arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۹۳۹۴
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۳ - ۲۳ تير ۱۳۹۸
رویترز:

امانوئل مکرون از دونالد ترامپ الگو می گیرد؟ / نیروی فضایی فرانسه تشکیل می شود

به نظر می رسد قدرت های غربی نه تنها در حوزه آسمان بلکه در حوزه فضا نیز با یکدیگر رقابت دارند چرا که تشکیل نیروی فضایی را در دستور کار خود قرار داده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نظر می رسد قدرت های غربی نه تنها در حوزه آسمان بلکه در حوزه فضا نیز با یکدیگر رقابت دارند چرا که تشکیل نیروی فضایی را در دستور کار خود قرار داده اند.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، به نقل از رویترز، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، اعلام کرد قصد دارد  یک فرماندهی فضایی که بخشی از نیروی هوایی این کشور خواهد بود را تشکیل دهد.

مکرون این سخنان را بین پرسنل نظامی فرانسه بیان کرد و گفت که فرماندهی فضایی مسئول دفاع از ماهواره های این کشور است و در ماه سپتامبر رسما تشکیل خواهد شد. او تاکید کرد، نیروی هوایی در نهایت به «نیروی فضایی و هوایی» تغییر نام خواهد یافت. به نظر می رسد این فرمان مکرون به نوعی مشابه به دستور دونالد ترامپ در خصوص تشکیل نیروی فضایی و البته دخالت های گسترده وی در امور ناسا است.

بر اساس آمارهای منتشر شده، این کشور در حال برنامه ریزی برای هزینه ای 3.6 میلیارد یورویی برای سال  2025  است. این کشور در ماه دسامبر 2018، یک ماهواره جدید کشف اطلاعات نظامی  CS0-1 را راه اندازی کرد تا قدرت خود در فضا را ارتقا دهد.

در سال های اخیر تعدادی از کشورها، فضا را به عنوان محور جدید جنگ و رقابت خود انتخاب کرده اند. درواقع با پیشرفت تکنولوژی های فضایی، دریایی، زمینی و هوایی مشخص نیست اگر جنگی بین برخی کشورها در بگیرد جبهه اصلی کجا خواهد بود. اما آن چه مشخص است، تلاش کشورهایی مثل فرانسه برای حفظ قدرت است.

بخشی از ارتش آمریکا که در ابتدا در سال 1985 برای نظارت و هماهنگ کردن داراییهای مداری کشور آمریکا مانند ماهواره ها، ساخته شد، پس از حملات 11 سپتامبر منحل شد، اما سال گذشته، دونالد ترامپ رئیس جمهور به وزارت دفاع دستور داد تا یک فرمانده جدید فضایی ایجاد کند که پیشگام شاخه جدیدی از ارتش؛ نیروی فضایی است.

نظرات بینندگان