arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۹۶۶۳
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۶ - ۲۴ تير ۱۳۹۸
تورق خاطرات چهره ها؛

حسن روحانی: دکتر بهشتی از من پرسید «برای آینده چه طرحی دارید؟» ‌/ گفتم در نظر دارم به کار تبلیغ دینی ادامه دهم؛ قانع نمی‌شد و بار دیگر سوال خود را تکرار می‌کرد / از آن جلسه به بعد بیش‌تر به بلندمدت فکر می‌کردم

حسن روحانی در خاطرات خود درباره دیدارش با شهید بهشتی در سال ۱۳۵۰ نوشته است که وقتی به او گفته با پایان درس‌های دانشگاه در نظر دارم به کار تبلیغ دینی ادامه دهم، قانع نمی‌شد و بار دیگر سوال خود را تکرار می‌کرد. روحانی نوشته: از آن جلسه به بعد بیش‌تر به بلندمدت فکر می‌کردم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حسن روحانی: دکتر بهشتی از من پرسید: برای آینده چه طرحی دارید؟ ‌/ گفتم در نظر دارم به کار تبلیغ دینی ادامه دهم؛ قانع نمی‌شد و بار دیگر سوال خود را تکرار می‌کرد / از آن جلسه به بعد بیش‌تر به بلندمدت فکر می‌کردم

حسن روحانی در خاطرات خود درباره دیدارش با شهید بهشتی در سال ۱۳۵۰  نوشته است که وقتی به او گفته با پایان درس‌های دانشگاه در نظر دارم به کار تبلیغ دینی ادامه دهم، قانع نمی‌شد و بار دیگر سوال خود را تکرار می‌کرد. روحانی نوشته: از آن جلسه به بعد بیش‌تر به بلندمدت فکر می‌کردم.

به گزارش سرویس تاریخ «انتخاب»، در بخش مورد اشاره از خاطرات روحانی آمده است: «در همان اوان یعنی در سال ۱۳۵۰ شهید بهشتی از آلمان به ایران بازگشت و من ایشان را در جمعی ملاقات کردم و ایشان نشانی منزل خود را (که در کوچه تورج و بالاتر از دوراهی قلهک واقع در خیابان قدیم شمیران – شریعتی فعلی – قرار داشت) به من داد تا به دیدارش بروم. چند هفته یک بار من خدمت شهید بهشتی می‌رسیدم و مثل همیشه از محضر ایشان فیض فراوانی می‌بردم. در اولین ملاقات با دکتر بهشتی در منزل ایشان، از من پرسید: شما برای آینده چه طرحی دارید و می‌خواهید چه کار کنید و هدف نهایی شما در زندگی چیست؟ من به هر شکل که پاسخ می‌دادم و می‌گفتم با توشه‌ای که در حوزه اندوخته‌ام و با پایان درس‌های دانشگاه در نظر دارم به کار تبلیغ دینی ادامه دهم و از این راه در حد توان خدمت نمایم، ایشان قانع نمی‌شد و بار دیگر سوال خود را تکرار می‌کرد، تقریبا حدود یک ساعت این بحث به طول انجامید. بحث آن روز ایشان بسیار در من تاثیرگذار بود و از آن جلسه به بعد بیش‌تر به بلندمدت فکر می‌کردم...»

منبع: خاطرات دکتر حسن روحانی، جلد اول، تهران: مرکز اسناد انقلاب اسلامی، چاپ اول، بهار ۸۸، صص ۳۵۶ و ۳۵۷.

نظرات بینندگان