arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۰۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۲۷ تير ۱۳۹۸

لایو خبر - ۲۷ تیر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ: «رند پال» را بعنوان مسئول مذاکره با ایران منصوب نکردم / محدودیت های هسته‌ای تهران باید صد ساله باشد
۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۲۲:۲۸

ترامپ در پاسخ به این سؤال که آیا پال را برای مذاکره با ایران منصوب کرده است، گفت: «نه، چیزی در این مورد نمی‌دانم جز اینکه من با سناتور پال صحبت کردم و سناتور پال کسی است که من با او رابطه بسیار خوبی دارم و به او گوش می‌دهم، اما نه، او را منصوب نکرده‌ام. او کسی است که من به او گوش می‌دهم، من برای سناتور پال احترام قائلم.»

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از صحبت‌هایش مدعی شد که در یک توافق تازه، ایران باید محدودیت‌های هسته‌ای ۱۰۰ ساله را بپذیرد و ضمنا برنامه موشکی خود را کنار بگذارد.

سردار سلیمانی: تنظیم بودجه کشور از طریق نفت یعنی ظلم به نسل‌های آینده و کشور/ تحریم های موجود فرصت غنیمتی برای تغییر بودجه کشور است
۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۲۲:۲۶

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: تحریم‌ها می‌تواند برای ما فرصت باشد که بتوانیم به لطف خداوند بودجه کشور را از نفت رهایی و به‌عنوان پشتوانه اصلی برنامه‌ریزی‌های زیربنایی کشور قرار دهیم.ما کشورهای زیادی داریم که از نفت بهره‌ای نبرده‌اند اما صادرکننده صدها ماده دیگر با تراز مالی هنگفت هستند و مدیریت کشور ما باید بر این اساس باشد که کسی بخش‌های زمین‌مانده بالقوه را به فعلیت برساند.

روحانی در تماس تلفنی مکرون: ایران مصمم به بازگذاشتن همه مسیرها برای حفظ برجام است/ تشدید تحریم ها علیه ایران از سوی آمریکا، برای بقاء برجام مشکل آفرین است
۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۱۹:۴۷

روحانی در تماس تلفنی مکرون: ایران مصمم به بازگذاشتن همه مسیرها برای حفظ برجام است/ باید گام های متوازنی در راستای حفظ برجام از سوی طرفین برداشته شود/ تشدید تحریم ها علیه ایران از سوی آمریکا، برای بقاء برجام مشکل آفرین است/ اروپا باید تلاشهای خود را در راستای تامین منافع مشروع ایران و ایجاد آتش بس در جنگ اقتصادی آمریکا تسریع کند

روحانی در تماس تلفنی رئیس جمهور فرانسه گفت: جمهوری اسلامی ایران مصمم به بازگذاشتن همه مسیرها برای حفظ برجام است. طرفین ایرانی و اروپایی برجام باید تلاش کنند تا گام های متوازنی در راستای حفظ این توافق برداشته شود.

رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه اروپا اقدامات خود را برای فعال شدن عملی اینستکس تسریع کرده است، به بیانیه مشترک سه کشور اروپایی در رابطه با تامین منافع ایران در برجام اشاره کرد و افزود: تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا فعالیت تجاری بسیاری از کشورها با ایران را دچار مشکل کرده است.

فرمانده سپاه: در صورت خطای محاسباتی دشمنان، راهبرد ما از دفاعی به تهاجمی تغییر می‌کند
۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۱۹:۰۶

فرمانده سپاه: در صورت خطای محاسباتی دشمنان، راهبرد ما از دفاعی به تهاجمی تغییر می‌کند

سردار سلامی، فرمانده سپاه پاسداران گفت: منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز برای کشور بزرگ ایران ، یک مفهوم دفاعی مطلق و کاملی دارد. ما برای دفاع از منافع حیاتی و مرزهای آبی و هوایی خود در این منطقه و جزایر و سواحل ، گسترش دفاعی قدرتمندی را از نیروهای زمینی ، دریایی و هوافضا شکل دادیم. در صورت خطای محاسباتی دشمنان، راهبرد ما از دفاعی به تهاجمی تغییر می‌کند.

