arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۷۱۲۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۴ - ۱۳ تير ۱۳۹۸

دامغان روز خط زلزله؛ ۱۴ زمین‌لرزه بزرگ و کوچک ثبت شد

۱۴ زمین لرزه ۲.۵ تا ۴.۷ ریشتری در مدت چهار ساعت، روز پنجشنبه شهر دامغان در استان سمنان را لرزاند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

۱۴ زمین لرزه ۲.۵ تا ۴.۷ ریشتری در مدت چهار ساعت، روز پنجشنبه شهر دامغان در استان سمنان را لرزاند.

گزارش های امروز پنجشنبه مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران حاکیست تعداد ۱۴ زمین لرزه از ساعت ۷ و ۳۹ الی ۱۱ و ۴۱ دقیقه در شهرستان دامغان رخ داده است که بزرگترین آن ۴.۷ ریشتر قدرت داشت.

بزرگترین زلزله در این منطقه مربوط به ساعت ۱۰ و ۵۷ دقیقه و ۳۲ ثانیه بود که در عمق ۱۲ کیلومتری زمین رخ داد و کانون این زلزله در موقعیت ۳۶.۱۳۵ عرض شمالی و ۵۳.۹۸۵ طول شرقی ثبت شده است.

کمترین زلزله ثبت شده در این منطقه مربوط به نخستین زلزله این منطقه و به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین است که در ساعت ۷ و ۳۹ دقیقه ثبت شده است.

علاوه بر این شهرستان دامغان از صبح امروز، به ترتیب زمین زلزله‌هایی به بزرگی ۲.۵، ۲.۷ ،۳.۸، ۳.۹، ۲.۹، ۲.۶ و ۴.۱ را به خود دیده است.

کانون و موقعیت جغرافیایی زلزله های ثبت شده مربوط به مناطق شمالی این شهرستان است که تعدادی از آنها در شهرهای کیاسر مازندران، دیباج، کلاته، شاهرود و سمنان نیز احساس شده است.

تمامی ۱۴ زلزله ثبت شده در شهرستان دامغان در عمق هشت، ۱۰ و ۱۲ کیلومتری زمین متغیر بوده است.

از ساعت ۱۱ و ۴۱ دقیقه صبح امروز تا کنون هیچ زلزله دیگری در منطقه دامغان ثبت نشده است.

علی اصغر مجد، فرماندار دامغان نیز روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر خسارت های مالی و جانی ناشی از وقوع زلزله در شهرستان دامغان، گزارش نشده و کلیه نیروهای ستاد مدیریت بحران و عوامل امداد و نجات و مسئولان منطقه در حالت آماده باش کامل هستند.

شهرستان دامغان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان بیش از ۹۴ هزار نفر جمعیت دارد.

نظرات بینندگان