arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۱۰ تير ۱۳۹۸

رئیس موساد: روابط محرمانه‌ای با برخی از کشورهای عربی داریم

رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) از نقش این سازمان در همگرایی بین اسرائیل و کشورهای عربی خبر داد، کشورهایی که روابط دیپلماتیکی با این رژیم ندارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) از نقش این سازمان در همگرایی بین اسرائیل و کشورهای عربی خبر داد، کشورهایی که روابط دیپلماتیکی با این رژیم ندارند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، یوسی کوهن، رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در نشست خبری هرتزلیا که "مؤسسه سیاست و استراتژی" آن را ترتیب داده بود، گفت: موساد به دنبال حفظ اسرائیل از خطرات جنگ است اما شناسایی فرصت‌های برقراری صلح و ارائه طرح‌هایی که ممکن است به صلح بینجامند را نیز بر عهده دارد.

وی افزود: اسرائیل نه تنها با اردن و مصر بلکه با برخی از کشورهای عربی دیگر نیز ارتباط دارد. کوهن نام این کشورها را بیان نکرد.

رئیس موساد که روابط مستحکمی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل دارد در خصوص اقدامات این سازمان در راستای تلاش برای برقراری روابط میان اسرائیل و دیگر کشورها، به سفر نتانیاهو به عمان در اکتبر ۲۰۱۸ و دیدارش با سلطان قابوس بن سعید، پادشاه این کشور اشاره کرد و گفت: موساد دیدارهایی را رهبری کرده است که در عمان برگزار شد.

کوهن گفت: موساد معتقد است در سایه "تهدیدات ایران" فرصتی برای دستیابی به توافق صلح جامع با کشورهای عربی وجود دارد. وی افزود: ممکن است فرصتی برای نخستین‌ بار فراهم شود.

رئیس موساد در خصوص فلسطین نیز ادعا کرد: "جنبش حماس با همه توان خود تلاش دارد در کرانه باختری جنگ افروزی کند".

وی همچنین در این نشست خبری مدعی شد، "ایران پشت حملات اخیر به نفتکش‌ها در آب‌های خلیج فارس قرار دارد"؛ مساله‌ای که ایران بارها آن را تکذیب کرده است.

نظرات بینندگان