arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۹۷۶۹
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۰ - ۲۵ تير ۱۳۹۸

لایو خبر - ۲۵ تیر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کمک رسانی ایران به یک نفتکش خارجی در خلیج فارس
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۲۳:۱۰

 کمک رسانی ایران به یک نفتکش خارجی در خلیج فارس

سخنگوی وزارت خارجه:
یک نفتکش خارجی به دلیل نقص فنی در خلیج فارس دچار مشکل شد که طبق مقررات بین المللی نیروهای ایرانی پس از دریافت درخواست کمک به سوی آن رفته و توسط یدک کش به سمت آب‌های ایران کشیده شده تا تعمیرات لازم روی آن صورت پذیرد.

جزئیات بیشتر درباره این موضوع متعاقبا اعلام می شود./ خبرگزاری صدا وسیما

ترامپ: پیشرفت بزرگی درباره ایران روی داد / برای گفتگو و کار با ایران تلاش می کنم / به دنبال تغییر رژیم در ایران نیستم / می خواهیم ایران از یمن خارج شود
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۲۳:۰۹

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که واشنگتن به دنبال تغییر نظام در ایران نبوده بلکه به دنبال کمک به این کشور و همکاری با آن است . وی که در جلسه کابینه این سخنان را مطرح می‌کرد در ادامه گفت که واشنگتن از ایران می‌خواهد که از یمن خارج شود.

برایان هوک: ایران کماکان پیشنهاد مذاکرات را رد می‌کند
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۲۳:۰۹

برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در پاسخ به بخش فارسی صدای آمریکا در خصوص تمایل واشنگتن برای مذاکره با تهران مدعی شد: ما همه اقدامات برای حل اختلافاتمان با ایران را از طریق دیپلماتیک اتخاذ کرده‌ایم اما ایران اقدامات دیپلماتیک ما را به دفعات رد کرده است.

وی در ادامه ادعا کرد: رئیس‌جمهور ترامپ و وزیر خارجه پمپئو بیش از یک سال است که به طور آشکارا تمایل خود برای مذاکره با ایرانیان را ابراز کرده‌اند اما ایران تلاش‌های شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن و دیگران را رد کرده است.

وزیر دفاع موقت آمریکا: باید به کانال دیپلماسی با ایران برگردیم
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۹:۵۱

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/4/25/693604_753.jpg

«مارک اسپر» که به تازگی از سوی کاخ سفید برای تصدی سمت ریاست وزارت دفاع آمریکا معرفی شده روز سه‌شنبه بار دیگر تأکید کرد که کشورش به دنبال جنگ با ایران نیست. موافقم که جنگ با ایران نمی‌خواهیم. به دنبال جنگ با ایران نیستیم. لازم است به کانال دیپلماسی با ایران برگردیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال که آیا رویکرد دیپلماتیک را «عاقلانه‌ترین» روش در قبال ایران می‌داند گفت: «دیپلماسی همیشه اینطور است.»

شبکه الجزیره: تلاش مشترک پادشاه بحرین و القاعده برای فعال سازی تیم های ترور در ایران
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۸:۲۱

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/4/25/693524_470.jpg

شبکه الجزیره شبکه الجزیره فاش کرد که سازمان اطلاعات بحرین برای از بین بردن رهبران مخالف در این کشور و همچنین انجام عملیات داخل خاک ایران با القاعده همکاری کرده است.این اقدام در سال ۲۰۰۳ صورت گرفته است. براساس این گزارش، سازمان اطلاعات بحرین یکی از سرکردگان القاعده را برای تشکیل یک هسته ترور برای از بین بردن معارضان این کشور اجیر کرده است.

حمد بن عیسی پادشاه بحرین در جریان این همکاری قرار داشته و دستور عملیات مشترک دستگاه اطلاعاتی کشورش و القاعده را نیز شخصا صادر کرده است. لیست ترور شامل رهبران سیاسی معارضان بحرینی و در راس آنها «عبدالوهاب حسین» بوده است.البته دستگاههای امنیتی عربستان سعودی نیز در جریان این همکاری مشترک قرار داشته اند، تا جایی که پادشاه بحرین شخصا از عربستان سعودی خواسته است که «محمد صالح» لیدر این تیم ترور که در ریاض زندانی بوده، آزاد گردد تا از سوی بحرین به خدمت گرفته شود.

