arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۸۸۷۱
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۸ - ۲۰ تير ۱۳۹۸

باشگاه‌های بزرگ اروپا واقعا سردار آزمون را می‌خواهند؟

لیورپول به‌دنبال سردار آزمون است؛ مطلبی با این محتوا، ابتدا در سایت مترو و بعد هم در وبسایت باشگاه لیورپول قرار گرفت و خبر از این می‌داد که سردار آزمون، ستاره تیم‌ملی ایران، بعد گذراندن یک نیم‌فصل موفق در زنیت، احتمالا عازم انگلیس خواهد شد تا پیراهن قرمزها را به‌ تن کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

لیورپول به‌دنبال سردار آزمون است؛ مطلبی با این محتوا، ابتدا در سایت مترو و بعد هم در وبسایت باشگاه لیورپول قرار گرفت و خبر از این می‌داد که سردار آزمون، ستاره تیم‌ملی ایران، بعد گذراندن یک نیم‌فصل موفق در زنیت، احتمالا عازم انگلیس خواهد شد تا پیراهن قرمزها را به‌ تن کند.

به گزارش خبرآنلاین، البته در آخرین خط خبری که در سایت لیورپول منعکس شده بود، این جمله نوشت شده بود که ممکن دیدگاه نوشته شده، نگاه باشگاه لیورپول نباشد؛ اما قرارگیری این خبر در سایت باشگاه‌ خود می‌تواند نقطه آغازی در انتقال سردار آزمون به لیورپول باشد. سردار آزمون یکی از معدود بازیکن‌های ایرانی است که در دوران فوتبالی، دائما بحث پیوستنش به باشگاه‌های بزرگ جهان مطرح شده و در هر پنجره نقل‌وانتقالاتی، شایعات انتقالش به باشگاه‌های بزرگ شنیده می‌شود.

سردار بعد از پیوستن به روبین کازان، در تیرس اخبار گوناگون قرار گرفت و از حدود پنج سال قبل، شایعات پیوستنش به آرسنال، بارسلونا و دورتموند شروع شد؛ شایعاتی که سردار آن را در برنامه نود تایید کرد و از ابراز تمایل این باشگاه‌ها به جذب خودش خبر داد. سردار آزمون اما گفت که به‌دلیل اینکه باشگاه‌های بزرگ به او فرصت کافی بازی کردن را نمی‌دهند، نمی‌خواهد در لیگی جز روسیه بازی کند و خبر از ماندنش در فوتبال روسیه داد. چند ماه بعد دوباره اخباری مبنی بر علاقه میلان، یوونتوس و آرسنال به سردار آزمون منتشر شد و این‌بار حتی سردار اعلام کرد که گالیانی او را برای جایگزینی کاکا می‌خواهد؛ اظهار نظری عجیب و البته شگفت‌انگیز که واکنش‌های عجیبی را به همراه داشت.

سردار اما بی‌توجه به تمامی این مسائل، راه خود را ادامه داد و درنهایت به روستوف رفت. با روستوف در لیگ روسیه ماندنی شد و بعد به لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کرد و با درخشش در این لیگ دوباره‌ سیلی بزرگ از اخبار پیشنهادات تیم‌های بزرگ اروپایی به سردار آزمون در رسانه‌ها مطرح شد؛ سردار در این مدت از تیم‌های معتبر لیگ درجه دوم اروپا مانند ترکیه و هلند پیشنهاد داشت و حتی اخباری مبنی بر توافق باشگاه ‌پی‌اس‌وی با او و جهانبخش منتشر شد؛ اما هیچکدام به سرانجام نرسید و سردار در روستوف ماندنی شد. ولی شایعات ترک روستوف همچنان مطرح می‌شد و کار به‌جایی رسید که خبرگزاری گاردین اعلام کرد که لیورپول به‌دنبال جذب سردار آزمون است و این بازیکن به‌زودی به این باشگاه می‌پیوندد.

در میان هم خبری از ابراز علاقه‌‎ی بارسلونا، مارسی، بنفیکا، ویارئال، لاتزیو، شالکه، بایرن لورکوزن و اورتون به آزمون مطرح اما این بازیکن ترجیح داد تا در روسیه بماند و به روبین کازان باز گردد؛ اما کازان مثل قبل شهر رویایی سردار نبود و او نتوانست عملکرد قبلی خود را تکرار کند. درخشش در جام جهانی روسیه و جام ملت‌های امارات باعث شد تا زنیت به ستاره تیم ملی علاقه‌مند شود و او بعد از جام ملت‌ها به زنیت بپیوندد. بعد حضور در زنیت سردار موفق شد تا خود را به رتبه دوم جدول گلزنان لیگ روسیه برساند و دوباره اخبار پیشنهادها در رسانه‌ها مطرح شود و این‌بار مدیر ورزشی زنیت هم داشتن پیشنهاد سردار را تایید کرد.

این‌بار گفته شده که لیورپول قصد جذب سردار را دارد و شاید فصل بعد به‌جای بازی مقابل اخمت گروژنی، مقابل غول‌های بزرگ فوتبال انگلستان بازی کند. البته شایعات گذشته نشان داده که تا رسمی شدن انتقال، نباید خیلی به حضور سردار در لیگ های بزرگ فکر کرد چراکه هر بار این مسائل مطرح شده، سردار از لیگ روسیه تکان نخورده است. اینکه پیشنهادها تا چه حد جدی یا حتی واقعی بوده یک بحث است، اینکه در صورت جدی بودن پیشنهادها چرا سردار هیچ وقت مذاکره جدی با این تیم‌ها نداشته هم بحثی دیگر است. در واقع ابهام این پیشنهادها همین است که همیشه بحث انتقال سردار به تیم‌های بزرگ مطرح می‌شود اما هیچ وقت مذاکره ای جدی در این رابطه صورت نمی‌گیرد.

نظرات بینندگان