arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۶۴۷۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۲ - ۱۰ تير ۱۳۹۸

پلیس کمبریج در جست‌وجوی پیتون ۳ متری

پلیس محلی انگلیس به دنبال گم شدن یک مار پیتون حدود سه متری در "کمبریج" از مردم خواسته تا در صورت مشاهده آن به پلیس اطلاع دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

پلیس محلی انگلیس به دنبال گم شدن یک مار پیتون حدود سه متری در "کمبریج" از مردم خواسته تا در صورت مشاهده آن به پلیس اطلاع دهند.

به گزارش ایسنا، ماموران پلیس "کمبریج‌شایر" در ساعات اولیه روز گذشته (یک‌شنبه) پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر مشاهده یک مار بزرگ در منطقه، به خیابان "لاول" در شمال این شهر اعزام شدند.

پلیس پس از یافتن صاحب این مار دریافت طول این خزنده ۲.۷ متر است.

این مار از گونه پیتونهای مشبک بوده که می‌توانند تا طول ۹.۶ متر رشد کرده و بزرگ‌ترین نوع مارهای پیتون محسوب می‌شود.

این مارها که بومی آسیا هستند با وجود اندازه بزرگشان می‌توانند در نواحی شهری و حومه شهری زندگی کنند.

این مارها غیر سمی بوده و در عوض با استفاده از آرواره قدرتمند خود شکارشان را که به طور معمول پستانداران و پرندگان هستند گرفته و سپس به تدریج فشارهای انقباضی را زیاد کرده و روی طعمه خود چنبره می‌زنند.

مقامات از مردم خواسته‌اند تا در صورت مشاهده این مار گم شده فاصله ایمنی خود را با آن حفظ کرده و با ماموران مربوطه تماس بگیرند.

آمارهای یک موسسه مربوط به حیوانات وحشی در انگلیس حاکی از نجات بیش از ۴۰۰۰ حیوان خانگی عجیب در سال گذشته میلادی (۲۰۱۸) توسط این موسسه بوده است.

بنا بر گزارش روزنامه گاردین، به باور این موسسه تعداد زیادی از حوادث مربوط به این حیوانات خانگی ممکن است ناشی از بی‌تجربگی صاحبان آن‌ها باشد که درمورد نحوه نگهداری این حیوانات اطلاعات درستی نداشته و در نتیجه موجب فرار این حیوانات یا بی‌توجهی و رها شدن آن‌ها می‌شود.

نظرات بینندگان