انتقادات تند امام جمعه لواسان: ویلاهای لواسان شبیه کاخ سفید و کلیسا است/اگر من آخوند این حرف‌ها را نزنم چه کسی بزند؟
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۷:۱۶

حجت الاسلام سعید لواسانی امام جمعه لواسان در گفت و گویی با شبکه افق درباره ساخت و سازهای ویلاهای متخلف لواسان گفت: مسائل سیاسی و اجتماعی روز موضوعاتی هستند که حضرت امام بر آن تاکید بسیار دارند تا به مردم اطلاع بدهیم و ما در خطبه های نماز جمعه باید مسائلی را که درگیرشان هستیم را بیان کنیم.

امام جمعه لواسان گفت: در شهر لواسان که ساخت و ساز های خلاف قائده مقرراتی داریم؛ ۴۵۰ متر یا در برخی مواقع ۶۰۰ متر می توان ویلا ساخت اما به طور مثال ویلای ۱۴۰۰ متر خانوم نعمت زاده که تخریب شد؛ ۹۰۰ متر اضافه بنا داشت. اضافه بنای ساخته شده به کمیسیون ماده ۱۰۰ می رود که یا حکم تخریب یا جریمه صادر شود.

استقبال علی مطهری از مصاحبه تلویزیون ایران با وزیرخارجه آمریکا: خبرنگاری باشد که پمپئو را به چالش بکشد/ به شکل مناظره برگزار شود
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۵:۱۴

علی مطهری گفت: اگر یک خبرنگاری باشد که بتواند آقای پمپئو را به چالش بکشد و مصاحبه ساده ای برای وزیر خارجه آمریکا نشود، می تواند مفید باشد.حالا شاید نیاز نباشد که خبرنگار حرفه ای باشد بلکه فردی مسلط به مسائل فی مابین ایران و آمریکا می تواند این مصاحبه را انجام دهد. در واقع مصاحبه کننده کسی باشد که ضمن طرح سئوال، بتواند پاسخ حرف های پمپئو را هم بدهد و او را به چالش بکشد. این اتفاق می تواند مفید باشد.یک فرصت خوبی برای خود صداوسیما است که این کار را البته در هماهنگی با وزارت خارجه انجام دهد چون انتخاب مصاحبه کننده مهم است. در واقع مصاحبه باید شکل مناظره پیدا کند.چون در مجموع منطق ایران قوی تر است این اقدام می تواند منطق ایران را به دنیا نشان دهد و به نفع دیپلماسی ما خواهد بود.

رهبر معظم انقلاب: جمهوری اسلامی دزدی دریایی انگلیس خبیث را بی‌جواب نمی‌گذارد/ حالا که ما شروع کردیم به کاهش دادن تعهدات، اروپایی ها می‌آیند جلو؛ خب پُرروها! شما که به یازده تعهدتان عمل نکردید
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۴:۲۲

رهبر معظم انقلاب: جمهوری اسلامی دزدی دریایی انگلیس خبیث را بی‌جواب نمی‌گذارد/ حالا که ما شروع کردیم به کاهش دادن تعهدات، اروپایی ها می‌آیند جلو؛ خب پُرروها! شما که به یازده تعهدتان عمل نکردید

رهبر معظم انقلاب فرمودند: آفت بزرگ دولتهای غربی تکبر آنها است. اگر دولتِ مقابل آنها دولت ضعیفی باشد این تکبر کار خود را میکند اما اگر کشوری باشد که واقعیت آنها را دید و شناخت و ایستاد،‌ آنها زمین میخورند.الان در قضایای بین ما و اروپایی‌ها، علت اینکه مشکلات باقی میماند،‌ تکبر آنها است. به گفته‌ی وزیر خارجه‌ی ما که زحمت هم میکشد، اروپا یازده تعهد داشته و به هیچ کدام عمل نکرده. وزیر خارجه که ملاحظات دیپلماتیک دارد، بصراحت این را دارد میگوید. اما، ما چه [کردیم]؟ ما به آن تعهدات و چیزی بالاتر از آن عمل کردیم.

