arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۰۱۷۶
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۸ - ۲۷ تير ۱۳۹۸

ریابکوف: پیشرفتی در تعیین تاریخ نشست وزیران برجام حاصل نشده

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: هنوز پیشرفتی در تعیین زمان نشست وزیران گروه ۱+۴ و ایران برای بررسی موضوع اجرای برجام حاصل نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: هنوز پیشرفتی در تعیین زمان نشست وزیران گروه ۱+۴ و ایران برای بررسی موضوع اجرای برجام حاصل نشده است.

سرگئی ریابکوف مذاکره کننده ارشد هسته‌ای روسیه چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: روسیه خواهان برگزاری هر چه زودتر نشست وزیران کشورهای عضو توافق هسته‌ای با ایران است.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر تفاهم کلی بین کشورهای عضو برجام به دست آمده که همه ما باید به طور مستمر پله‌ها را بپیماییم به این صورت که پیش از نشست وزیران کشورهای برجام، باید نشست کارشناسان و مدیران سیاسی وزارتخانه های کشورهای عضو برجام برگزار شود.

به گفته دیپلمات ارشد روس، درباره تماس‌های در سطح وزیران هنوز توافقی به دست نیامده است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه روز ۱۹ تیرماه با سفرای کشورهای انگلیس، فرانسه و کاردار سفارت آلمان در مسکو دیدار و در خصوص وضعیت برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با آنها گفت وگو و رایزنی کرد.

وی تاکید کرد که باید تلاش‌های جمعی همه شرکت کنندگان در برجام از جمله ایران و سه کشور اروپایی به منظور حفظ توافق‌های موجود و تأمین شرایط برای اجرای کامل آن بر اساس تعهدات همه طرف‌های مساله و با توجه به اصل اقدام متقابل که از ابتدا برجام بر آن پایه ریزی شده است، افزایش یابد.

معاون وزیر خارجه روسیه در آن زمان نیز بر لزوم برگزاری نشست وزیران کشورهای عضو برجام برای بررسی مسائل موجود و راهکارهایی برای اجرای آن تاکید کرده بود.

نظرات بینندگان