arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۰۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۲۸ تير ۱۳۹۸

پلیس اورلاندو از نرم افزار تشخیص چهره آمازون استفاده می کند / تشدید نگرانی های فعالان حقوق شهروندی ایالات متحده

با وجود همه بحث ها و اختلاف نظر ها درباره استفاده یا عدم استفاده از پلت فرم شناسایی بحث انگیز آمازون، این نرم افزار تشخیص چهره هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی توسط پلیش اورلاندو در ایالت فلوریدا مورد استفاده قرار می گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با وجود همه بحث ها و اختلاف نظر ها درباره استفاده یا عدم استفاده از پلت فرم شناسایی بحث انگیز آمازون، این نرم افزار تشخیص چهره هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی توسط پلیش اورلاندو در ایالت فلوریدا مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اگرچه از مدت ها پیش استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره توسط نهادهای امنیتی مورد توجه سازمان حمایت از شهروندان قرار گرفته و آنان مخالف این فرایند هستند، اما به نظر می رسد این موضوع از دید پلیس اورلاندو یک موضوع عادی ارزیابی می شود و پلیس اورلاندو قصد دارد از این تکنولوژی به نفع دستگیری مجرمان استفاده کند.

شاید برایتان سوال باشد چرا نهادهای حقوق بشری مخالف استفاده از تکنولوژی تشخی چهره هستند؟ پاسخ این است که این تکنولوژی به طور مداوم در حال رصد چهره افراد است و برای دوربین های نظارتی تفاوتی ندارد که افرادی که رصد می شوند مجرم محسوب می شوند یا خیر.

افزون بر این ها آمازون از سوی گروههای فعال حقوق بشری و سازمان های حقوق مدنی انتقاداتی سنگین در خصوص فعالیت های خود دریافت کرده است. به خصوص با توجه به این که از تکنولوژی تشخیص چهره آمازون در مرز مکزیک نیز استفاده شده است و این تکنولوژی برای بیرون کردن رنگین پوستان از خاک ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفته است.

افزون بر این ها با وجود این که آمازون مدعی صحت تشخیص سیستم های خود تا بالغ بر 90 درصد است، اما به نظر می رسد این تکنولوژی تا حدی که آمازون مدعی شده قدرتمند و دقیق نیست و حتی در تشخیص برخی اقلیت ها بسیار ضعیف عمل می کند. با همه این ها جالب است بدانید پلیس اورلاندو تحت فشار نهادهای حقوق بشری قراردادش با آمازون را در اواخر ماه ژوئن سال گذشته منقضی کرد. اما برنامه آزمایشی خود را بار دیگر از ماه اکتبر سال گذشته، آغاز کرد.

مت کالج، یک وکیل فعال در حوزه آزادی تکنولوژی و آزادی های مدنی در بیانیه ای در این خصوص گفت: "تبریک به اداره پلیس اورلاندو برای به دست آوردن آنچه که ما مدت ها هشدار دادیم  انجام ندهد. سیستم نظارت آمازون نه تنها درست کار نمی کند، بلکه  تهدیدی برای حفظ حریم خصوصی و آزادی های مدنی است."

 

برچسب ها: فناوری
نظرات بینندگان