arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۰۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۱ - ۲۸ تير ۱۳۹۸

لایو خبر - ۲۸ تیر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انگلیس: در جریان حرکت یک نفتکش انگلیسی به سمت ایران هستیم
۱۳۹۸/۰۴/۲۸ - ۲۱:۵۹

برخی منابع خبری امروز جمعه مدعی شده‌اند نفتکش انگلیسی «استینا امپرو» به سمت ایران هدایت شده است. وزارت دفاع انگلیس گفته از گزارش‌ها در این خصوص مطلع است

پمپئو: آماده گفتگوی بدون پیش شرط با ایران هستیم
۱۳۹۸/۰۴/۲۸ - ۲۱:۵۸

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی EWTN گفت: تصمیم رئیس جمهور ترامپ برای خروج از توافق هسته ای ایران تصمیم درستی بود. این توافق مسیر دستیابی ایران به بمب اتمی را تضمین می کرد. این موضوعی غیر قابل قبول است. این برای آمریکا و همینطور اروپا غیر قابل قبول است.

انتشار فیلم رصد ناو «باکسر» توسط پهپاد نیروی هوافضای سپاه / ادعای ترامپ رسماً تکذیب شد
۱۳۹۸/۰۴/۲۸ - ۲۱:۵۷

سپاه پاسداران اطلاعیه‌ای رسمی در این باره صادر کرد و ضمن تکذیب ادعای ترامپ نوشت که به زودی تصاویر پهپادهای سپاه از ناوچه آمریکایی و سند دروغین بودن ادعای آنان را منتشر خواهیم کرد.

روابط عمومی سپاه در اطلاعیه خود آورده بود "این تصاویر نشان خواهد داد پهپاد نیروی هوافضای سپاه پیش از ورود ناوچه  آمریکایی به تنگه هرمز در حال اجرای ماموریت جاری خود در منطقه بوده و از جمله تصاویر مربوط به رصد و مراقبت از ناوچه مذکور را نیز قبل و حتی بعد از زمان مورد ادعای آمریکایی‌ها به ایستگاه خود ارسال و سالم به پایگاه خود بازگشته است."

و سرانجام سپاه لحظاتی پیش این فیلم‌ها را منتشر کرد

سپاه: تصاویر پهپادهای سپاه از ناوچه آمریکایی را منتشر خواهیم کرد
۱۳۹۸/۰۴/۲۸ - ۱۳:۵۳

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای اعلام کرد: به زودی تصاویر پهپادهای سپاه از ناوچه "یو اس اس باکسر" آمریکایی که مدعی سرنگون ساختن یک پهپاد ایرانی در روز گذشته (پنجشنبه) بر فراز تنگه هرمز شده است را منتشر خواهیم کرد تا دروغ و بی پایه و اساس بودن این ادعا در معرض افکار عمومی جهانیان قرار گیرد.

در این بیانیه تاکید شده است: این تصاویر نشان خواهد داد پهپاد نیروی هوافضای سپاه پیش از ورود ناوچه آمریکایی به تنگه هرمز در حال اجرای ماموریت جاری خود در منطقه بوده و از جمله تصاویر مربوط به رصد و مراقبت از ناوچه مذکور را نیز قبل و حتی بعد از زمان مورد ادعای آمریکایی‌ها به ایستگاه خود ارسال و سالم به پایگاه خود بازگشته است.

ایران: پهپاد مورد نظر ترامپ پس از انجام مأموریت به سلامت به پایگاه‌ خود بازگشته
۱۳۹۸/۰۴/۲۸ - ۱۱:۲۳

سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح روز جمعه اعلام کرد بر خلاف ادعای واهی و برخاسته از توهم ترامپ، تمامی پهپادهای متعلق به جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز از جمله پهپاد مورد نظر رئیس جمهور آمریکا پس از انجام مأموریت شناسایی و کنترل برنامه ریزی شده به سلامت به پایگاه‌های خود بازگشته اند و هیچگونه گزارشی دال بر مقابله عملیاتی ناو یواس‌اس باکسر آمریکایی با پهپادهای ایرانی گزارش نشده است.

سردار شکارچی اینگونه اظهارات بی پایه و اساس رئیس جمهوری آمریکا را در راستای ایجاد التهاب و ناامن سازی منطقه مهم خلیج فارس و آبراه استراتژیک تنگه هرمز تلقی کرد و اظهار داشت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره با هوشیاری کامل و بر طبق موازین بین المللی، مأموریت قانونی حراست، کنترل و مراقبت از امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز را وظیفه قانونی خود می‌دانند.

عراقچی: نگرانم ناو آمریکایی پهپاد خودشان را اشتباهی سرنگون کرده باشد
۱۳۹۸/۰۴/۲۸ - ۱۱:۱۶

سیدعباس عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان در واکنش به ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر سرنگونی یک پهپاد ایرانی توسط ناو یو اس اس باکسر در حساب توئیتری خود نوشت: ما هیچکدام از پهپادهای خود را در تنگه هرمز یا هیچ جای دیگر از دست نداده ایم. نگرانم که ناو یو اس اس باکسر پهپاد خودشان را اشتباهی سرنگون کرده باشد!

پنتاگون: طرح ما درباره امنیت تردد دریایی برای ایجاد ائتلاف علیه ایران نیست
۱۳۹۸/۰۴/۲۸ - ۱۱:۱۵

«کاثرین ویلبارگر»، از مقام‌های ارشد پنتاگون که در روزهای گذشته متحدان آمریکا در ناتو را در جریان طرح واشنگتن قرار داده گفت: «طرح ایجاد ائتلافی جهت تأمین امنیت دریایی، ائتلاف علیه ایران نیست. اگر شما قرار باشد با ایران وارد تقابل نظامی شوید از این ساختار استفاده‌ای نخواهد شد.»

ظریف: در یک محدوده کوچک آبی؛ نمی توانید یک انباشت ترافیکی داشته باشید بدون اینکه اتفاقی بیفتد
۱۳۹۸/۰۴/۲۸ - ۱۱:۱۴

محد جواد ظریف روز پنج شنبه در گفت و گو با نشنال اینترست درباره ادعای آمریکایی ها مبنی بر هدف قراردادن یک پهپاد آمریکایی در تنگه هرمز گفت: در تماسی که با تهران داشتم، ما هیچ اطلاعی درباره از دست دادن پهپاد نداریم.

وی ادامه داد: تا این زمان نمی دانیم چه اتفاقی افتاده است. رئیس جمهوری آمریکا می گوید که آنها این پهپاد را هدف قرار داده اند. نمی دانیم این پهپاد چه کسی است، ما اطلاعاتی نداریم.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: اشتباه نکنید، واقعیت این است که آمریکا حضور خود را در خلیج فارس افزایش داده است و این به امنیت یا ثبات منطقه کمک نمی کند. ظریف خاطرنشان کرد: یک محدوده کوچک آبی است و نمی توانید یک انباشت ترافیکی داشته باشید بدون اینکه اتفاقی بیفتد.

فیفا: فدراسیون ایران با ورود زنان به ورزشگاه‌ها موافقت کرده
۱۳۹۸/۰۴/۲۸ - ۱۱:۱۲

فیفا از موافقت فدراسیون فوتبال ایران برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، فیفا اعلام کرده است که فدراسیون فوتبال ایران موافقت خود را برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها برای بازی‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اعلام کرده است ولی هنوز موافقت دولت در این زمینه باقی مانده است.

رهامی: فراکسیون امید اهل مشورت نیست
۱۳۹۸/۰۴/۲۸ - ۱۱:۱۰

محسن رهامی، از اعضای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: فراکسیون امید و نمایندگان ما در مجلس یا شورای شهر، با عقبه اجتماعی و مردمی رأی خودشان چندان ارتباط ندارند و مشورت نمی‌کنند.

دادگاه هلند: ارتباطی میان ایران و قاتل کلاهی وجود ندارد
۱۳۹۸/۰۴/۲۸ - ۱۱:۰۷

دادگاهی در آمستردام هلند که عامل قتل کلاهی را به حبس ابد محکوم کرد، اعلام کرده است که ارتباطی میان وی و ایران نیافته است. مقتول که «علی معتمد» نام دارد و گفته می شود همان «محمدرضا کلاهی» عامل انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در ۸ تیرماه سال ۱۳۶۰ است، در سال ۲۰۱۵ در خارج از منزل خود توسط دو مهاجم مسلح به ضرب گلوله کشته شد.

دولت هلند سال گذشته مدعی شد که ایران در قتل «علی معتمد» و شخص دیگری در لاهه در سال ۲۰۱۷ دست داشته، اما روز گذشته دادگاه آمستردام اعلام کرد که ارتباطی میان این حادثه و ایران نیافته است.

عربستان: خواهان جنگ با ایران نیستیم / تماس هایی با تهران داشته ایم
۱۳۹۸/۰۴/۲۸ - ۱۱:۰۶

عبدالله المعلمی نماینده دائم عربستان در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی در گفت وگو با خبرنگاران در مقر سازمان ملل در نیویورک اعلام کرد که عربستان خواهان جنگ با ایران، خواه در یمن و یا هیچ جای دیگری نیست.

وی گفت که تماس هایی با تهران از طریق اجلاس کنفرانس سران کشورهای اسلامی در مکه مکرمه که ماه ژوئن گذشته برگزار شد، صورت گرفته است.

نماینده دائم عربستان توضیح بیشتری در این باره نداد. وی با بیان اینکه کشورش آمادگی دیپلماتیک برای تعامل با ایران را دارد، گفت: این موضوع نیازمند زمینه‌های مشترک است.

دیدار وزیرخارجه بحرین با همتای اسرائیلی خود
۱۳۹۸/۰۴/۲۸ - ۱۱:۰۵

وزیرخارجه بحرین با همتای صهیونیست خود دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دیدار شیخ خالد بن احمد آل خلیفه با «اسرائیل کاتز» وزیر خارجه اسرائیل در جریان مراسمی در وزارت امور خارجه آمریکا در واشنگتن، به طور علنی و برای مدتی کوتاه انجام شد.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۴/۲۸ - ۱۱:۰۴

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان