arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۹۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۸

لایو خبر - ۲۲ تیر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ظریف: ایران به صادرات نفت خود در هر شرایطی ادامه خواهد داد
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۲۲:۰۳

در گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس؛ وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر غیرقانونی بودن تحریم های نفتی آمریکا، گفت: جمهوری اسلامی ایران به صادرات نفت خود در هر شرایطی ادامه خواهد داد. 

دکتر ظریف با اشاره به مقصد قانونی نفتکش گریس وان در شرق مدیترانه افزود: اتحادیه اروپا که همواره مخالف  اعمال فراسرزمینی تحریم های آمریکا بوده است نمی تواند خود به چنین اقدامی مبادرت ورزد و دولت انگلیس می بایست سریعا نسبت به پایان توقیف غیرقانونی نفتکش ایرانی، تمهیدات لازم را به عمل آورد

جرمی هانت: اگر اطمینان یابیم نفتکش ایرانی به سوریه نمی‌رود آزادی آن را تسهیل می‌کنیم
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۲۲:۰۲

وزیر خارجه انگلیس در توییتر خود نوشت: تلفنی با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران گفت‌وگو کردم و تماس سازنده‌ای بود. به وی اطمینان دادم که نگرانی ما مقصد کشتی و نه منشاء نفت (نفتکش) گریس 1 هستیم و انگلیس در صورتی که ضمانت‌هایی در این باره بدست بیاورد که نفتکش به سوریه نرود آزادی آن را تسهیل می‌کند و این کار پس از روند دادگاه‌های جبل‌الطارق صورت می‌گیرد.

ترامپ: چین و روسیه آرزو می‌کند بایدن رئیس‌جمهور شود
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۹:۵۵

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/4/22/691337_550.jpg

دونالد ترامپ گفت: رئیس جمهور چین به افزاری مانند «جو بایدن» رقیب انتخاباتی از حزب دموکرات می‌خندد و آرزو می‌کند تا او رئیس جمهور بعدی آمریکا شود.

ترامپ با زیر سوال بردن سلامت عقل رقیب 77 ساله خود، او را سیاستمداری ضعیف و غیر موثر خواند و گفت دموکرات‌ها مشکل بزرگی ایجاد کرده‌اند، برای سالها به چین اجازه دادند تا ما را چپاول کنند. پرزیدنت «شی»، پوتین و ... هر شب به رختخواب رفته و دعا می‌کنند که جو بایدن رئیس جمهور بعدی آمریکا شود.

بانک مرکزی: مجوزی برای انتشار رمزارز صادر نشده
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۸:۳۸

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/4/22/691340_249.jpeg

در پی انتشار اخباری در خصوص انتشار رمزارز بومی با مجوز این بانک، به آگاهی هم میهنان گرامی می‌رساند که سیاست بانک مرکزی در خصوص رمزارزها طی بیانیه مورخ ١٩ تیرماه ۱۳۹۸ به روشنی اعلام شده و هیچ شخص حقیقی و حقوقی در خصوص انتشار رمزارز با برخی اسامی مطرح شده از این بانک، مجوزی دریافت نکرده است.

نماینده ولی‌فقیه در ارتش: کشورک‌های خلیج فارس دست به دامن آمریکا شدند/ آمریکا به پیروزی نمی‌رسد چون ناپاک است
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۷:۴۵

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/4/22/691287_602.jpg

حجت الاسلام محمدحسنی، رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: برخی از کشورک‌های حاشیه خلیج فارس دست به دامن آمریکا شدند تا با هزینه آن‌ها، جنگی علیه ایران آغاز شود اما فهمیدند آبی از آمریکا برای آن‌ها گرم نمی‌شود؛ آمریکایی که پهباد افسانه‌ای خود را از دست داد و با حضورش آرامش منطقه را به هم زد و چندین نفتکش هم آتش گرفت. معلوم هم نشد چه کسی این نفتکش‌ها را زد. ای کاش مشخص می‌شد تا دنیا بداند این شیطنت خود آنها بود تا حضور نامشروعشان در منطقه را توجیه کرده و بعضی از کشورک های عربی از جمله سعودی را بیشتر بدوشند. البته این موضوع ناکارآمدی دستگاه‌های نظامی و اطلاعاتی آمریکایی‌ها را برای این کشورها مشخص کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: آمریکا به پیروزی نمی‌رسد چون جنگش ناپاک است. ما در هشت سال دفاع مقدس به پیروزی رسیدیم چون مقاومت‌مان پاک بود. الان هم مقاومت ما پاک است و به همین دلیل ما پیروز و آمریکا شکست خورده میدان خواهد بود.

