arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۹۵۸۴
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۲ - ۲۴ تير ۱۳۹۸

موگرینی: می‌خواهیم ببینم چطور می‌شود برجام را حفظ کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت وزیران خارجه کشورهای عضو این اتحادیه در مورد تمهیداتی برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران گفت‌وگو می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت وزیران خارجه کشورهای عضو این اتحادیه در مورد تمهیداتی برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران گفت‌وگو می‌کنند.

به گزارش فارس، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت در نشست امروز شورای وزرای خارجه اتحادیه، در مورد چگونگی حفظ توافق هسته‌ای با ایران گفت‌وگو می‌شود.

موگرینی که پیش از آغاز نشست شورای وزیران خارجه در بروکسل در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «فکر می‌کنم نشست امروز، طولانی‌ترین نشست شورای وزیران در ۵ سال اخیر باشد. برنامه بسیار فشرده‌ای داریم. ابتدا با مبحث ایران آغاز می‌کنیم.»

وی افزود: «می‌خواهیم ببینیم که چطور می‌توان با همکاری کشورهای عضو و همچنین شرکای بین‌المللی خود، توافق هسته‌ای با ایران را حفظ کنیم و تمهیداتی را اجرا کنیم که ایران به پایبندی کامل به برجام بازگردد، همانگونه که آن‌ها تا همین چند هفته و چند روز پیش [پایبند] بودند.»

جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت ماه امسال بعد از یک سال صبر برای جبران آثار ناشی از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای، اعلام کرد که به دلیل عدم تحقق وعده‌های کشورهای اروپایی، گام‌هایی را برای کاهش تعهد به توافق هسته‌ای برمی‌دارد. در گام نخست تعهد ایران به سقف ذخایر اورانیوم و آب سنگین تعلیق شد و در گام دوم نیز ایران غنای اورانیوم تولیدی را از ۳.۶۷ درصد به ۴.۵ درصد افزایش داد.

نظرات بینندگان