arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۰۱۴۹
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۲ - ۲۶ تير ۱۳۹۸

پولیتیکو مدعی شد: سناتور پال پیشنهاد دیدار با ظریف را مطرح کرد

تارنمای پولیتیکو چهارشنبه نوشت: سناتور جمهوریخواه «رند پال» به دونالد ترامپ پیشنهاد داده که با محمدجواد ظریف دیدار کند و رئیس جمهوری آمریکا نیز این پیشنهاد را پذیرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پولیتیکو مدعی شد: سناتور پال پیشنهاد دیدار با ظریف را مطرح کردبه نوشته این تارنمای آمریکایی، پال در تعطیلات آخر هفته گذشته و در جریان بازی گلف با دونالد ترامپ خواست تا رئیس جمهوری آمریکا از یک مأموریت حساس دیپلماتیک حمایت کند.
این سناتور ایالت کنتاکی که در سنا به حمایت از سیاست خارجی انزواگرایانه برای آمریکا معروف است، پیشنهاد داد تا با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار کرده و از سوی رئیس جهموریآمریکا شاخه زیتونی تقدیم کند. هدف از ارائه این پشنهاد آن است که تنش‌ها در روابط دو کشور کاهش یابد. ترامپ از این ایده حمایت کرده است.
به گزارش پولیتیکو، ظریف در حال حاضر برای حضور در جلسات سازمان و دیدارهای خصوصی با روزنامه‌نگاران و کارشناساناندیشکده‌ها در نیویورک به سر می‌برد. پیشنهاد سناتور پال برای ایفای نقش فرستاده ارشد دیپلماتیک دولت ترامپ باعث نارضایتی در میان مقام‌های دولت آمریکا شده است. آنها نگران هستند که مداخله پال کارزار «فشار حداکثری» ترامپ علیه ایران را ناکام کند.
این گزارش افزود: هنوز مشخص نیست که آیا پال با ظریف دیدار خواهد کرد یا نه. پال و دفترش از پاسخگویی به درخواست‌های مکرر برای اظهارنظر در این باره امتناع کردند.
ترامپ طی ماه‌های گذشته تلاش کرده است تا مذاکره با ایران را آغاز کند. برخی مقام‌های ایرانی گفته‌اند آماده مذاکره هستند اما تنها به شرطی که دولت آمریکا تحریم‌ها را کنار بگذارد.
پال از سیاست‌های آمریکا در قبال ایران انتقاد کرده و و گفته که ایرانی‌ها تحریم‌های ایالات متحده را «اقدامی جنگی» می‌دانند

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان