arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۹۶۶۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۶ - ۲۴ تير ۱۳۹۸

محسن هاشمی پس از دیدن تئاتر"چشم به راه میرغضب": این نمایش را باید چند بار تماشا کرد/ با "چشم به راه میرغضب" به تاریخ می‌روی و به حال بازمی گردی، دچار چالش ذهنی می‌شوی و پند میگیری +ویدئو

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران پس از تماشای تئاتر"چشم به راه میرغضب" گفت: به نظرم باید چند بار این نمایش را تماشا کرد تا بتوان به درک کاملی از آنچه نویسنده در ذهن داشته برسیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران، با حضور در تماشاخانه سنگلج، به تماشای نمایش "چشم به راه میرغضب" تازه ترین اثر حسین کیانی، نشست.

به گزارش شورای شهر تهران، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران با حضور در تماشاخانه سنگلج، به تماشای نمایش "چشم به راه میرغضب" تازه ترین اثر حسین کیانی، نشست.

رييس شوراي شهر تهران پس از تماشای این اثر نمایشی در گفتگو با حسين كياني نويسنده و كارگردانِ نمايش از محتوا و كيفيت اين اجرا تقدير كرد.

او برداشت خود را اینگونه ایراد کرد و گفت: کار ارزنده ای بود و دیالوگ سنگینی داشت؛ احتیاج داشت که تاریخ را بلد باشیم تا بتوانیم از نمایش پند بگیریم.

هاشمی افزود: مجموعا دیالوگی که رد و بدل می شد، به دلیل سنگینی و همانطور که گفتم رفتن به گذشته و بازگشت به حال، به چالش کشیدن ذهن انسان را دستمایه ی خود قرار می دهد.

وی گفت: به نظرم باید چند بار این نمایش را تماشا کرد تا بتوان به درک کاملی از آنچه نویسنده در ذهن داشته برسیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با ابراز امیدواری گفت: امیدوارم این فرصت دوباره برای من پیش بیاید که بتوانیم آنچه در ذهن دارم را جمع بندی کرده و به نتیجه برسم.

آقای هاشمی همچنین پیش از تماشای تئاتر، با «پریسا مقتدی»، مدیر تماشاخانه، پیرامون ویژگی‌های قدیمی‌ترین سالن تئاتر شهر تهران و همین‌طور پیگیری «طرح توسعه تماشاخانه سنگلج»، گفت وگویی انجام داد.

طرح توسعه سنگلج که در سالهای پیش توسط عزت الله انتظامی، داود رشیدی و بسیاری از هنرمندان تئاتر کشور، از شهردار وقت تهران مطالبه و پیگیری شده‌است، شامل تغییر کاربری و الصاق ساختمان جنبی تماشاخانه سنگلج به آن و ساخت یک تماشاخانه بلک باکس، چند پلاتوی تمرین و موزه تئاتر ایران است که به رغم قول‌های مساعد از مراجع ذی‌ربط هنوز اجرایی نشده است

نظرات بینندگان