arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۰۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۴ - ۲۷ تير ۱۳۹۸

وزش بادهای شدید درسواحل خلیج فارس و دریای عمان

هواشناسی استان هرمزگان اعلام کرد: در مناطق دریایی به ویژه سواحل دریای عمان و تنگه هرمزدر ساعات صبح تا بعدازظهر شاهد وزش بادهای نسبتا شدید جنوب شرقی خواهیم بود که سبب افزایش ابرناکی و افزایش رطوبت نسبی هوا در مناطق ساحلی و مواج شدن دریا خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان گفت: در مناطق دریایی به ویژه سواحل دریای عمان و تنگه هرمزدر ساعات صبح تا بعدازظهر شاهد وزش بادهای نسبتا شدید جنوب شرقی خواهیم بود که سبب افزایش ابرناکی و افزایش رطوبت نسبی هوا در مناطق ساحلی و مواج شدن دریا خواهد بود.

مرضیه سی سی پور در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: طی امروز شاهد تاثیرات سامانه ناپایدار فصلی در استان خواهیم بود که در برخی نقاط استان تقویت خواهد شد.

وی اظهار کرد: در مناطق دریایی به ویژه سواحل دریای عمان و تنگه هرمزدر ساعات صبح تا بعدازظهر شاهد وزش بادهای نسبتا شدید جنوب شرقی خواهیم بود که سبب افزایش ابرناکی و افزایش رطوبت نسبی هوا در مناطق ساحلی و مواج شدن دریا خواهد بود.

سی سی پور تصریح کرد: شدت وزش باد در مناطقی چون جاسک قابل ملاحظه پیش بینی می شود و در نقاطی از تنگه هرمز تا محدوده 40 کیلومتر در ساعت نیز پیش بینی می شود که توصیه می شود با توجه به شرایط نامساعد دریایی شناورهای سبک و قایق های صیادی و تفریحی طی این بازه زمانی از تردد در مناطقی چون جاسک، سیریک، هرمز، لارک و هنگام خودداری کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به احتمال اختلال در تردد دریایی در محدوده تنگه هرمز، تمهیدات لازم در بنادر شرقی و مرکزی صورت گیرد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: تقویت جریانات شرقی در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات و مناطق مستعد استان سبب رشد ابرهای همرفتی، رگبار موقتی باران و رعد وبرق و افزایش لحظه ای سرعت باد خواهد شد که توصیه می شود از رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود.

وی در پایان عنوان کرد: از لحاظ دمایی افزایش رطوبت نسبی هوا و ماندگاری هوای گرم در مناطق ساحلی استان پیش بینی می شود.

نظرات بینندگان