arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۰۹۹۶
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۲ - ۳۱ تير ۱۳۹۸

چرا باید آهنگ گوش کنیم؟

احتمالا این مورد را بسیار شنیده‌اید، این که گوش دادن به موسیقی می‌تواند تاثیر بسیاری بر کنترل استرس شما داشته باشد. اما واقعا این چیزی است که همه ما آن را احساس کرده ایم. گوش دادن به آهنگ‌هایی با ریتم آرام می‌تواند تا حد زیادی استرس ما را برطرف کند. در سال 2013 یک پژوهش در همین حوزه انجام گرفت. به این صورت که تعدادی از افراد پیش از آنکه در یک محیط استرس زا قرار بگیرند در یکی از شرایط قرار گرفته بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خیلی وقت‌ها چیزی مانند یک آهنگ مورد علاقه نمی‌تواند حال روح و جسم‌مان را خوب کند. در واقع موسیقی و طنین دلنواز آهنگ‌ها این قابلیت را دارد که برای ساعات طولانی ما را با خود درگیر کند. اما این تنها چیزی نیست که درباره گوش دادن به موسیقی می‌دانیم. بر اساس تحقیقات پژوهشگران ، ثابت شده است که گوش دادن به موسیقی اثرات روانشناختی بسیاری دارد. قدرت موسیقی بسیار زیاد است اگر در حین گوش دادن به موسیقی راک اند رول مورد علاقه‌تان احساس هیجان بسیاری را در خود داشتید یا با گوش دادن به آهنگ غمگین اشک از چشمتان جاری شد یعنی موسیقی کار خود را کرده است.

اما تاثیرات موزیک تنها به همین موارد محدود نمی‌شود بلکه گوش دادن به آن بر سلامتی ، میزان استرس و کارکرد ما تاثیر می‌گذارند. در این جا به بخشی از این تاثیرات اشاره می‌کنیم:

 موسیقی می‌تواند درک و شناخت ما را تغییر دهد

پژوهش‌های اخیر در این مورد نشان داده است که هنگامی که در حال انجام کاری هستیم و از موسیقی به عنوان زمینه کار استفاده می‌کنیم منجر به تمرکز بیشتر می‌شود. بنابراین گوش دادن موسیقی در حین کارهایی که نیاز به تمرکز بیشتری دارند می‌تواند مفید و مثمرثمر باشد. از آن جالب تر هر چه که به آهنگ با ریتم تندتری گوش دهید، سرعت کار شما افزایش خواهد یافت و هر چه به آهنگ با ریتم آرام تری گوش دهید، حافظه شما را تقویت خواهد کرد. در حین کار بهتر است از آهنگ‌های بی کلام استفاده کنید تا تمرکز شما با کلام خواننده از بین نرود. در فست فود‌هایی که کوچک و شلوغ هستند اغلب از آهنگ‌هایی با ریتم تند استفاده شده تا سرعت غذا خوردن افراد افزایش پیدا کرده و جا برای نشستن سایر افراد ایجاد شود. همچنین در رستوران های گران قیمت از آهنگ‌های کلاسیک استفاده می‌شود زیرا گوش دادن به آهنگ‌های کلاسیک سبب شده تا افراد حس ثروتمند بودن بکنند و در نتیجه پول بیشتری در آن رستوران هزینه نمایند.

کاهش استرس با گوش دادن به موسیقی

احتمالا این مورد را بسیار شنیده‌اید، این که گوش دادن به موسیقی می‌تواند تاثیر بسیاری بر کنترل استرس شما داشته باشد. اما واقعا این چیزی است که همه ما آن را احساس کرده ایم. گوش دادن به آهنگ‌هایی با ریتم آرام می‌تواند تا حد زیادی استرس ما را برطرف کند. در سال 2013 یک پژوهش در همین حوزه انجام گرفت. به این صورت که تعدادی از افراد پیش از آنکه در یک محیط استرس زا قرار بگیرند در یکی از شرایط قرار گرفته بودند. برای مثال برخی به یک آهنگ آرام گوش داده بودند ، برخی به صدای آرام آب و برخی هم هیچ محرک شنوایی را دریافت نکرده بودند. پس از ثبت نتایج مشخص شد که افرادی که به موسیقی آرامشبخش گوش داده بودند، پس از قرارگیری در موقعیت استرس زا توانستند با سرعت بیشتری بر خود مسلط شده و روان خود را حفظ کنند.

چرا باید آهنگ گوش کنیم؟

تقویت حافظه با گوش دادن به موسیقی

بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان حین درس خواندن و مطالعه به موسیقی گوش می‌دهند. اما شاید این کار برای همه خوشایند نباشد. افرادی که حین درس خواندن ، به موسیقی گوش می‌دهند، اعتقاد دارند که با این کار حافظه آن‌ها تقویت شده و مطالب بهتر در ذهنشان می‌مانند. اما برخی دیگر معتقدند که گوش دادن به موسیقی حین مطالعه حواس آن را پرت می‌کند. با این وجود گوش دادن به موسیقی به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال این که آن چه نوعی از موسیقی است ، چقدر از موسیقی لذت برده می‌شود و یا حتی اطلاعات شخص شنونده از موسیقی چقدر زیاد است؟ در همین راستا مطالعه‌ی دیگری نشان داد که زبان آموزانی که کلمات و عبارات را به صورت آواز فرا می‌گرفتند، نتایج بهتری را تجربه می‌کردند ، نسبت به افرادی که آن را به صورت عادی یاد می‌گرفتند.

اینها بخشی از تاثیرات ثابت شده موسیقی بر ذهن و جسم است. شما می‌توانید برای گوش دادن و دانلود موزیک از سایت زمین تی‌وی استفاده کنید. سایت زمین تی وی یک سرویس اشتراک ویدئو است که در بخش اختصاصی آهنگ زمین تی وی خود همواره جدیدترین آهنگ‌های منتشر شده را برای دانلود قرار می‌دهد. از جمله :
- دانلود آهنگ مرتضی پاشایی به نام بزار بگیرم دستاتو
- دانلود آهنگ وحید احدی به نام باید باشی
- دانلود آهنگ حامد کیان و حسن صالحی و سعید اتمام به نام وابستگی
- دانلود آهنگ دانیال مرادی به نام رفتی
- دانلود آهنگ علیرضا روزگار به نام شب فوق العاده
- دانلود آهنگ امیر پیران به نام نامه
- دانلود آهنگ کاوه امینی به نام توی بی رحم
- دانلود آهنگ محمد یاوری به نام وقت رفتن
- و ... .

شما می‌تواند برای دانلود جدیدترین آهنگ‌ها وموزیک ویدئو‌ها به این وبسایت مراجعه کنید و از آهنگ‌ برای افزایش تمرکز ، کاهش استرس ، افزایش انگیزه ، تقویت حافظه و ... استفاده کنید.

چرا باید آهنگ گوش کنیم؟

نظرات بینندگان