arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۹۳۵۴
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۱ - ۲۳ تير ۱۳۹۸

۶۰ درصد طلاق‌ها به‌دلیل اعتیاد است/ از هر ۵ ازدواج یکی به طلاق می‌انجامد

یک جامعه‌شناس بیکاری، گرانی و اعتیاد را از عوامل مهم در بروز طلاق دانست و گفت: متأسفانه از هر پنج ازدواج یکی به طلاق می‌انجامد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک جامعه‌شناس بیکاری، گرانی و اعتیاد را از عوامل مهم در بروز طلاق دانست و گفت: متأسفانه از هر پنج ازدواج یکی به طلاق می‌انجامد.

امیر محبی با انتقاد از نهادهای متولی در امر مبارزه با مواد مخدر گفت: متأسفانه در کشور ما دسترسی به انواع مواد مخدر بسیار آسان است و افراد به‌ویژه در تهران اگر اراده کنند می‌توانند به مواد مخدر دسترسی پیدا کنند و این موضوع نشان‌دهنده این است که نهادهای متولی مانند ستاد مبارزه با مواد مخدر در حوزه پیشگیری به‌خوبی عمل نکردند. مسئولان ما صبر می‌کنند تا افراد معتاد شوند و بعد از آن به سراغ رفع مشکل اعتیاد می‌روند، این در حالی است که اقدامات پیشگیرانه مهمترین اقدام برای مقابله با موضوع اعتیاد است و ما باید علاوه بر درمان معتادان، تلاش کنیم تا آمار معتادان افزایش پیدا نکند.

وی با انتقاد از ورود مواد مخدر به مدارس و مراکز آموزشی اظهار کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر باید اقدامات آموزشی و آگاهی‌بخشی را از دوران مهدکودک آغاز کند. چراکه متأسفانه امروزه برخی از دانش‌آموزان به‌راحتی دست به مصرف مواد مخدر می‌زنند. البته موضوع اعتیاد جزو معضلاتی است که برای حل آن نیاز به عزم جدی دولت داریم و در حال حاضر دولت اقدام تأثیرگذاری در حل معضل اعتیاد انجام نداده است.

این جامعه‌شناس با بیان اینکه اعتیاد زمینه را برای بروز سایر آسیب‌های اجتماعی فراهم می‌کند اظهار کرد: هم‌اکنون ۶۰ درصد طلاق‌ها به‌دلیل اعتیاد صورت می‌گیرد. اما اصلی‌ترین دلیل طلاق موضوعات بیکاری و مشکلات اقتصادی است و اگر دولت موضوعاتی نظیر بیکاری و اعتیاد را حل نکند، قطعاً آمار طلاق افزایش پیدا خواهد کرد.

محبی با بیان اینکه طبق آمار و ارقام موجود از هر پنج ازدواج یکی به طلاق می‌انجامد خاطرنشان کرد: از طرفی خود مردم نیز نباید در ازواج کردن عجله کنند و به‌دلیل شرایط اقتصادی نامناسبی که در جامعه وجود دارد، اگر جوانان بدون آگاهی به سمت ازدواج بروند حتماً با مشکل روبه‌رو خواهند شد.

 آنا

نظرات بینندگان