کرملین: پوتین و مکرون درباره ایران گفت‌وگو کردند
۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۱۸:۱۷

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/4/27/694785_507.jpg

دفتر ریاست‌جمهوری روسیه روز پنج‌شنبه از گفت‌وگوی تلفنی «ولادیمیر پوتین» و «امانوئل ماکرون» رؤسای جمهور روسیه و فرانسه خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، طرفین در این تماس درباره وضعیتی که حول توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میان ایران و گروه ۱+۵ شکل گرفته، گفت‌وگو کرده‌اند.طرفین توافق هسته‌ای با ایران را «عاملی مهم برای امنیت خاورمیانه و اطمینان از عدم گسترش تسلیحات اتمی» توصیف و تأکید کرده‌اند که باید تلاش‌ها برای حفظ برجام را بیش از پیش تشدید کرد.

آیت الله یزدی: میان برخی از نمایندگان با وزرا ساخت و پاخت‌هایی وجود دارد/ برخی نمایندگان به وزرا می گویند فلان معدن را به فرزندم ندهی استیضاح می‌شوی
۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۱۷:۲۳

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/4/27/694748_724.jpg

آیت الله محمد یزدی عضو فقهای شورای نگهبان در گفتگویی در مورد روابط وزرا و نمایندگان مجلس گفت: من بی پروا می‌گویم؛ نمایندگان هم می‌خواهند بشنوند میان برخی از نمایندگان با وزرا ساخت و پاخت‌هایی وجود دارد به نحوی که به عنوان نمونه فلان وزیر را صدا می‌زنند و از آنان می‌خواهند که "فلان معدن را به من یا به فرزند و داماد من بده" تا برود از آن استفاده کند. در این گونه روابط فاسد، امتیاز قراردادهای خاص را از وزرا مطالبه و تهدید می‌کنند که اگر با خواستشان موافقت نشود آنان را به مجلس احضار می‌کنند یا برای پاسخ به سوال و یا استیضاح، آنان را به مجلس فرا می‌خوانند.

آیت الله یزدی تصریح کرد: وزیر بیچاره هم که گیر این چنین نمایندگانی افتاده است، می‌خواهد آبرویش محفوظ بماند، اما اگر میان وزرا و این گونه وکلا قراردادی تنظیم و از این امتیازات سوءاستفاده شود، چون وزیر هم امضا کرده است هر دو مرتکب تخلف شده اند و هر دو در پیشگاه خداوند قطعاً نتیجه اعمالشان را خواهند دید. اما اگر وزرا به این گونه نمایندگان بگویند که خلاف نمی‌کنند و تصریح کنند که مطالبه آنان خلاف قانون است حتی اگر به قیمت استیضاح و برکناری آنان منجر شود، عملکرد چنین وزرایی شرعی نیست و نمایندگانی هم که ساخت و پاخت می‌کنند عملکردشان مشروع نیست.

سنتکام: راهکاری برای تامین آزادی کشتی‌رانی در خلیج فارس پیدا می‌کنیم
۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۱۶:۱۵

 ریاست ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده موسوم به «سنتکام» گفت: ما به شدت و با موضعی تهاجمی تلاش می‌کنیم تا راهکاری برای تامین اطمینان از آزادی عبور و مرور در خلیج فارس به‌دست بیاوریم.فقط روی آزادی کشتی‌رانی در منطقه تمرکز کرده‌ایم.

واکنش انگلیس به خبر توقیف یک نفتکش توسط ایران: به مسئولان ایرانی توصیه می‌کنیم از میزان تنش در منطقه بکاهند
۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۱۵:۵۹

 

در بیانیه لندن که پس از اعلام خبر توقیف یک نفتکش توسط ایران منتشر شده، آمده است: «پیرو انتشار گزارش‌هایی درباره توقیف یک نفتکش در خلیج [فارس]، در تلاش هستیم تا اطلاعات بیشتری به دست آوریم.همچنان به مسئولان ایرانی توصیه می‌کنیم که از میزان تنش در منطقه بکاهند.

واکنش لندن، به بیانیه‌ای است که ساعتی پیش از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ارتباط با توقیف یک کشتی خارجی حامل سوخت قاچاق منتشر شد.

سپاه یک کشتی ‌خارجی حامل سوخت قاچاق را در خلیج فارس توقیف کرد
۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۱۴:۳۳

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/4/27/694698_877.jpg

روابط عمومی منطقه یکم دریایی سپاه با اعلام خبر توقیف یک شناور خارجی حامل یک میلیون لیتر سوخت قاچاق در جنوب جزیره لارک در جزایر خلیج فارس ، ادعای رسانه های غربی مبنی بر توقیف هر گونه شناور دیگر توسط ایران را تکذیب کرد.

روابط عمومی منطقه یکم دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد: طی عملیات رصد و کنترل ترددهای شناوری در خلیج فارس به منظور کشف و مقابله با قاچاق سازمان یافته در روز یکشنبه مورخ ۲۳ / ۴ / ۹۸ گشت های شناوری منطقه یکم دریایی سپاه در خلیج فارس و تنگه هرمز پس از اطمینان از حمل قاچاق سوخت توسط یکی از کشتی های خارجی در اقدامی غافلگیر کننده این کشتی را که حامل یک میلیون لیتر سوخت قاچاق بود را پس از هماهنگی و حکم مراجع قضایی ،در جنوب جزیره لارک توقیف کردند. این کشتی که ظرفیت حمل ۲ میلیون لیتر سوخت را دارد با ۱۲ خدمه خارجی در حال عزیمت برای تحویل سوخت قاچاق دریافتی از لنج های ایرانی به کشتی های بیگانه در مناطق دور تر بود که با هوشمندی رزمندگان نیروی دریایی سپاه ناکام ماند.

کنگره آمریکا: تصویب ممنوعیت فروش بمب‌های هوشمند به عربستان و امارات
۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۱۳:۴۳

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/4/27/694628_686.jpg

مجلس نمایندگان آمریکا به لوایح ممنوعیت فروش بمب‌های هوشمند به عربستان و امارات به دلیل نقض‌های حقوق بشر و هدف قرار دادن غیرنظامیان در جنگ یمن رای داد.

نمایندگان آمریکا به ممنوعیت فروش تسلیحات به ارزش ۸.۱ میلیارد دلار به عربستان و هم‌پیمانان دیگر واشنگتن رای داد. نمایندگان آمریکا که بسیاری از آنها از عربستان به دلیل جنگ یمن و قتل جمال خاشقجی عصبانی هستند به سلسله مصوبه‌های ممنوعیت فروش سلاح اذعان دارند.

ظریف: شانس پیروزی ترامپ در انتخابات بیش از ۵۰ درصد است
۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۱۲:۰۸

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز گذشته (چهارشنبه) از آماده‌شدن تهران برای دومین دوره ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» درپی نزدیک شدن انتخابات سال 2020 خبر داد.

ظریف در مصاحبه با «جان میکلتویت» سردبیر وبگاه «بلومبرگ» با اشاره به نتایج مذاکراتی که دو کشور مکزیک و کره‌شمالی با دولت ترامپ داشتند، گفت: «شانس بیش از 50 درصدی وجود دارد که او (ترامپ) در رأس امور (ریاست‌جمهوری آمریکا) باقی بماند، به همین دلیل ما باید برای شش سال آینده با او مقابله کنیم».

فرمانده ناجا: ۳۰۰ هزار پیامک کشف حجاب در خودرو ارسال شده
۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۱۱:۲۸

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه براساس قانون بی حجابی جرم محسوب می شود، گفت: بارها اعلام کرده ایم، خودرو حریم خصوصی نیست و کشف حجاب در آن، جرم محسوب می شود، برهمین اساس طرح ناظر یک را راه اندازی کرده ایم که خوشبختانه اثرات مثبتی نیز به همراه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون، حدود ۳۰۰ هزار پیامک برای افراد متخلف ارسال شده که از این تعداد ۱۵۰ هزار نفر برای اخذ تعهد مراجعه کرده اند که با برخورد محترمانه از آنها تعهد اخذ شده؛ همچنین اعلام شده در صورت تکرار، خودرو آنها توقیف و در مرحله بعد به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

سردار اشتری با انتقاد از کسانی که مخالف این طرح هستند، گفت: بررسی ها نشان داده افرادی که با این طرح مخالفت دارند، دلیل آن این است یکی از بستگان آنها پیامکی از سوی پلیس دریافت کرده اند.

