arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۱۸۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۸

برادر میترا استاد: تصمیم نهایی به من واگذار شده

"برخی از افراد مطرح جامعه برای گرفتن رضایت اقدام کرده‌اند، اما نمی‌توانم نامی از آن‌ها ببرم. فقط می‌توانم بگویم که خیلی از دوستان که در رأس هستند برای گرفتن رضایت اقدام کردند، ولی موافقتی با آن‌ها نشد. "
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مسعود استاد، برادر میترا استاد، با گذشت حدود یک ماه از قتل خواهرش و پایان جلسات محاکمه، درحالی که تنها چند روز به اعلام حکم مانده همچنان مدعی است حرف‌هایی برای گفتن دارد.

او درباره روند دادگاه گفت: تا صدور حکم نمی‌توانم نظری بدهم. از کیفرخواست کاملاً راضی بودیم و اینکه قاضی شهریاری سرپرست دادسرای جنایی در این پرونده براساس عدالت اقدام کردند، ایشان تحت تأثیر مسائل حاشیه‌ای قرار نگرفت و جانب حق را رعایت کردند.

همچنان بر قصاص مصر هستید؟

بله.

احتمال بخشش وجود دارد؟

بعید می‌دانم.

داماد آقای نجفی در گفت‌و‌گویی که با ما داشت، گفتند دو، سه باری با شما و خانواده‌تان ملاقات داشته است. این ملاقات‌ها برای چه بود؟

برای رضایت صحبت شده، ولی مورد موافقت قرار نگرفته است.

در این جلسات پدر و مادرتان حضور نداشتند؟

خیر. همه چیز به من موکول شده و رضایت و عدم رضایت در اختیار بنده است.

آیا افراد مشهور و سیاستمداران برای گرفتن رضایت اقدام کرده اند؟

برخی از افراد مطرح جامعه برای گرفتن رضایت اقدام کرده‌اند، اما نمی‌توانم نامی از آن‌ها ببرم. فقط می‌توانم بگویم که خیلی از دوستان که در رأس هستند برای گرفتن رضایت اقدام کردند، ولی موافقتی با آن‌ها نشد. بار‌ها شنیده‌ام که می‌گویند مسعود استاد اولیای دم نیست. ولی خانواده من لطف کرده و هر سه نفرشان تصمیم نهایی را به من سپرده‌اند.

چرا وکلای شما در دادگاه هیچ صحبتی نکردند؟

ما لایحه را به قاضی دادیم، ولی ایشان از وکلای بنده دفاعیاتی نخواست. حتی من که خواستم صحبت کنم آقای کشکولی گفتند فقط جواب سؤالات مرا بدهید و دست من بسته شد. من آمدم بالا که صحبت کنم و قاضی به من این اجازه را ندادند.

چه صحبت‌هایی را می‌خواستید مطرح کنید؟

خیلی از صحبت‌هایی که مربوط به مسائل خانوادگی نیست.

در جلسه دادگاه صحبت از پیامک‌هایی بود که بین خواهر شما و دختر آقای نجفی رد و بدل شده بود. چه پیامک‌هایی بود؟

متن‌های فحاشی و توهین‌هایی است که ایشان و همسرشون فرستادند. البته این را هم بگویم که گفته شده خواهر من به فکر منفعت بوده است. این را بگویم که آقای نجفی هیچ چیزی به نامش نبوده است. هیچ ثروت و دارایی ندارد. زمانی که بازنشسته شده و در خانه بوده خواهرم با او عقد کرده است. بحث منفعت طلبی منتفی است.

شما اقدامی برای دریافت مهریه میترا نکرده اید؟

خیر، فعلاً هیچ اقدامی نکرده‌ایم.

وضعیت مهیار چطور است؟

یک پسر ۱۶ ساله‌ای که در اوج نیاز به مادرش است و جسد مادرش را در وان غرق در خون می‌بیند چه وضعیتی می‌تواند داشته باشد. حال پدر و مادرم هم بشدت از وضعیت مهیار بدتر است به طوری که از آن‌ها نخواستم در دادگاه حاضر شوند، چون نمی‌توانند با آقای نجفی ملاقات داشته باشند.

 

منبع: روزنامه ایران
نظرات بینندگان