arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۹ تير ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / سفر همزمان نمایندگان پوتین و مکرون به تهران / سعید امامی حداکثر مشاور بود / یک اصولگرا: تخریب کنندگان «گاندو» همان جیسون رضاییان‌های جدیدند / تعداد حاشیه‌نشینان به یک پنجم جمعیت کشور رسیده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / سفر همزمان نمایندگان پوتین و مکرون به تهران / سعید امامی حداکثر مشاور بود / یک اصولگرا: تخریب کنندگان «گاندو» همان جیسون رضاییان‌های جدیدند / تعداد حاشیه‌نشینان به یک پنجم جمعیت کشور رسیده

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ترامپ: ایران باید 'خیلی مواظب باشد' --- دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر گفت: "ایران خیلی کارهای بدی می‌کند و بهتر است که خیلی مواظب باشد."

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: توقیف نفتکش ایرانی بدون پاسخ نخواهد ماند --- سرلشکر محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: توقیف نفتکش ایران بدون پاسخ نخواهد ماند. وی اضافه کرد: "ایران اسلامی نشان داد که جنگ‌طلب نیست و قصد بدعهدی و تعرض به دیگران را ندارد و این دشمن است که بدعهدی می‌کند؛ اما از اردیبهشت امسال و در دوره‌ای تازه، مصمم شد که راهبرد جدیدی با عنوان «مقاومت فعال» را در پیش بگیرد؛ دوره‌ای که برابر تدابیر عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی، دوره‌ای است که ما نه از جنگ می‌هراسیم و نه از جنگ استقبال می‌کنیم. در این دوره، مذاکره به‌معنای تسلیم است؛ لذا به آن نه قاطع می‌گوییم."

'اتباع چینی در هر بار سفر به ایران ۱۵ روز اجازه اقامت بدون ویزا دارند' --- به دنبال تصویب لغو یک‌طرفه ویزای ایران با چین، این مصوبه از ۲۵ تیرماه امسال در مرزهای ورودی ایران اجرا می‌شود. اتباع چینی در هر بار سفر به ایران، ۱۵ روز اجازه اقامت بدون ویزا دارند.

'۹۵ درصد آتش سوزی‌ جنگلهای ایران عامل انسانی دارد' --- پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد آتش سوزی در جنگل های ایران طی خرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش یافته که حدود ۹۵ درصد علت آن عامل انسانی بوده است. علی عباس نژاد، فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به گزارش گفت: "بر اثر آتش سوزی در خرداد ماه امسال به رغم تلاش یگان حفاظت نزدیک به ۵۰۰ هکتار از جنگل های کشور آسیب دید."

سفر همزمان نمایندگان پوتین و مکرون به تهران --- الکساندرلاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه که به تهران سفر کرده بعدازظهر سه‌شنبه ۱۸ تیر/ ۹ ژوئیه با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار کرد. سفر لاورنتیف به ایران با دستور مستقیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و به قصد ارائه گزارش از اجلاس سه جانبه مقامات عالی امنیتی روسیه، آمریکا و اسرائیل انجام شده است. همزمان با سفر نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه به تهران، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه نیز نماینده ویژه خود را به تهران اعزام کرده است.

سعید امامی حداکثر مشاور بود --- حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی با بیان اینکه قتل‌های زنجیره‌ای خودسرانه نبود و در سیستم اتفاق افتاد گفت: معاونت امنیت، جانشینش مدیر این پروژه بود؛ یعنی جایی نبود که پنج نفر خودسرانه آمده باشند دست به این کار زده باشند. وی در پاسخ به اینکه آیا مدیر پروژه قتل‌ها سعید امامی نبود؟ گفت: اینکه مشخص بود آن‌هایی که دستگیر شدند و اعتراف کردند، گفتند که آقای سعید امامی، مشاور وزیر بود و نهایتا به‌عنوان مشاور از ایشان استفاده کرده بودند. /مجله مثلث

تخریب کنندگان «گاندو» همان جیسون رضاییان‌های جدیدند --- صادق کوشکی فعال اصولگرا با اشاره به تخریب مجموعه و عوامل گاندو، تاکید کرد: کسانی که عوامل و بازیگران این مجموعه تلویزیونی را تخریب می‌کنند یا به آن‌ها توهین می‌کنند نفوذی آمریکا هستند، این‌ها همان جیسون رضاییان‌های جدیدند. نفوذی‌های آمریکا در ایران که تمام نشده یک روز جیسون رضاییان بوده و یک روز هم افراد دیگر. این‌ها در با حمایت برخی دولت‌ها در سینما، سیما و رسانه لانه کردند و اینکه مقام معظم رهبری زمان مشخصات می‌برنند به خاطر شدت نفوذی است این‌ها دارند. استاد دانشگاه تهران در خاتمه گفت: پخش مجموعه گاندو مانند این بود که آب در لانه نفوذی‌ها ریخته شد و نفوذی‌ها را مانند حشرات موذی از لانه خود بیرون ریخت. کسی هم که به این سریال و سازندگان عوامل و بازیگرانش توهین می‌کند همان نفوذی است و، چون این مجموعه تنها در رابطه جیسون رضاییان صحبت نکرد و به دنبال رسوا کردن نفوذ بود، نفوذی‌ها هم از این کار ناراحت هستند.

ترامپ: سفیر بریتانیا آدم احمقی است --- دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در دو پیام توییتری دیروز خود خطاب به «کیم داروش» سفیر انگلیس در آمریکا نوشت: «سفیر گیجی که بریتانیا به ایالات متحده تحمیل کرده، کسی نیست که ما از بودن او خوشحال باشیم، او آدم خیلی احمقی است».«او (داروش) باید با کشورش و نخست‌وزیر (ترزا) می درباره مذاکرات شکست‌خورده برگزیت صحبت کند و نه اینکه از انتقاد من درباره مدیریت بد (مذاکرات برگزیت) ناراحت شود».  «من سفیر (انگلیس در آمریکا) را نمی‌شناسم اما به من گفته شده که او یک احمق پر افاده است. به او بگویید که ایالات متحده با اختلاف زیاد نسبت به دیگر کشورها، اکنون بهترین اقتصاد و ارتش جهان را در اختیار دارد و اقتصاد و ارتش ما در حال بزرگ‌تر، بهتر و قوی‌تر شدن است».

«گاندو ۲» ساخته می‌شود --- مجتبی امینی، تهیه کننده سریال گاندو گفت: سریال «گاندو ۲» در چند فصل با توجه به شرایط روز جامعه و اولویت ها برنامه ریزی شده است.هر چند ساخت آن بسیار دشوار است و نیاز است که همه ظرفیت ها و دل هایشان را بزرگ کنند.

قدرت‌های اروپایی خواستار تشکیل نشست فوری کمیسیون برجام شدند --- طرف‌های اروپایی خواستار تشکیل نشست فوری کمیسیون برجام برای بررسی این موضوع شدند. کشورهای آلمان، بریتانیا و فرانسه همراه با اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مشترک که روز سه‌شنبه ۱۸ تیرماه منتشر شد، اعلام کردند «عمیقا نگران هستند که ایران به شماری از تعهداتش ذیل برنامه جامع اقدام مشترک پایبند نبوده است».

بهزاد نبوی: من این روزها شبیه دایی جان ناپلئون شده‌ام --- بهزان نبوی گفت: من این روزها بیشتر به دایی جان ناپلئون شبیه شده‌ام. تلویزیون ما نشان می‌دهد چگونه ما مخفیانه نفت می‌فروشیم و تحریم‌ها را دور می زنیم آقایان این را نمایش اقتدار می‌دانند! موضوع تندروی و کندروی نیست مساله انجام رفتارهای احمقانه است. اتفاقی را که در صداوسیما در مورد فروش نفت ایران افتاد، ساده نگیرید.

تعداد حاشیه‌نشینان به یک پنجم جمعیت کشور رسیده است --- سعیدرضا جندقیان، معاون امور دهیاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها آمار واقعی تعداد حاشیه نشینان ایران را ۱۶ میلیون نفر و معادل یک پنجم جمعیت ایران اعلام کرد. به گفته او مطابق با آمار رسمی حدود ۱۱ میلیون و ۳۷۰ هزار نفر در ایران حاشیه نشین هستند اما این آمار از آمارهای واقعی کمتر است. جندقیان افزایش حاشیه نشینی را محصول «برنامه‌های ناکارآمد و بی‌تدبیر»ی دانست که در روستاها اجرا می‌شوند و نظام برنامه‌ریزی را «بیمار» خواند. براساس اظهارات او همزمان با گسترش حاشیه‌نشینی تولیدات ناخالص روستایی در بخش کشاورزی نیز به کمتر از نصف کاهش پیدا کرده است

نظرات بینندگان