قیمت خودرو در بازار امروز شنبه ۲۲ تیر؛ ۲۰۶ صندوقدار ۲.۶ میلیون ارزان شد
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۶:۳۷

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/4/22/691123_811.jpg

امروز پراید سایپا ۱۳۱ در بازار با قیمت ۴۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود که حدود هشت میلیون تومان بالاتر از قیمت مصوب کارخانه است. پراید هاچ‌بک ‌یا همان سایپا ۱۱۱ حدود ۱۲ میلیون تومان با قیمت مصوب کارخانه اختلاف دارد. این روز‌ها اگر بخواهید پراید هاچ‌بک را به صورت نقدی بخرید، باید ۵۱ میلیون تومان سرمایه داشته باشید. پراید وانت یا سایپا ۱۵۱ کمترین اختلاف را با قیمت مصوب کارخانه دارد و با فاصله چهار میلیونی از کارخانه روی قیمت ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ایستاده است.

قیمت روز پژو ۴۰۵ GLX مثل دنا معمولی ظاهر شده و تغییری نسبت به روز‌های گذشته پیدا نکرده است. این ماشین امروز با قیمت ۷۹ میلیون تومان و حدود ۱۶ میلیون تومان گران‌تر از قیمت مصوب کارخانه فروخته می‌شود. همچنین پژو ۴۰۵ GLX دوگانه‌سوز حدود ۵۰۰ هزار تومان گران‌تر است و ۷۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.پژو ۴۰۵ SLX امروز بر خلاف جهت موج کاهش قیمت‌ها حرکت کرده و حدود ۴۰۰ هزار تومان نسبت به پنجشنبه گران شده است. حالا برای خرید پژو ۴۰۵ SLX باید ۸۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان سرمایه داشت.قیمت روز پژو پارس و قیمت روز رانا هر کدام یک میلیون تومان نسبت به پنجشنبه کاهش پیدا کرده‌اند. طوری که امروز رانا با قیمت ۸۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و پژو پارس با قیمت ۹۸ میلیون تومان در بازار فروخته می‌شود.

امروز پژو ۲۰۶ صندوق‌دار بیشترین کاهش قیمت را در بین محصولات ایران خودرو شاهد است. طوری که قیمت این محصول با کاهش دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان نسبت به دیروز ارزان شده و حالا ۹۷ میلیون تومان فروخته می‌شود. قیمت روز پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با کاهش یک میلیونی به ۹۹ میلوین تومان رسیده و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ارزان شده و با قیمت ۸۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود.کاهش قیمت امروز سمند در بازه ۵۰۰، ۶۰۰ هزار تومان قابل مشاهده است. امروز سمند LX با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی به ۸۱ میلیون تومان رسیده و سمند EF۷ حدود ۵۰۰ هزار تومان ارزان‌تر از روز کاری قبل و حدود ۸۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

رئیس قوه قضاییه: با وجود اسناد بالادستی، نیازی به توافقنامه‌ای مثل پاریس نداریم/ در رابطه با پرونده محیط زیستی‌ها منتظر نظر دادگاه بمانیم
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۵:۱۰

آیت الله رئیسی در رابطه با پرونده محیط زیستی‌ها با تاکید بر اینکه بررسی اسناد و مدارک بر عهده دادگاه است، گفت: شما ممکن است ظاهر افراد را ببینید؛ اما ممکن است زوایا و لایه دیگری از زندگی فرد باشد که از دید شما مخفی مانده باشد؛ لذا اجازه دهید افراد متخصص و امنیتی‌ها موضوع را بررسی کنند. من هم در این رابطه نظری ندارم و در این قضیه باید کار را بر عهده دادگاه گذاشت. ما منتظر می‌مانیم شما هم تا نظر دادگاه منتظر بمانید.

