arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۰۰۶۵
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۴ - ۲۶ تير ۱۳۹۸

ترامپ: ذره‌ای نژادپرستی در وجودم ندارم!

رئیس جمهور آمریکا با تداوم موج انتقادات از اظهارات نژادپرستانه چند روز پیشش علیه چهار نماینده اقلیت زن در مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر تلاش کرد تا از خودش دفاع کند و تاکید کرد که یک نژاد پرست به حساب نمی‌آید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس جمهور آمریکا با تداوم موج انتقادات از اظهارات نژادپرستانه چند روز پیشش علیه چهار نماینده اقلیت زن در مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر تلاش کرد تا از خودش دفاع کند و تاکید کرد که یک نژاد پرست به حساب نمی‌آید.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حالی مجدداً در مقام دفاع از توییت‌های جنجالی چند روز پیشش علیه چهار نماینده زن دموکرات و مترقی اقلیت در مجلس نمایندگان برآمده که در این توییتهای جنجالی از این قانونگذاران خواسته بود "به کشورهایی که از آنجا آمده‌اند برگردند". این در حالی است که همه این چهار نماینده زن شامل ایلهان عمر، آلکساندریا اوکازیو کورتز، آیانا پرسلی و رشیده طلیب شهروندان آمریکا هستند اما اصالت آنها به کشورهای دیگر برمی‌گردد.

ترامپ در توییتی جدید نوشت: "آن توییت‌ها قطعاً نژادپرستانه نبودند من حتی ذره‌ای نژاد پرستی در وجودم ندارم!"

ترامپ همچنین اقدام مجلس نمایندگان آمریکا در رای‌گیری برای تصویب قطعنامه‌ای علیه این اظهارات نژاد پرستانه‌اش را محکوم کرد و آن را "یک به اصطلاح رای‌گیری درباره بازی فریبکارانه دموکرات‌ها" خواند.

ترامپ در توییترش نوشت: جمهوریخواهان نباید ضعف نشان دهند و در تله آنها گرفتار شوند. این باید یک رای‌گیری برای محکوم کردن ادبیات چندش‌آور، بیانیه‌ها و دروغ‌های مطرح شده از جانب حزب دموکرات باشد.

ترامپ بار دیگر مدعی شد که اعتقاد دارد، این چهار نماینده زن دموکرات اقلیت " از کشور ما متنفرند".

همچنین ترامپ مدعی شد که نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا تلاش داشته بین حزب دموکرات و این نمایندگان فاصله بیندازد.

او در توییتش نوشت: نانسی پلوسی تلاش کرد از آنها فاصله بگیرد اما اکنون آنها تا ابد به حزب دموکرات پیوند خورده‌اند. در سال ۲۰۲۰ شما را خواهم دید.

با این وجود این حملات ترامپ در عین حال باعث اتحاد در میان دموکرات‌هایی که درگیر جدال‌های داخلی بودند شده است و عمده این جدال نیز از بابت وجود اختلاف میان نانسی پلوسی و این چهار نماینده اقلیت مترقی بوده است.

نظرات بینندگان