arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۹۳۵۹
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۱ - ۲۳ تير ۱۳۹۸

عواملی که میگرن را به جان کودکان می اندازد

یک متخصص مغز و اعصاب درباره علل بروز میگرن در کودکان و علائم و روش‌های درمان آن توضیح داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک متخصص مغز و اعصاب درباره علل بروز میگرن در کودکان و علائم و روش‌های درمان آن توضیح داد.

 

اکبریان متخصص مغز و اعصاب اظهار کرد: سردرد میگرنی یکی از شایع‌ترین انواع سردرد‌ها است، برخی اوقات در قسمت پیشانی، اطراف چشم یا پشت سر ایجاد می‌شود. ولی معمولا درد میگرن در یک طرف سر، هنگامی که سیستم عصبی سیستم عروقی و جابجایی مواد شیمیایی در مغز باهم تداخل پیدا می‌کنند، سردرد میگرنی بروز می‌کند.

وی افزود: میگرن یکی از اختلالات شدید است که ویژگی بارز آن سردرد‌های ملایم یا شدید پی در پی است که اغلب با علایمی در سیستم عصبی آتونوموس همراه است.

متخصص مغز و اعصاب بیان کرد: میگرن در کودکان با افراد بالغ تفاوت بسیار زیادی دارد. در افراد بالغ ۲۵ درصد و در کودکان ۲۰ درصد ممکن است ایجاد شود.

وی درباره علائم و نشانه‌های میگرن در کودکان گفت: با دل درد، دل پیچه، استفراغ، درد پشت گردن، اختلالات بینایی و شنوایی، مفصلی موضعی، پرش‌های عضلانی پشت سر هم ظاهر می‌شود.

اکبریان متذکر شد: بیشتر اوقات تفاوت بین میگرن با صرع درست تشخیص داده نمی‌شود، زیرا شواهد و‌ علائم مشترک این دو زیاد است اما کاملا با هم متفاوت هستند. حتی نوع درمان آن‌ها هم با یکدیگر فرق دارد.

وی درباره عامل اصلی میگرن بیان کرد: اختلالات خواب، مصرف مواد غذایی و خوراکی‌هایی که حاوی مواد شیمیایی افزودنی است، موجب سردرد و میگرن در کودکان می‌شود.

 

سردردهای میگرنی منشأ ژنتیکی دارند

اکبریان در ادامه افزود:کودکانی که پدر و مادر آن‌ها از لحاظ ژنتیک به میگرن مبتلا می‌شوند، حتما دچار چنین عارضه‌ای خواهند شد.

متخصص مغز و اعصاب درباره درمان میگرن کودکان اظهار کرد: برای درمان آن کافی است کودک استراحت داشته باشد و دور از استرس و اضطراب قرار بگیرد. می‌توان از دارو‌های مسکن موقت در حقیقت پیشگیری کننده، استفاده کرد. معمولا دارو‌های ضدصرع و ضد میگرن با هم متفاوت هستند. پس هنگام مصرف مادران کاملا دقت کافی را داشته باشند. پزشک مربوطه باید از کودک سی تی اسکن یا ام ار‌ای و نوار مغز بگیرد تا تشخیص راحت‌تر صورت بگیرد.

 

 

نظرات بینندگان