arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۰۹۱۷
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۲ - ۳۰ تير ۱۳۹۸

مسئول عراقی: نیروهای آمریکایی از الانبار عقب‌نشینی کرده‌اند

«عید عماش» عضو شورای استانداری الانبار روز یکشنبه مدعی شد که نیروهای آمریکایی از شهرستان «الرطبه» واقع در غرب استان الانبار خارج شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مسئول عراقی: نیروهای آمریکایی از الانبار عقب‌نشینی کرده‌اند«عید عماش» عضو شورای استانداری الانبار روز یکشنبه مدعی شد که نیروهای آمریکایی از شهرستان «الرطبه» واقع در غرب استان الانبار خارج شدند.

عماش به شبکه خبری روسیا الیوم گفت که «یگان آمریکایی امروز از حومه شهرستان الرطبه عقب‌نشینی کردند، بدون اینکه دلیل آن مشخص باشد».

عضو شورای استانداری الانبار با تاکید بر اینکه «یگان آمریکایی تحرکات داعش را رصد و نظارت می‌کرد»، مدعی شد که «این عقب‌نشینی ممکن است روی عملیات رصد و نظارت عناصر تروریستی تاثیر بگذارد و تحرکات آنها را با وجود نیروهای امنیتی عراق آسان کند».

وی اظهار داشت که باید حضور نیروهای امنیتی عراق در منطقه الرطبه به منظور ممانعت از تحرکات داعش تقویت شود.

الرطبه واقع در غرب عراق در نزدیکی مناطق شرقی عربستان واقع شده که می‌تواند برای تردد آمریکایی‌ها و سعودی‌ها در خاک عراق منطقه مناسبی باشد و از این لحاظ منطقه حائز اهمیتی است.

استان الانبار عراق با مساحت ۱۳۵ هزار کیلومتر مربع با کشورهای عربستان سعودی، سوریه و اردن مرز دارد و بیابان‌های گسترده آن مکانی مناسب برای گروه‌های تروریستی محسوب می‌شود و آمریکا می‎تواند به راحتی عناصر مسلح تحت حمایت خود در این مناطق مستقر کند

نظرات بینندگان