رئیس قوه قضائیه در ادامه نشست با فعالان محیط زیست، درباره "توافقنامه پاریس" با اشاره به وجود اسناد بالادستی محیط زیستی در کشور اظهار کرد: با وجود این اسناد، هیچ نیازی به توافقنامه‌هایی مثل پاریس نداریم؛ عقل و نقل و دین ما به‌اندازه کافی به آن پرداخته و الآن ما برای حفظ محیط زیست نیاز به ورود به این حیطه نداریم البته نیاز به همکاریهای بین‌المللی داریم.

قیمت طلا، سکه و ارز در بازار امروز ۹۸/۰۴/۲۲
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۴:۳۱

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/4/22/691104_315.jpg

سکه تمام‌بهار آزادی در بازار تهران امروز به ۴میلیون و ۴۴۶ هزار تومان، طلای ۱۸عیار هم ۴۲۶ هزار تومان و قیمت دلار در صرافی‌های بانکی ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

برادر میترا استاد: از قصاص نجفی کوتاه نمی‌‌آییم
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۳:۳۵

برادر میترا استاد: از قصاص نجفی کوتاه نمی‌‌آییم

مسعود استاد پس از پایان نخستین جلسه محاکمه محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به اتهام قتل میترا استاد به خبرنگاران گفت: ما خواستار اجرای دقیق قانون توسط دادگاه هستیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا امکان سازش از سوی اولیاء دم وجود دارد یا خیر افزود: ما از قصاص نمی‌گذریم.

برادر میترا استاد همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه گفته می‌شود نجفی به جای فرد دیگری قتل را به گردن گرفته است، اظهار کرد: دوربین‌ها زمان خروج نجفی را ضبط کردند و چنین فرضیه‌ای درست نیست.

توضیحات قاضی کشکولی درباره دادگاه نجفی: برخی اظهارات نماینده دادستان باید در جلسه غیرعلنی مطرح می‌شد/ اولیای‌دم خواستار حکم قصاص برای متهم شد
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۲:۵۹

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/4/22/690990_882.jpg

قاضی محمدی کشکولی با بیان اینکه برخی از مطالب مطرح شده توسط نماینده دادستان، باید در جلسات غیرعلنی مطرح می‌شد، از رسانه‌ها خواست در انتشار مطالبی منافی عفت و اخلاقی مطرح شده در جلسه دادگاه مراعات لازم را انجام دهند.

دادگاه قاضی محمدی کشکولی از دو وکیل اولیای دم مقتول خواست در جایگاه حاضر شوند که یکی از وکلای اولیای دم با حضور در جایگاه خواستار حکم قصاص برای متهم شد و عنوان داشت: پس از صحبت‌های سایر نفرات به ایراد سخن می‌پردازد.

بسیاری از علما به علم الهدی تذکر داده اند
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۱:۵۶

حجت الاسلام محسن غرویان در یادداشتی با اشاره به سخنان دیروز امام جمعه مشهد در خطبه های نمازجمعه نوشت: متاسفانه ادبیات آقای علم‌الهدی از گذشته دچار مشکلات و ضعف‌هایی بوده است و بسیاری از علما، بزرگان و مراجع هم به ایشان و امثال ایشان تذکر داده‌اند که در تریبون نماز جمعه نباید از اینگونه الفاظ استفاده شود.

زنگنه: وقتی اسم زنجانی را می‌آوریم، دو هفته در مطبوعات جیره‌خوار او به ما حمله می‌شود
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۱:۵۴

وزیر نفت یکی از زمینه های فساد را در فروش اموال دانست و ادامه داد: اخیراً در فروش نفت شاهد نفت‌خواری با برند بابک زنجانی هستیم و وقتی ما اسم ایشان را می‌آوریم یک عده در مطبوعات جیره‌خوار جیره‌خوار دو هفته به ما حمله می‌کنند.

به ظریف گفتم با چاه درد دل کن
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۱:۵۳

محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس گفت: شاید مصلحت نباشد که این موضوع را باز کنم، اما زمانی با دکتر ظریف یک گفت‌وگو خصوصی داشتیم، ایشان به قدری به دلیل کارشکنی‌ها و چوب لای چرخ برجام گذاشتن‌ها، درد دل داشتند که به‌ ایشان گفتم باید یک چاهی را پیدا کنید و با آن درد و دل کنید.

قرائت دست‌نوشته نجفی درباره قتل میترا استاد
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۱:۵۰

قاضی محمدرضا محمدی کشکولی در نخستین جلسه محاکمه محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران به اتهام قتل عمد میترا استاد همسر دومش دست نوشته نجفی را قرائت کرد.

در این دست نوشته تاکید شده «همسر دوم من بارها تهدید کرده بود با مردان اجنبی که شما به آنها حساس هستید، هم‌بستر خواهم شد و تا این کار را انجام ندهم دست بردار نخواهم بود و شروع کرد با تماس گرفتن با مردانی که در گذشته با آنها سر و سری داشته است. از نظر من مهدورالدم بودن وی ثابت شده بود و بارها مرا تهدید می‌کرد تا این روابط زشت را انجام ندهم دست‌بردار نخواهم بود و دیگر خسته شده بودم و بارها مرا مورد تهدید و توهین‌های زشت قرار می‌داد.»

در نوشته‌ها آمده بود "مطالب را به مختصر می‌نویسم، البته دوست ندارم برخی از این مسائل در سطح عمومی پخش شود، میترا استاد اردیبهشت 96 به دیدن من آمد، آن موقع خیلی محجبه و با چادر و روسری بود، پس از مدتی تقاضای دیدار خصوصی از من کرد که آن دیدار منجر به آمدن احساس علاقه بین طرفین شد، میترا می‌گفت مطلقه و مسلمان است اما مشخص شد که قبل از مسلمان شدن با فردی رابطه داشته، بعد با دیپلماتی آشنا و مسلمان شد، چند بار با افراد مختلف عقد کرده بود، در نهایت با بافتن دروغ‌هایی در تیرماه به عقد موقت من درآمد که خیلی اشتباه کردم."

قاضی کشکولی: برخی دستگاه‌ها سعی کردند در پرونده نجفی دخالت کنند
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۰:۳۰

قاضی کشکولی رئیس شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران گفت: در پرونده نجفی برخی دستگاه‌های اجرایی سعی کردند در امور قضایی دخالت کنند و همین مسئله باعث تشویش اذهان عمومی شد.

هوا دو تا سه درجه‌ گرم‌تر می‌شود
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۰:۲۹

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از دوشنبه (۲۴ تیرماه) تا پایان این هفته آسمان بیشتر مناطق کشور صاف خواهد بود و در این مدت شاهد افزایش دو تا سه درجه‌ای دما در نقاط مختلف ایران خواهیم بود.

برزیل 3 - ایران 2؛ رویای صعود والیبال ایران محقق نشد
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۰:۲۵

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود در فینال لیگ ملت‌های 2019 سه بر دو مغلوب برزیل شد تا پرونده شاگردان کولاکوویچ در این دوره از مسابقات بسته شود.

والیبال برزیل در نخستین مسابقه خود در فینال لیگ ملت‌های 2019 با نتیجه 3 بر 2 مغلوب لهستان شده بود. شاگردان کولاکوویچ هم در اولین مسابقه خود در این مرحله از رقابت‌ها با نتیجه 3 بر یک نتیجه را به لهستان واگذار کرد.

پیش از این تیم‌های ملی والیبال لهستان، آمریکا و روسیه صعود خود به مرحله نیمه‌نهایی را قطعی کرده بودند.

تمامی ۴ پرسنل نفتکش توقیف شده حامل نفت ایران آزاد شدند
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۰:۲۳

مقامات جبل الطارق روز جمعه تمامی 4 پرسنل نفتکش ایرانی توقیف شده در‌ آبهای این منطقه را به قید وثیقه آزاد کردند. پلیس جبل الطارق اعلام کرد: خدمه به قید ضمانت آزاد شدند. پلیس بدون ذکر جزئیات ادامه داد که تحقیقات در خصوص نفتکش گریس-۱ ادامه خواهد یافت. ناخدا و افسر عرشه نفتکش گریس که روز گذشته بازداشت شده بودند، تابعیت هندی دارند. دیگر خدمه از اتباع اوکراین، هند و پاکستان هستند.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۰:۲۲

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان