arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۶۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۰۰ - ۱۱ تير ۱۳۹۸

خاطرات روز 10 تیرماه 1260 خورشیدی اعتماد السطنه

امروز صبح شعاع‌الملک که مرد خرنمای مزوری است به واسطه قرب جوار چادر من آمد. بعد من چادر امین‌الملک رفتم. ناهار آن‌جا صرف نمودم. شاید شرح حال امین‌الملک را هم در موقعی بنویسم، اما هرچه من نوشتم محل اعتبار و اعتنا نباید باشد چراکه با این شخص دوست هستم....
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از انتشار خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی، «انتخاب» قصد دارد این بار بخش های گزیده ای از خاطرات دیگر شخصیت های مهم و تاثیرگذار کشور را روزانه، مرور و منتشر کند.

به گزارش «انتخاب»؛ در خاطرات روز جمعه ۱۰ تیرماه ۱۲۶۰ خورشیدی/ ۴ شعبان ۱۲۹۸ قمری  اعتمادالسلطنه وزیر انطباعات همایونی [ناصرالدین شاه] آمده است:

امروز صبح شعاع‌الملک که مرد خرنمای مزوری است به واسطه قرب جوار چادر من آمد. بعد من چادر امین‌الملک رفتم. ناهار آن‌جا صرف نمودم. شاید شرح حال امین‌الملک را هم در موقعی بنویسم، اما هرچه من نوشتم محل اعتبار و اعتنا نباید باشد چراکه با این شخص دوست هستم و خیلی تفصیل او شاید به این واسطه کرده باشم. پس بهتر این است هیچ ننویسم. ناهار منزل امین‌الملک صرف شد. خیلی مجلل آمده است و باید بیاید، یعنی افراط نکرده است، موافق شان حرکت نموده است. شاه بیرون تشریف آوردند. در سر ناهار روزنامه عرض شد. بروات مخارج سفرا به توسط امین‌الملک به صحه رسید. الحمدالله از دست طلبکار آسوده شدم. عصر شاه درس خواندند. خان محقق وارد شد. نزدیک هم هستیم. شب با هم بودیم تا خدا چه خواهد.

روزنامه خاطرات اعتمادالسلطنه، با مقدمه و فهارس ایرج افشار، تهران: امیرکبیر، چاپ دوم، آذرماه ۱۳۵۰، ص ۹۱

نظرات بینندگان