حالا که ما شروع کردیم به کاهش دادن تعهدات، آنها می‌آیند جلو. خب پُرروها! شما که به یازده تعهدتان عمل نکردید؛ حالا ما تازه شروع کردیم به کم کردن تعهدات و این فرایند قطعاً ادامه پیدا خواهد کرد.در بین این توقعات بی‌مورد، انگلیس خبیث دزدی دریایی میکند و کِشتی ما را میدزدد؛ جنایت میکنند و شکل قانونی به آن میدهند.جمهوری اسلامی و عناصر مؤمن نظام، این خباثتها را بی‌جواب نمیگذارند.

سردار نظری موسوی لاری را به مناظره زنده تلویزیونی دعوت کرد
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۳:۲۱

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/4/25/693249_432.jpeg

سردار نظری در واکنش به اظهارات موسوی لاری در اینستاگرام خود نوشت: با توجه به نامه اعتراض آمیز جنابعالی به ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران درپی مصاحبه تلفنی اینجانب در"شبکه افق - برنامه جهان آرا" مورخ ۱۸ تیر ۹۸ و نام بردن از این برنامه تحت عنوان " تریبونی برای تحریف تاریخ، ترویج دروغ و نشر اکاذیب"، بعد از ۲۰ سال سکوت جان‌سوز، با تنی زخمی و استخوانی در گلو، شما را به مناظره‌ای رودررو و صادقانه در رسانه ملی و به صورت زنده دعوت می‌نمایم.

سخنگوی قوه‌قضائیه: کیفرخواست عیسی شریفی صادر شد/ اتهام جاسوسی صحت ندارد
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۲:۵۷

سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره پرونده قائم مقام وقت قالیباف شهردار پیشین تهران و صدور کیفرخواست به اتهام جاسوسی گفت: هم خبر اعدام و هم اتهام جاسوسی دروغ است و اصلا در این پرونده چنین اتهامی وجود ندارد و پرونده در ارتباط با جرایم مالی است و در دادسرای نظامی رسیدگی و منجر به صدور کیفرخواست شده و در نوبت دادگاه است و علت رسیدگی در دادسرای نظامی نیز به خاطر این است که این فرد نظامی و مامور به فعالیت در شهرداری بود.  پرونده 13 متهم دارد و متهمان اصلی کماکان بازداشت هستند.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوال دیگری درباره انتقادات مطرح شده به برگزاری علنی دادگاه نجفی گفت: تمام اهتمام ما بر این است که رسیدگی از جمله در این پرونده در چارچوب ضوابط انجام شود. قانونگذار در قانون آیین دادرسی کیفری یک وضعیتی را پیش کرده است که در آنجا می‌گوید انتشار جریان رسیدگی و گزارش پرونده که متضمن بیان مشخصا شاکی و متهم و هویت فردی یا موقعیت اداری و اجتماعی آنان نباشد در رسانه مجاز است و بیان مشخصات فردی فقط در موارد مقرر در قانون امکان پذیر است. تبصره دو ماده قانون آیین دادرسی کیفری پیش بینی کرده که انتشار جریان پرونده که متضمن بیان شاکی و متهم است در صورتی که به عللی از قبیل خدشه دار شدن وجدان یا حفظ نظم عمومی ضرورت یابد بنا به درخواست دادستان کل و موافقت رئیس قوه‌قضائیه امکان پذیر است.

دلایل بازداشت اکبر طبری؛ اعمال نفوذ در پرونده‌ها و بعضی روابط ناصواب
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۲:۴۲

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/4/25/693191_342.jpg

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ به سوالی درباره دستگیری یکی از معاونان سابق رئیس قوه‌قضائیه و در اختیار قرار گرفتن وجوهی از حساب‌های قوه‌قضائیه در دست این فرد و بازداشت یکی از منصوبان خانوادگی رئیس سابق دستگاه قضا اظهار کرد:فردی که قبلا در حوزه ریاست معاونت یکی از بخش‌ها بوده، تحت تعقیب قرار گرفته و پرونده‌ای تشکیل شده و در این ارتباط فرد مذکور و برخی افراد دیگر بازداشت شدند و خبر صحت دارد و موضوع پرونده نیز آن گونه که بیرون مطرح می‌شود نیست و آنچه الان در پرونده مطرح است ناظر به ارتباطات ناصواب و خلاف موازین قضایی با برخی از اصحاب پرونده و همچنین توصیه و اعمال نفوذ در برخی دستگاه قضایی مطرح است که البته تازه تشکیل شده و تحقیقات آن در حال انجام است. ورود دستگاه قضا و اقدام به تشکیل پرونده و بررسی اثبات کننده این ادعاست که ما در برخورد مفاسد به ویژه اگر مرتبط با درون دستگاه قضا باشد، کاملا جدی هستیم و بدون هیچ گونه اعماضی 100 درصد در چارچوب ضوابط موضوعات را رسیدگی می‌کنیم و این پرونده نیز کاملا در چارچوب مقررات و ضوابط قانونی رسیدگی می‌شود.

