arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۸

وزیر انرژی امریکا : عرضه کنندگان جدید برای ثبات بازار سوخت کمک کنند

«ریک پری» وزیر انرژی آمریکا که در بیت المقدس بسر می برد ، گفت که عرضه کنندگان جدید باید به حفظ ثبات عرضه سوخت شامل نفت خام، گاز طبیعی و دیگر فراورده های فرعی کمک کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر انرژی امریکا : عرضه کنندگان جدید برای ثبات بازار سوخت کمک کنندبه گزارش رسانه های غربی، وی در یک کنفرانس خبری در بیت المقدس گفت: ما خود را در وضعیتی کاملا متفاوت از یک دهه پیش، می یابیم.۹۱۰۹

پری افزود: گمان می کنم که می توان شاهد جابجایی کمتر بازار بود، در صورتی که شرایط آن طور که انتظار است ، ‌ادامه یابد.

وزیر انرژی آمریکا در عین حال مدعی شد: ایرانی ها در مقایسه با ۱۰ سال پیش، با زمان دشوارتری برای نفوذ بر بازار مواجه خواهند بود.

بهای نفت خام روز دوشنبه در پی توقیف یک نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز، افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت روز دوشنبه با ۱.۳۵ دلار افزایش ۶۳.۸۲ دلار و  نفت خام آمریکا نیز با ۱.۰۵ دلار افزایش ۵۶.۶۸ دلار معامله شده است.

 نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جمعه گذشته اعلام کرد، کشتی انگلیس به نام «استِنا ایمپرو» هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس نیز دیروز یکشنبه با انتشار پیامی در توییتر که در رسانه های انگلیسی بازتاب گسترده‌ای داشت، هشدار داد که دولت لندن باید نیروهای سیاسی داخلی را که می خواهند تنش های کنونی میان ایران و انگلیس را فراتر از ماجرای کشتی ها افزایش دهند، مهار کند.

دولت انگلیس ۱۳ تیرماه امسال یک فروند نفتکش حامل محموله نفت ایران (گریس یک) را در آب راه بین المللی جبل الطارق به عنوان اقدامی مغایر با اصول حقوقی ناظر بر روابط بین الملل و در راستای جلب رضایت دولت آمریکا توقیف کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان