arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۰۵۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۵ - ۳۱ تير ۱۳۹۸

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دستگاهی برای کاهش تصادفات در دستور کار است

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در حال تنظیم و تبادل تفاهم نامه همکاری میان پلیس، اورژانس، هلال احمر، وزارت راه، کشور و ... هستیم و بنا داریم با این اقدام برای کاهش تصادفات و جان باختگان جاده ای گام های موثری برداریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در حال تنظیم و تبادل تفاهم نامه همکاری میان پلیس، اورژانس، هلال احمر، وزارت راه، کشور و ... هستیم و بنا داریم با این اقدام برای کاهش تصادفات و جان باختگان جاده ای گام های موثری برداریم.

 سردار "سیدکمال هادیانفر" در حاشیه مراسم تکریم و معارفه روسای پلیس راه و معاونان اجرایی راهور ناجا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نیازمند مشارکت و هم افزایی بین تمامی دستگاه ها برای "توسعه انضباط ترافیکی" کشور هستیم.

وی با اشاره به حضور فعال و شبانه روزی نیروهای راهور در هزار و ۴۷ شهر و ۲۱۷ هزار کیلومتر از جاده های اصلی کشور ادامه داد: ۳۶ درصد تصادفات در جاده های کشور رخ می دهد، این در حالیست که ۷۰ درصد جان باختگان مربوط به تصادفات "جاده ای" هستند.

رئیس پلیس راهور ناجا از تهیه پیش نویس تفاهم نامه همکاری بین دستگاهی در راستای تلاش برای کاهش تصادفات و جان باختگان جاده ای خبر داد و افزود: در حال تنظیم و تبادل تفاهم نامه میان پلیس، اورژانس، هلال احمر، وزارت راه، کشور و ... هستیم و سعی داریم با این تفاهم نامه در راستای هم افزایی گام های موثری را برداریم.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: واقعیت این است اگر بخواهیم ۱۷ هزار و ۳۱۸ جان باخته تصادفات سال ۹۷ را کاهش دهیم باید تمام دستگاه ها با پلیس همکاری کنند تا در سال ۹۸ به کاهش ۱۲ درصدی جان باختگان تصادفات (یعنی معادل ۲ هزار نفر در سال) برسیم.

وی با اشاره به ملاقات معاون اول رئیس جمهور خاطر نشان کرد: آمار تصادفات و جان باختگان جاده ای را به معاون اول رئیس جمهور اعلام کرده ایم و قرار شد دولت یک اهتمام جدی برای کاهش تصادفات و جان باختگان داشته باشد،معاون اول رئیس جمهور به ما قول داد برنامه های پلیس راهور در راستای کاهش تصادفات را در هیئت وزیران مطرح کند و دستورات لازم برای اجرایی شدن این برنامه ها را از دولت بگیرد.

سردار هادیانفر در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در سه ماه اخیر تقریباً ۴ هزار و ۱۲۹ نفر جان باخته جاده ای داشتیم که سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی از عوامل اصلی وقوع تصادفات بوده است.

رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به سوالی در خصوص حضور نیروهای راهور در جاده ها عنوان کرد:نسبت به آمایش سرزمینی، ماموران خود را در جاده ها مستقر می کنیم، در برخی نقاط از طریق دوربین و تجهیزات پیشرفته موضوعات ترافیکی را رصد و ایفای نقش می کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ما نیازمند توسعه و تقویت ناوگان و تجهیزات این پلیس برای کاهش تصادفات هستیم،اضافه کرد: لازم است ناوگان این پلیس نوسازی شود و این مهم باید از طرف دولت انجام گیرد.

سردار هادیانفردر بخش پایانی سخنان خود از اجرای طرح ساماندهی موتور سیکلت سواران خبر داد و گفت: جلسات متعددی در این خصوص برگزار شده و تصمیم های نهایی به ماموران پلیس راهور برای اجرایی شدن ابلاغ خواهد شد.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان