arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۴ - ۱۱ تير ۱۳۹۸

ترکیه دستور بازداشت ۸۲ نظامی دیگر را در ارتباط با کودتا صادر کرد

دولت ترکیه دستور بازداشت ۸۲ پرسنل نظامی دیگر را به ظن داشتن ارتباط با شبکه‌ای که آنکارا آن را به انجام کودتای نافرجام ۲۰۱۶ این کشور متهم کرده است، صادر کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دولت ترکیه دستور بازداشت 82 پرسنل نظامی دیگر را در ارتباط با کودتای نافرجام این کشور در سال 2016 صادر کرد.

به گزارش فارس،‌ دولت ترکیه دستور بازداشت 82 پرسنل نظامی دیگر را به ظن داشتن ارتباط با شبکه‌ای که آنکارا آن را به انجام کودتای نافرجام 2016 این کشور متهم کرده است، صادر کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، افراد مذکور به طرفداری از «فتح الله گولن» از چهره‌های مخالف «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه مظنون هستند.

طبق این گزارش، پلیس به دنبال آن است که طی عملیاتی در استان غربی «ازمیر»، 42 نفر از این مظنونین را دنبال کند و در 17 استان دیگر ترکیه نیز قرار است عملیات‌های مشابهی صورت گیرد.

خبرگزاری آناتولی گزارش کرد که 40 مظنون دیگر از جمله سربازان وظیفه قرار است در عملیات استان «کونیا» تحت تعقیب قرار گیرند که البته عملیات‌های مشابه برای دستگیری این تعداد در 25 استان دیگر ترکیه انجام خواهد گرفت.

طبق این گزارش، مقامات ترکیه تأکید دارند که گولن که هم‌اکنون در آمریکا به سر می‌برد، مغز متفکر کودتای نافرجام سه سال پیش ترکیه بوده است.

این در حالی است که گولن این اتهام وارده را رد و اعلام کرده که کودتای اخیر در ترکیه ساخته و پرداخته دولت ترکیه و به نوعی ساختگی است.

روز 15 ژوئیه سال 2016، کودتایی در ترکیه صورت گرفت اما یک روز بعد، کودتا سرکوب شد. به دنبال وقوع این کودتای نافرجام، بیش از 40 هزار نفر از زمان کودتا که با هدف سرنگونی دولت ترکیه صورت گرفته بود و به مرگ 260 نفر منجر شد، دستگیر شدند.

دولت ترکیه اعلام کرده است که به واسطه اهمیت تهدیداتی که ترکیه با آن روبرو است، انجام اقدامات امنیتی ضروری است و متعهد شده است که شبکه گولن را در این کشور از بین ببرد.

نظرات بینندگان