ظریف: درباره برجام مجدداً وارد مذاکره نمی‌شویم
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۱:۰۳

وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با شبکه «ّبی بی سی» ضمن تأکید بر اینکه این آمریکا بود که میز مذاکره را ترک کرد، تأکید کرد که ایران وارد مذاکره مجدد نمی‌شود.

«محمد جواد ظریف» گفت: «همانطور که رئیس‌جمهور ترامپ گفت، 10 دقیقه تا جنگ فاصله داشتیم زیرا به ترامپ گفته شده بود که اگر اقدامی علیه ایران انجام دهند، ایران نیز اقدامی را در دفاع از خود انجام می‌داد ».

دهقان، طحان نظیف و صادقی‌مقدم اعضای حقوقدان شورای نگهبان شدند
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۰:۴۰

نمایندگان در جلسه صبح امروز مجلس ۳ عضو حقوقدان شورای نگهبان را انتخاب کردند. با شمارش آرا محمد دهقان با ۲۲۳ رای، محمدحسین صادقی مقدم با ۱۸۱ رای به‌همراه هادی طحان نظیف با ۱۵۶ رای به شورای نگهبان راه یافتند.

چرا قانون منع بکارگیری بازنشستگان درباره ائمه جمعه اجرا نمی شود؟
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۰:۳۹

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:اگر قانون منع بکارگیری بازنشستگان خوب است، چرا درباره آن دسته از ائمه جمعه که حداقل یکی دو دهه از سن بازنشستگی عبور کرده‌اند،‌ اجرا نمی‌شود؟

ریچارد اسپنسر موقتا ریاست پنتاگون را بر عهده گرفت
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۰:۳۸

سخنگوی پنتاگون از معرفی مارک اسپر به عنوان وزیر دفاع آمریکا به سنا خبر داد و در عین حال گفت تا بررسی صلاحیت وی، ریچارد اسپنسر عهده دار وظایف این وزارتخانه می شود.

سبد معاش از مرز ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان گذشت
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۰:۳۸

 نتایج محاسبات بند دوم ماده ۴۱ قانون کار نشان می دهد کارگران به ۳ میلیون و ۶۸ هزار تومان برای حفظ قدرت خرید خود در سطح اسفند ۹۷ نیاز دارند؛ اما اگر سبد ۶ میلیون و ۹۰۸ هزار تومانی را با حداقل دستمزدهای ۲ میلیون تومانی فعلی مقایسه کنیم، درمی‌یابیم که «عقب ماندگی مزدی کارگران» از ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان هم گذشته است!

جانسون: از اقدام نظامی علیه ایران حمایت نمی‌کنم
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۰:۳۷

بوریس جانسون بخت اصلی جانشینی ترزا می گفت اگر نخست وزیر شود از اقدام نظامی آمریکا علیه ایران حمایت نمی کند.

جانسون این اظهارات را در مناظره‌ای با جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس و رقیب خود مطرح کرد و پرسید: اگر نخست وزیر شوم آیا از اقدام نظامی علیه ایران حمایت می‌کنم؟ پاسخش منفی است.

در همین حال هانت نسبت به بروز درگیری تصادفی هشدار داد و گفت در وضعیت ناپایدار ممکن است اتفاقی به صورت ناخواسته رخ دهد.

شکایت شجریان از صداوسیما، دوم شهریور روی میز قاضی
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۰:۳۶

قاضی مسعودی مقام که این روزها نامش به واسطه رسیدگی به پرونده‌های اخلالگران اقتصادی بر سر زبان‌ها افتاده، دوم شهریور امسال به شکایت محمدرضا شجریان هنرمند سرشناس ایرانی از صداوسیما رسیدگی می‌کند.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۰:۳۴

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان