arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۸۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۸

رویترز: آمریکا فعلا از تحریم ظریف، منصرف شده / ظریف هفته آینده عازم نیویورک خواهد شد

دولت آمریکا فعلا محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران را تحریم نمی‌کند. خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر به نقل از دو منبع آگاه این تصمیم آمریکا را نشانه‌ای می‌داند بر این که شاید واشنگن در را به روی دیپلماسی نمی‌بندد. به نوشته رویترز اینکه وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده بود که آمریکا ظریف را در فهرست تحریمی‌ها قرار خواهد داد، غیرمعمول بود. چرا که کاخ سفید نام آنهایی را که می خواهد تحریم کند از قبل اعلام نمی‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت آمریکا فعلا محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران را تحریم نمی‌کند. خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر به نقل از دو منبع آگاه این تصمیم آمریکا را نشانه‌ای می‌داند بر این که شاید واشنگن در را به روی دیپلماسی نمی‌بندد.

به گزارش «انتخاب»، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا سوم تیر (۲۴ ژوئن) اعلام کرده بود که آمریکا  ظریف را در فهرست تحریمی‌ها قرار خواهد داد، که به نوشته رویترز اعلامی غیرمعمول بود. چرا که کاخ سفید نام آنهایی را که می خواهد تحریم کند از قبل اعلام نمی‌کند.

دو منبعی که از تصمیم واشنگتن به عدم تحریم محمد جواد ظریف گفته اند به دلیل یا دلایل خاصی که ممکن است پشت این تصمیم آمریکا باشد اشاره‌ای نکرده اند.

تصمیم کاخ سفید به قرار ندادن نام وزیر امور خارجه ایران در فهرست تحریمی‌ها دو ماه پس از شدت گرفتن تنش بین تهران و واشنگتن صورت می گیرد، تنشی که با حمله به تانکرهای نفت در خلیج فارس و سرنگون شدن یک فروند پهپاد آمریکا اوج گرفته است.

ایران اعلام کرد که پهپاد آمریکایی را در حریم فضایی خود با موشک هدف گرفته و سرنگون کرده است اما هرگونه دست داشتن در حمله به نفتکش‌ها را رد کرد.

محمد جواد ظریف هفته پیش رو برای نشستی در سازمان ملل متحد عازم نیویورک خواهد شد. برای انجام این سفر آمریکا می‌بایست برای ظریف روادید صادر کند که ظاهرا صادر شده یا در حال صادر شدن است و دلیلی است بر این که وی تحریم نشده است.

نظرات بینندگان