زیباکلام: فراکسیون امید به‌دنبال معامله و خوش‌خدمتی به اصولگراهاست
۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۱۰:۳۱

صادق زیباکلام در گفتگویی اظهار داشت: به نظر من فراکسیون امید مدت‌ها است که به اقدامات سیاسی و به عبارتی معامله با اصولگرایان و به یک معنا خوش خدمتی برای آنها رو آورده است تا آینده خود را برای انتخابات بعدی تضمین کنند؛ یعنی تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا شورای نگهبان در انتخابات بعدی رد صلاحیتشان نکند. در همین راستا مدت‌هاست که فراکسیون امید خیلی دیگر به مطالبات مردم و دلایلی که اسفند 94 مردم به آنها رای دادند توجهی نمی‌کنند درواقع خیلی وقت است که فراکسیون امید از خود نمی‌پرسد مردم چهار سال پیش چرا به ما رای دادند؟! به نظرم اصلاح طلبان مجلس مدت‌هاست از این موضوع گذر کرده‌اند و فقط و فقط به قدرت و هوای قدرت داشتن برایشان مطرح است.

او ادامه داد: 100 نماینده از سوی مردم تحت عنوان فراکسیون امید انتخاب شدند ولی به تنها چیزی که توجه ندارند خواست مردم است. بیشتر حواسشان متوجه این است که یک وقت کاری نکنند که شورای نگهبان جلوی اسمشان ضربدر بزند و ردصلاحیت‌شان بکند همین نشان می‌دهد همین‌ وضعیتی که رخ داده هولناک و اسفناک است.

کدخدایی: تحریم انتخابات بحث خنده آوری است
۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۱۰:۱۱

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه بحث تحریم در کشور ما امر خنده آوری شده است، گفت: اصلا مردم توجهی به این مسائل ندارند چون زندگی‌شان را با نگاه ترامپ و آمریکا تنظیم نمی‌کنند. تحریم در این حوزه واژه بی خاصیتی است. در انتخابات هم موضوع تحریم همینطور است مردم اصلا توجهی به این مسائل ندارند.

وی تصریح کرد: آمار انتخابات نشان می‌دهد مشارکت در انتخابات های متعهد، عموما بالای 50 درصد بوده است.

وی با تاکید بر اینکه قطعا مردم به مسائل تحریم انتخاباتی توجهی نخواهند داشت، گفت: قطعا مشارکت مردم در انتخابات پیش رو بسیار گسترده خواهد بود و این مسائل در حد رسانه و روزنامه ها باقی خواهد ماند.

آمریکا ۵۰۰ سرباز به عربستان می‌فرستد
۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۰۹:۴۳

سی.ان.ان نوشت: دو مقام نظامی آمریکا گفتند که انتظار می‌رود پانصد ۵۰۰ نظامی به پایگاه هوایی «شاهزاده سلطان» در شرق ریاض اعزام شوند.

به گفته این مقام‌ها در حال حاضر گروه کوچکی از نظامیان و پرسنل پشتیبانی آمریکا در این پایگاه حضور دارند تا مقدمات استقرار باتری‌های سامانه دفاع ضدموشکی پاتریوت را فراهم کنند. آنها همچنین قرار است در بهبود وضعیت پایگاه نقش داشته باشند.

کنگره آمریکا فروش سلاح به عربستان را ممنوع کرد
۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۰۹:۱۴

مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه به ممنوعیت فروش میلیاردها دلار سلاح به عربستان سعودی و امارات رای داد.

سنا نیز در ماه ژوئن به لغو قراردادهای فروش سلاح به عربستان رای داده بود.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در ماه می اعلام کرد که با استناد به قوانین اضطراری مربوط به فروش سلاح، ۲۲ قرارداد تسلیحاتی با عربستان، امارات و اردن را تایید کرده است.

کیهان: اتهام‌پراکنان علیه میترا استاد و نهاد‌های امنیتی مجازات شوند
۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۰۸:۰۱

کیهان نوشت: با عنایت به تشویش اذهان و اتهام‌پراکنی انجام گرفته از سوی برخی سیاسیون و رسانه‌های مدعی حمایت از نجفی که تا همین دیروز و پریروز هم ادامه داشته، ضرورت دارد قوه قضائیه اتهام‌پراکنان علیه مقتول از یک سو و علیه نهادهای امنیتی از سوی دیگر را مورد پیگرد و مجازات قضایی قرار دهد.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۰۸:۰۰

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان