arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۰۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۱ - ۲۸ تير ۱۳۹۸

دبیر:کمیته فنی درباره سرمربیگری کاوه تصمیم می‌گیرد/ نباید راحت به بنا و محمدی بگوییم بروید

رییس جدید فدراسیون کشتی با تاکید بر اینکه غلامرضا محمدی و محمد بنا قطعا تا رقابت‌های جهانی سرمربی تیم‌های ملی خواهند بود، گفت: این‌ها سرمایه کشتی ما هستند و نباید به راحتی به آن‌ها بگوییم بفرمایید بروید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایسنا، علیرضا دبیر رئیس جدید فدراسیون کشتی درباره شرایط برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون گفت:حدودا از مهر سال گذشته که آقای خادم استعفا داد، ۹ الی ۱۰ ماه کشتی حال و هوای خوبی نداشت و تا روز آخر تا ساعت ۹ صبح معلوم نبود چه کسانی در مجمع شرکت می‌کنند ولی در کل مجمع خوب برگزار شد. البته مجمع فدراسیون کشتی برای همه مهم است و لطف خدا باعث شد گرما و آرامش خوبی به یک‌باره برقرار شود.

دبیر با اشاره به اینکه بهتر بود خادم و جدیدی هم در انتخابات بودند گفت: من با جدیدی روزی ۲-۳ بار حرف می‌زدم، حتی امروز صبح با او صحبت کردم. اگر آنها بودند قطعا بهتر بود. اینکه با قرعه دوم و سوم شوید به درد نمی‌خورد، اینکه این فرصت برای همه باشد خیلی قشنگ‌تر می‌شد ولی من در آن جایگاه نیستم که چرا دوستانم حضور نداشتند ولی به عنوان یک شهروند دوست داشتم این بزرگان حضور داشته باشند.

رئیس فدراسیون کشتی درباره دلایل دیر تایید شدنش برای حضور در انتخابات گفت: یک نفر شکایتی از من کرده بود که هیچ ربطی هم به من نداشت. به عنوان متهم یا مطلع احضار نشده بودم. من در هیات امنای موسسه‌ای حضور داشتم که به غیر از من هفت عضو دیگر نیز داشت اما فقط از من شکایت شده بود. به هر حال دوستانی که درباره تایید صلاحیت‌ها تصمیم می‌گیرند نیز منطق دارند و خدا جلوی چشمانشان است. دقیقه ۹۰ بالاخره دوستان قانع شدند و جواز حضورم در انتخابات را صادر کردند. همه چیز دست خداست و بندگان او وسیله هستند.

وی درباره اینکه بسیاری فکر می‌کردند رقابت اصلی میان او و حمید بنی تمیم باشد، گفت: هر فردی برای انتخابش معیارهایی دارد و بر اساس توانمندی افراد و شاخصه‌هایی که دارد دست به انتخاب می‌زند. اینکه دوستان به بنی تمیم رای نداند و به نصیرزاده بیشتر رای دادند یا به من رای دادند بر اساس شاخص‌هایی است که در ذهن آنها بود.

دبیر افزود: من در عالم سیاست بودم و وقتی به یک نفر یاعلی می‌گویید باید تا انتها با او باشید. دو سه هیات واقعا بی معرفتی کرده‌اند که اسم آنها را نمی‌برم. وقتی با کسی هستید باید تا انتهای آن بایستید. شما ۴-۵ ماه با کسی هستید ولی به یک‌باره مسیرتان را عوض می‌کنید؟ این کار واقعا بی معرفتی است. اینکه بگویید استاندار و ... گفتند اصلا کار خوبی نیست. فکر می‌کنم جنس رای‌های من و آقای بنی تمیم جنس دوست داشتن کشتی بود.

رئیس فدراسیون کشتی درباره احتمال تغییر و تحولات در کادر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی گفت: ابتدا باید کمیته‌های فنی محکم تشکیل بدهیم تا تصمیم گیری کنند نه اینکه یک نفر برای کشتی تصمیم بگیرد. اگر قرار است کاوه یا هر شخص دیگری سرمربی تیم ملی شود باید آنها تصمیم بگیرند تا مسابقات جهانی قطعا محمد بنا و غلامرضا محمدی به عنوان سرمربی به کارشنان ادامه می‌دهند. اینها سرمایه کشتی ما هستند و نظام روی آن‌ها سرمایه گذاری زیادی کرده است. ما نباید به راحتی به اینها بگوییم بفرمایید بروید. باید به آنها فرصت داده شود و قطعا تا مسابقات جهانی به کار خود ادامه می‌دهند.

به گزارش ایسنا، وی درباره علت انتخاب غلامرضا محمدی به عنوان نماینده مربیان در مجمع انتخاباتی و نیامدن محمد بنا گفت: فکر می‌کنم یک نفر می‌توانست نماینده مربیان باشد که وزارت ورزش آقای محمدی را انتخاب کرد. فکر می‌کنم بنا شخصا تمایلی به حضور در مجموع انتخاباتی نداشت.

وی در ادامه با اشاره به شرایط سخت کشتی برای بازگشت به دوران اوج گفت: من در هر چه سرم کلاه برود در کشتی کمتر کلاه سرم می‌رود. تیمی که نهم یا یازدهم جهان بوده نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم بلافاصله روی سکوی جهانی المپیک برود. البته هر کاری بتوانم برای موفقیت کشتی در مسابقات جهانی و المپیک ۲۰۲۰ می‌کنم اما در کشتی سه یا چهار سال زمان لازم است تا بتوانیم نتیجه بگیریم.

دبیر در پایان با تاکید بر اینکه آغوش فدراسیون کشتی به روی همه اهالی این رشته باز است، گفت: از رسول و امیر خادم، عباس جدیدی و علیرضا حیدری که فدراسیون کشتی خانه آنهاست خواهش می‌کنم به ما کمک کنند و بدانند آغوش ما برای آنها باز است. بنده دست همه بزرگان کشتی حتی رسول خادم را می‌بوسم. حق اوست که در فدراسیون کشتی باشد. او با این سابقه و اخلاق خوب آدم کوچکی نیست. اینها نباشد چه کسی می‌خواهد کار کند. حداقل بیایند به ما روحیه بدهند. دبیر در پاسخ به این سوال که این موضوع هنر شما را می‌طلبد، گفت: از نظر من حضور آنها در کشتی بلامانع است مگر اینکه دوستان خودشان نخواهند.

نظرات بینندگان