arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۶۵۱۰
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۴ - ۱۰ تير ۱۳۹۸

عجیب ترین ماجرای جنگ جهانی دوم / تقابل اسب و شمشیر در برابر تانک و ارتش زرهی

در طول جنگ های جهانی اتفاقات ناگوار و عجیب متعددی رخ داد و یکی از عجیب ترین ماجراها  تقابل سربازان سوار بر اسب و شمشیردار با تانک ها و ارتش زرهی بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در طول جنگ های جهانی اتفاقات ناگوار و عجیب متعددی رخ داد و یکی از عجیب ترین ماجراها  تقابل سربازان سوار بر اسب و شمشیردار با تانک ها و ارتش زرهی بود.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، در تاریخ یکم سپتامبر سال 1939، نیروهای آلمان بدون اعلام رسمی جنگ، به لهستان حمله کردند. این کار تعجب آور باعث شوک به ارتش لهستان شد.

در آن زمان، لهستان هنوز در حال بازسازی ارتش خود بود. بنابراین ارتش لهستانی ها هنوز در سطح استفاده از سواره نظام برای ورود به جنگ بود و در نتیجه سربازان لهستانی عادت نداشتند با فناوری های نوین وارد مبارزه شوند. بر این اساس بود که یکی از عجیب ترین تقابل ها بین دو ارتش مطرح جهان شکل گرفت و سربازان لهستانی با  اسبهای خود برابر اسلحه و تفنگ و تانک های آلمانی ها قرار گرفتند.

نکته عجیب تر ماجرا این بود که حتی نازی ها نیز شگفت زده شدند  چرا که لهستانی ها روی اسب های خود تفنگ های مدرن و شمشیر را همزمان حمل می کردند(چون در حال بازسازی ارتش خود بودند) و درواقع سنت و مدرنیته را در هم آمیخته بودند. حتی اوایل این تقابل نیز سربازان لهستانی دست بالا را در جنگ داشتند. اما به زودی سربازان آلمانی شروع به حمله با کمک ماشین های زرهی مجهز به مسلسل کردند و در نهایت پس از رنج ها و تلفات بسیار سربازان آلمانی پیروز این میدان شدند.

روزنامه نگاران روز بعد میدان جنگ را دیدند. در میدان جنگ، آنها اسبهای متعدد و اسب سوارانی با شمشیر را دیدند.  در نتیجه اغلب آنان تیتر زدند جنگ سنت و مدرنیته، در حالی که سربازان لهستانی نیز، بدون هیچ سلاح مدرنی نبودند و فقط آمادگی این جنگ را نداشتند.

نظرات بینندگان