arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۰۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۱ - ۲۸ تير ۱۳۹۸

سی ان ان: متحدان آمریکا از طرح جدید واشنگتن علیه تهران حمایت نکردند

شبکه سی ان ان روز جمعه نوشت: بسیاری از متحدان بالقوه آمریکا از طرح این کشور برای تشکیل ائتلاف جدید دریایی علیه ایران حمایت نمی کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سی ان ان: متحدان آمریکا از طرح جدید واشنگتن علیه تهران حمایت نکردند

به گزارش این شبکه آمریکایی، فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا که مسئول اداره نیروی دریایی ۳۳ کشور بین الملل (ائتلاف نیروهای دریایی مشترک) است هم اکنون با عدم حمایت این کشورها برای تشکیل ائتلاف جدید دریایی علیه ایران روبه رو شده است.

براساس این گزارش، آمریکا مدعی است که به دنبال تشکیل یک ائتلاف جدید دریایی در منطقه، برای تامین امنیت خلیج فارس در برابر تهدیدات ایران است، اما کمتر کشوری حاضر به حمایت از این طرح است و بیشتر متحدان آمریکا به دنبال آن هستند تا توافق هسته ای (برجام) ایران را حفظ کنند.

سی ان ان در ادامه افزود، به دنبال عدم حمایت کشورهای متحد از طرح آمریکا به تازگی یکی از ناوهای جنگی اسپانیا از ادامه اسکورت ناو هواپیمابر آبراهام لینکن که هم اکنون در دریای عمان به سر می برد اجتناب ورزیده و دریای عمان را به سوی آب های بین الملل ترک کرده است.

دولت اسپانیا هرگز از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ حمایت نکرده است.

به گزارش سی ان ان، در حالیکه انگلیس یک ناو جنگ به منطقه خلیج فارس اعزام کرده است اما همچنان هیچ سندی برای آنکه نیروی دریایی رویال انگلیس به ناوگان دریایی آمریکا برای مقابله با ایران می پیوند وجود ندارد.

در اوایل هفته گذشته محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران حضور نیروهای خارجی در خلیج فارس را برهم زننده ثبات و امنیت منطقه دانست و در هشدار به هرگونه جنگ احتمالی گفت: ما آغازگر جنگ نبوده و نخواهیم بود اما اگر کسی جنگ با ایران را آغاز کند، پایان دهنده آن نخواهد بود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان