arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۰۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۵ - ۲۸ تير ۱۳۹۸

طرح جنجالی آمریکا: رفع «مه جنگ» با یک برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی

سازمان دارپا(آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی ایالات متحده) پروژه ای جدید را آغاز کرده که «Squad X» نام دارد و می تواند تمامی ناشناخته های زمین جنگ را شناسایی کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان دارپا(آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی ایالات متحده) پروژه ای جدید را آغاز کرده که «Squad X» نام دارد و می تواند تمامی ناشناخته های زمین جنگ را شناسایی کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوی انتخاب، دارپا از مدت ها پیش برای توسعه هوش مصنوعی در میدان جنگ تلاش کرده است. این تلاش ها به ویژه در حوزه شناسایی دشمنان و کاهش قدرت آنان متمرکز است. اکنون سیستم جدید دارپا می تواند مه جنگ را از بین ببرد.

از لحاظ تاریخی یکی از مسائل ماندگار در میدان جنگ چیزی است که به عنوان "مه از جنگ" شناخته می شود. این عبارت جنگی یک عبارت کلیدی است که عدم اطمینان نسبت به محیط اطراف را در میدان جنگ توصیف می کند. البته طی سالهای اخیر فناوری تا حد زیادی به از بین بردن مه جنگ کمک کرده است. برای مثال پهبادها، دوربین های فوق پیشرفته و وسایل جاسوسی در این زمینه بی تاثیر نیستند.

طرح جنجالی «دارپا» دشمنان را در میدان نبرد فلج می کند / رفع «مه جنگ» با یک برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی

دارپا برای اولین بار، سال گذشته در کالیفرنیا برنامه آزمایشگاهی Squad X را امتحان کرد که می توانست بین ادوات جنگی مبتنی بر هوش مصنوعی زیر دریاها ارتباط برقرار کند. برای مثال یک پهباد در آسمان، یک زیردریایی و یک ربات خودران را به یکدیگر متصل می کرد. افزون بر این ها، این پروژه با استفاده از ابزارهای گوناگون برای جمع آوری و انتقال اطلاعات به تفنگداران دریایی و سربازان عمل می کند.روبات های خودران می توانند اطلاعات مکانی را توسعه دهند، پهبادها اطلاعات گسترده جغرافیایی را ثبت می کنند و تبلت های اندرویدی برای دریافت و توسعه همه این اطلاعات و ارائه آن به سربازان روی زمین وارد عمل می شوند.

دولت ایالات متحده امیدوار است از طریق این سیستم جدید هر نوع ابهام در زمین جنگ را به حداقل ممکن برساند. البته این پروژه جدید صرفا در مرحله آزمایشی است.

نظرات بینندگان