arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۶۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۸ - ۱۱ تير ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / عبور ایران از اولین محدودیت برجامی / از پرواز «بدحجاب‌ها» با هواپیما جلوگیری می‌شود؟ / اظهارات عجیب لیدا کاوه / آب پاکی روی دست مشمولان غایب سربازی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

آب پاکی روی دست مشمولان غایب سربازی - سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در مورد این‌که آیا احتمال اجرای دوباره طرح فروش سربازی یا همان جریمه ریالی سربازی وجود دارد؟، گفت: پرونده فروش سربازی یا جریمه ریالی سربازی مختومه شده و دیگر اجرا نخواهد شد، بنابراین لازم است مشمولان غایب به امید اجرای دوباره چنین طرح‌هایی نمانده، وضعیت سربازی خود را مشخص کنند. او همچنین در مورد این‌که آیا ممکن است معافیت‌های سنی سربازی جدیدی اعلام شود؟، خاطرنشان کرد: تمامی افراد ذکور ایرانی متولد سال ۱۳۵۵ به بعد مشمول خدمت سربازی هستند و باید وضعیت خدمت سربازی خود را مشخص کنند. هیچ‌گونه معافیت سنی جدیدی برای این افراد اعلام نخواهد شد.

۷ کشور دیگر به اینستکس می پیوندند - فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اروپا خبر داد که علاوه بر سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان، ۷ کشور اروپایی دیگر نیز قرار است به سازوکار مالی اینستکس بپیوندند. پیشتر اتریش، بلژیک، فنلاند، هلند، اسلوونی، اسپانیا و سوئد اعلام کردند که با انگلیس، فرانسه و آلمان همکاری می کنند تا کانال هایی را برای تسهیل تجارت و معاملات مالی با ایران ایجاد کنند.

اظهارات عجیب لیدا کاوه - لیدا کاوه، ورزشکار در رابطه با 9 روز ناپدید شدنش گفت: روز جمعه در راه بازگشت به خانه بودم، از آنجا که حالم خوب نبود تصمیم گرفتم با خودرو به خانه برگردم. در میدان صنعت سوار خودرو پرایدی شدم اما سرنشینان خودرو بعد از سوار شدن سر مرا زیر صندلی عقب برده و با تهدید از من خواستند که سکوت کنم. در میان راه مرا بی‌هوش کردند و دیگر چیزی نفهمیدم چشم که باز کردم درون خانه‌ای بودم. چند روز اول نیمه هوش بودم و آنها به من دارو تزریق می‌کردند. اما بعد از چند روز گفتند که قصد دارند قلب مرا به شخص دیگری پیوند دهند. در همان خانه آزمایشات لازم در رابطه با پیوند قلب از من گرفتند. اما بعد از چند روز عنوان کردند که قلب من به درد پیوند به شخصی که مد نظرشان بود نمی‌خورد. درنهایت بعد از اینکه داروهای زیادی به من زدند، دوباره مرا سوار خودرو کردند. حالم اصلاً خوب نبود و متوجه نبودم کجا هستم و به کجا می‌رویم. بعد از دقایقی خودرو متوقف شد و مرا در فضای سبزی رها کردند. در حالی که نیمه هوشیار بودم از زن جوانی که در حال عبور از پارک بود خواستم که به پلیس زنگ بزند.

از پرواز بدحجاب ها با هواپیما جلوگیری می شود؟ - سردار حسن مهری فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه با کشف حجاب در فرودگاه‌ها برخورد می‌کنیم، گفت: مأموران پلیس اگر مواردی را مشاهده کنند که پوشش افراد مروج مدل‌های غربی است، حتماً با آن برخورد خواهیم کرد.او درباره اینکه آیا امکان جلوگیری از سفر افراد بدحجاب نیز وجود دارد یا خیر؟ اظهار کرد: ممکن است از سفر جلوگیری شود. برای چنین افرادی پرونده قضائی تشکیل شده و تحویل مقامات قضائی خواهد شد.

حکم جلب «ریخته‌گران»صادر می شود - نماینده دادستان در دادگاه مدیران بانک سرمایه گفت: ریخته گران از سهامداران بانک سرمایه، مدام بیانیه و نامه ارسال می کند که املاک بانک به ارزش ٢۶٠ میلیارد تومان که بابت دیون او پرداخت شده، با وکالت بلاعزل از ملکیت بانک خارج شده است؛ ریخته گران به دادگاه احضار شده اما در مهلت قانونی مراجعه نکرده است و برای وی حکم جلب صادر می شود.

حتما تا پایان تیر بنزین بزنید! - شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به دارندگان کارت هوشمند سوخت توصیه کرد که حداقل تا پایان تیرماه یک بار با کارت سوخت شخصی خود سوخت‌گیری کنند.

عبور ایران از اولین محدودیت برجامی - یک منبع آگاه اعلام کرد که امروز بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعد از توزین روز چهارشنبه هفته گذشته، مجددا وزن تولید مواد غنی شده ایران را اندازه‌گیری کردند و ذخایر ایران از سقف ۳۰۰ کیلوگرم عبور کرده است.

 

نظرات بینندگان