arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۰۲۷
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۴ - ۳۱ تير ۱۳۹۸

ماجرای طرح مخفیانه تشخیص هویت گوگل چیست؟ / خرید چهره کاربران در ازای 5 دلار

این روزها گوگل در حال کار روی یک طرح تشخیص چهره جدید است. طرحی که همزمان مرموز و جذاب است و به نظر می رسد با کمک جمع آوری نمونه های انسانی اجرایی می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این روزها گوگل در حال کار روی یک طرح تشخیص چهره جدید است. طرحی که همزمان مرموز و جذاب است و به نظر می رسد با کمک جمع آوری نمونه های انسانی اجرایی می شود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، کمک گرفتن غول های فناوری از مردم برای پیشبرد اهدافشان موضوعی عجیب نیست. اما اخیرا گوگل از یک روش جدید برای یافتن نمونه های انسانی استفاده می کند.

بر اساس طرح آزمایشی و جدید گوگل این شرکت مردم را در اماکن عمومی از طریق بازاریاب های خود جذب می کند و سپس به آنان پیشنهاد می دهد در ازای 5 دلار اجازه دهند از چهره آنان در زوایای مختلف عکس گرفته شود. نکته جالب این است که اغلب افراد این شرایط را می پذیرند آن هم در حالی که اصلا نمی دانند عکس چهره آنان با چه هدفی گرفته می شود.

با وجود این که این روزها، نشت و افشای اطلاعات عواقب سنگینی برای بسیاری از افراد داشته و مشکلاتی جدی را به وجود آورده است، اما باز هم تعداد افردی که به چنین پروژه هایی اعتماد دارند کم نیست. بر اساس گزارشهای میدانی از این آزمون، تعداد زیادی از افراد حاضر شده اند اطلاعات ظاهری خود را به بازاریاب های گوگل بفروشند.

به گفته جرج؛ یکی از افرادی که در این طرح شرکت کرده، بازاریاب گوگل که او را در یک پارک ملاقات کرده به وی گفته: "سلام، من برای گوگل کار می کنم و ما در حال جمع آوری داده ها برای بهبود نسل بعدی از سیستم تشخیص چهره قفل تلفن همراهیم. آیا مایلید سلفی شما را بگیریم؟. "

سپس از آزمودنی ها خواسته می شود با زوایای مختلف و از طریق تلفن بازاریاب گوگل عکس سلفی بگیرند. اما یان کار واقعا درست و منطقی است؟ ایا با وجود این همه پرونده نقض حریم خصوصی و در شرایطی که حتی برای اپلیکیشن FaceApp نیز هشدار منتشر می شود، آیا درست است که در چنین طرحهایی شرکت کنیم؟

برچسب ها: فناوری
نظرات بینندگان