arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱ مرداد ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مکرون: مایلم هرچه سریع‌تر با بوریس جانسون بر سر مسئله ایران همکاری کنم
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۲۲:۱۳

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز سه‌شنبه با گرامی‌داشت نخست‌وزیر شدن بوریس جانسون گفت: مایلم هرچه سریع‌تر با او همکاری کنم. نه تنها بر سر مسائل اروپایی همچون بریگزیت بلکه بر سر مسائل بین‌المللی که باید به طور پیاپی و نزدیک با انگلیس و آلمان همکاری کنیم - همچون مسئله ایران و دیگر مسائل امنیت بین‌المللی - به گفت‌وگو با وی خواهم پرداخت.

ادعای فرمانده نیروهای آمریکا در منطقه: درگیری با دو پهپاد صورت گرفته / اطمینان داریم یک پهپاد را سرنگون کردیم؛ ممکن است دومی را هم سرنگون کرده باشیم
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۲۲:۱۱

مک‌کنزی در مصاحبه با «سی‌بی‌اس نیوز» ادعا کرده آمریکا ممکن است بیش از یک پهپاد ایرانی را سرنگون کرده باشد. او در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا آمریکا فقط یک پهپاد را سرنگون کرده گفت که درگیری با دو پهپاد صورت گرفته است. 

او سپس در پاسخ به اینکه آیا ارتش آمریکا دو پهپاد را سرنگون کرده گفت: «اطمینان داریم یک پهپاد را سرنگون کردیم. ممکن است دومی را هم سرنگون کرده باشیم.»

بلومبرگ: سرنوشت انتقال روزانه ۱۵ میلیون بشکه نفت در دستان ایران
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۲۲:۱۱

بلومبرگ نوشت توقیف نفتکش «استنا امپرو» نشان می‌دهد چقدر برای ایران آسان است که مانع کشتی‌رانی در تنگه هرمز شود و سرنوشت انتقال روزانه 14.7 میلیون نفت از این آبراه در دستان ایران است.

فرانسه: خواستار بازگشت ایران به تعهدات هسته‌ای هستیم/ به تقویت امنیت دریانوردی در خلیج فارس پایبندیم
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۲۰:۰۲

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/1/698159_860.jpg

وزیر امور خارجه فرانسه در ادامه افزود که فرانسه در حال همکاری با دیگر کشورهای اروپایی برای بهبود امنیت دریانوردی در خلیج فارس است اما چیری درباره حمایت از درخواست انگلیس برای ایجاد یک ائتلاف دریای برای تضمین دریانوردی در منطقه نگفت. این دلیل ایجاد یک طرح اروپایی با انگلیس و آلمان است تا اطمینان حاصل شود که ائتلافی برای نظارت بر امنیت دریانوردی در خلیج (فارس) ایجاد شود.

لودریان که با هیئت ایرانی اعزامی به پاریس دیدار کرده است، در ادامه از ایران تا به تعهدات خود در توافق هسته‌ای بازگردد.

عضو فقهای شورای نگهبان: به طور مستمر بابت پخش موسیقی‌های حرام از صداوسیما تذکر می‌دهیم/ این موسیقی‌ها از نظر رهبر معظم انقلاب غنا است
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۸:۴۹

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/1/697976_279.jpg

 آیت الله محمدمهدی شب زنده دار، عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه بخشی از موسیقی‌های پخش شده از صدا و سیما به طور قطع حرام هستند، گفت: از منظر دیدگاه فقهی رهبر معظم انقلاب بخشی از این آهنگ‌های پخش شده در صدا و سیما غنا است. غنا و موسیقی حرام و شبهه‌ناک موجب قساوت قلب می‌شود و گوش دادن به موسیقی حرام لذت مناجات با خدا را از انسان می‌گیرد.

الزامی شدن استفاده از کارت سوخت شخصی به صورت مرحله‌ای
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۷:۱۳

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان اینکه از ۲۰ مرداد مرحله اول استفاده از کارت سوخت شخصی شروع می شود، گفت: کسانی که کارت سوخت نداشتند و از طریق «دولت همراه» کارت بانکی معرفی کرده بودند تا به جای کارت سوخت استفاده کنند، اسامی تمامی آنها برای صدور کارت سوخت اعلام شده است و به زودی کارت سوخت به درب منازل ارسال می شود.

وکیل زاده در گفتگوی ۱۸ و ۳۰ دقیقه شبکه خبر سیما، درباره جزئیات سوختگیری با کارت سوخت شخصی توضیحاتی را ارائه و با اشاره به اینکه استفاده از کارت سوخت شخصی که به تدریج در کل کشور اجرایی می شود، گفت: این روش از قاچاق سوخت و سوء استفاده از کارت های سوخت جلوگیری می کند.

وی با اشاره به اینکه بنزین هم خودش قاچاق می شود و هم می تواند در مناطق مرزی خدمت لجستیک قاچاق دیگر کالاها قرار بگیرد، در خصوص اهداف استفاده از کارت سوخت گفت: هدف اصلی استفاده از کارت سوخت جلوگیری از قاچاق سوخت و نیز سوء استفاده از کارت های سوخت شخصی است.

ظریف: ایران به دنبال تقابل با انگلیس نیست
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۶:۵۹

وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با خبرنگاران در پایتخت نیکاراگوئه اظهار کرد:خیلی مهم است که بوریس جانسون در آستانه احراز پست نخست‌وزیری انگلیس بداند که ایران به دنبال تنش نیست و خواهان روابط عادی با لندن بر اساس "احترام متقابل" است. همه می‌دانند که شروع درگیری آسان اما پایان دادن به آن غیرممکن است.

وی تاکید کرد:از همان ابتدا مشخص بود که انگلیس به درخواست دولت ترامپ اقدام به توقیف کشتی حامل نفت ایران در جبل‌الطارق کرد. آنچه که بریتانیایی‌ها و مقامات جبل‌الطارق انجام دادند نقض قوانین بین‌المللی و "دزدی دریایی" بود.اتهام نقض تحریم‌های اروپا علیه سوریه توسط ایران "بی‌اساس" است و انگلیس در قضیه توقیف نفتکش گریس- ۱ "کاتولیک‌تر از پاپ" (اتحادیه اروپا) عمل کرد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس شد
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۵:۵۶

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/1/697939_443.jpeg

در پی اعلام استعفای ترزا می از سمت نخست وزیری بریتانیا که به دلیل ناکامی‌اش در اجرای بریگزیت و مدیریت آن رخ داد، حزب محافظه‌کار بریتانیا که پیروز انتخابات پیشین در پارلمان بود امروز از میان بوریس جانسون و جرمی هانت رای گیری کرد و در نتیجه جانسون همانطور که پیش‌بینی می‌شد به عنوان رهبر حزب و نخست وزیر انتخاب شد.

به گزارش دیلی میل، بوریس جانسون و جرمی هانت ماه گذشته زمانشان را صرف کسب رای حدود ۲۰۰ هزار عضو حزب محافظه‌کار (توری) کردند که این رای‌گیری عصر دوشنبه به پایان رسید و نتایج امروز (۲۳ ژوئیه) اعلام شد. جانسون عصر چهارشنبه (فردا) به عنوان نخست‌وزیر منصوب ‌شده و رسما جایگزین ترزا می می‌شود.

قیمت روز خودرو در بازار امروز سه‌شنبه اول مردادماه؛ سمند ۷۴ میلیون تومان
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۵:۰۴
 
 
نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت روز گذشته (تومان)  قیمت کارخانه (تومان)
سایپا ۱۱۱
۴۹,۵۰۰,۰۰۰
۴۹,۵۰۰,۰۰۰
۳۹,۶۸۱,۰۰۰
سایپا ۱۳۱
۴۴,۳۰۰,۰۰۰
۴۴,۳۰۰,۰۰۰ ۳۷,۶۴۱,۰۰۰ 
سایپا ۱۵۱
۴۳,۵۰۰,۰۰۰
۴۳,۵۰۰,۰۰۰ ۴۰,۲۱۳,۰۰۰
تیبا
۵۱,۵۰۰,۰۰۰
۵۲,۰۰۰,۰۰۰ ۴۲,۷۴۳,۰۰۰
تیبا ۲
۵۷,۲۰۰,۰۰۰
۵۷,۶۰۰,۰۰۰ ۵۰,۶۰۳,۰۰۰
ساینا
۵۸,۰۰۰,۰۰۰
۵۸,۰۰۰,۰۰۰
۵۵,۹۴۳,۰۰۰
 
 
نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت روز گذشته (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
وانت آریسان
۵۰,۰۰۰,۰۰۰
۵۰,۰۰۰,۰۰۰
۵۱,۵۰۰,۰۰۰
سمند LX
۷۴,۰۰۰,۰۰۰
۷۵,۵۰۰,۰۰۰ ۶۶,۷۷۰,۰۰۰
سمند EF7
۸۴,۷۰۰,۰۰۰
۸۶,۰۰۰,۰۰۰
 حاشیه بازار
پژو GLX 405
۷۱,۵۰۰,۰۰۰
۷۲,۵۰۰,۰۰۰
۶۳,۱۵۸,۰۰۰
پژو GLX 405 دوگانه سوز
۷۲,۵۰۰,۰۰۰
۷۳,۳۰۰,۰۰۰
۶۵,۵۷۸,۰۰۰
پژو SLX 405
۷۹,۰۰۰,۰۰۰
۷۹,۸۰۰,۰۰۰ ۶۷,۸۸۸,۰۰۰
پژو پارس
۹۰,۰۰۰,۰۰۰
۹۱,۰۰۰,۰۰۰
۷۸,۳۳۸,۰۰۰
پژو 206 تیپ 2
۷۸,۸۰۰,۰۰۰
۷۸,۸۰۰,۰۰۰
۶۷,۲۸۳,۰۰۰
پژو 206 تیپ 5
۹۲,۵۰۰,۰۰۰
۹۳,۷۰۰,۰۰۰
۷۹,۴۱۸,۰۰۰
پژو 206 صندوقدار
۹۱,۹۰۰,۰۰۰
۹۳,۰۰۰,۰۰۰
۸۰,۷۵۴,۰۰۰
رانا
۷۷,۵۰۰,۰۰۰
۷۸,۵۰۰,۰۰۰
۶۷,۴۴۰,۰۰۰
دنا تیپ 2
۱۰۹,۰۰۰,۰۰۰
۱۰۹,۰۰۰,۰۰۰
۶۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس توربو
۱۶۳,۰۰۰,۰۰۰
۱۶۵,۰۰۰,۰۰۰
۸۹,۹۰۰,۰۰۰
پژو 207 دنده‌ای
۱۱۷,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۸,۰۰۰,۰۰۰
۹۶,۷۳۰,۰۰۰
پژو 207 اتوماتیک
۱۵۳,۰۰۰,۰۰۰
۱۵۳,۰۰۰,۰۰۰
حاشیه بازار
 
 
نام خودرو قیمت روز بازار (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
MVM ۳۱۵ هاچ‌بک
۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۰,۲۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ دنده‌ای
۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۶۱,۸۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ اتوماتیک
۱۸۸,۰۰۰,۰۰۰
۱۹۵,۶۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۳۳
۲۲۳,۰۰۰,۰۰۰
۲۳۶,۰۰۰,۰۰۰
 
نام خودرو قیمت روز بازار (تومان) قیمت روز گذشته (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
جک J۴ اتوماتیک
۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۹,۹۰۰,۰۰۰
جک S۳ اتوماتیک
۱۸۸,۰۰۰,۰۰۰
۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
جک S۵ اتوماتیک
۲۶۷,۰۰۰,۰۰۰
۲۶۸,۰۰۰,۰۰۰
۳۰۱,۰۰۰,۰۰۰
 
قیمت طلا، سکه و ارز در بازار امروز ۹۸/۰۵/۰۱
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۴:۵۷

 

 

نوع

قیمت لحظه

قیمت دلار

12 هزار و 300  تومان

قیمت یورو

14 هزار و 100 تومان

قیمت پوند

15 هزار و 650 تومان

قیمت درهم امارات

3 هزار و 421 تومان

قیمت سکه بهار آزادی

4 میلیون و 244 هزار تومان

قیمت سکه طرح جدید

4 میلیون و 300 هزار تومان

قیمت نیم سکه

2 میلیون و 330 هزار تومان

قیمت ربع سکه

یک میلیون و 500 هزار تومان

قیمت سکه گرمی

979 هزار تومان

قیمت گرم طلای 18

416 هزار و 500 تومان

قیمت گرم طلای 24

547  هزار و 300 تومان

قیمت هرمثقال طلا

یک میلیون و 749 هزار تومان

قیمت هرانس طلادلار

1417.6 دلار

قیمت پلاتیندلار

849 دلار

قیمت انس نقرهدلار

16.37 دلار

 

لغو ویزای چینی‌ها ابلاغ شد/ اجازه سفر ۲۱ روزه بدون ویزا به ایران
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۴:۲۹

معاون گردشگری گفت: ساز وکار اجرایی ورود گردشگران چینی به کشور از سوی وزارت امور خارجه به نمایندگی‌ها و سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مرتبط از جمله سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اعلام شد.

ولی تیموری گفت: پس از ابلاغ مصوبه هیات وزیران و به دنبال مشورت‌ها، هماهنگی‌ها و پیگیری‌های بعمل آمده، مقررات اجرایی لغو روادید برای اتباع جمهوری خلق چین از تاریخ ۲۵/۴/۹۸ ابلاغ و وارد مرحله عملیاتی شد.بر این اساس کلیه اتباع جمهوری خلق چین از تاریخ فوق‌الذکر مجاز شده‌اند بدون اخذ روادید به جمهوری اسلامی ایران وارد و در هر بار ورود به مدت ۲۱ روز در کشور اقامت داشته باشند.

رئیس دفتر رهبری: اقلیتی قارون‌صفت سوار بر ماشین‌های چند میلیاردی در خیابان‌ها رژه می‌روند / شهرکی در اطراف تهران به صورت قلعه با دیوار ۷ متری وجود دارد که حداقل ۲۰۰ و حداکثر ۷۰۰ میلیارد تومان قیمت دارد
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۳:۱۰

رئیس دفتر رهبری: اقلیتی قارون‌صفت سوار بر ماشین‌های چند میلیاردی در خیابان‌ها رژه می‌روند / شهرکی در اطراف تهران به صورت قلعه با دیوار ۷ متری وجود دارد که حداقل ۲۰۰ و حداکثر ۷۰۰ میلیارد تومان قیمت دارد

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: اقلیتی قارون صفت سوار ماشین چند میلیاردی در خیابان‌ها رژه می‌روند و می‌گویند ما این هستیم.امروز کشورهای قارونی وجود دارند و نه تنها یک نفر یا چند هزار نفر بلکه کشور قارونی وجود دارد مانند آمریکا، فرانسه،‌آلمان و اینها با چپاول ثروت مردم جهان سوم غارت اموال می‌کنند و هر چه دارند کاخ و شهرها را ساخته‌اند و فخر می‌فروشند و حقوق توحش از برخی کشورها می‌گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی با تاکید بر اینکه امروز در شرایط کشور ثروتمندان در قبال نیازمندان وظایفی دارند گفت:‌امروز زیر سایه شخصیتی زندگی می‌کنیم چه در زندگی شخصی و چه اجتماعی همواره به یاد فقرا، بیچارگان بوده و همسان با آنها زندگی می‌کند و ایشان زندگی متوسط و زیر متوسط دارند.

علی مطهری: اصلاح طلبان باید در انتخابات آینده با معتدل ها ائتلاف کنند
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۲:۵۵

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/1/697794_155.jpg

علی مطهری نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ سوالی درباره اینکه گفته می‌شود اخیراً جمعی از اصلاح طلبان با سخنگوی شورای نگهبان گفت‌وگویی داشتند که طی آن به تحریم انتخاباتی اشاره کردند، اظهار داشت: به هر حال این روش درستی نیست.

وی افزود: ما باید از امکانات موجود حتما استفاده کنیم و کنار کشیدن به ضرر خودشان و کشور است.اصلاح طلبان باید به طور فعال در انتخابات شرکت کنند و حتی با معتدل ها ائتلاف کنند تا کرسی‌های بیشتری را در مجلس آینده به دست بیاورند.

لاریجانی: قانون حذف سود و جریمه مضاعف سریعاً اجرایی شود
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۱:۵۶

رئیس مجلس شورای اسلامی از بانک مرکزی خواست پس از ابلاغ قانون حذف سود و جریمه مضاعف تسهیلات گیرندگان، این قانون را سریعاً اجرایی کند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی و پس از تصویب طرح الزام بانک ها به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان، گفت: این قانون، قانون مهمی است.

جهانگیری: بابت فشارهای اقتصادی شرمنده مردم هستیم‌
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۱:۵۵

معاون اول رئیس جمهور  ‌با بیان اینکه امروز در شرایط بسیار خطیری قرار داریم، تاکید کرد: آمریکایی‌ها بر‌اساس خوی دشمنی با جمهوری اسلامی ایران فشارهای خود را به خصوص در بخش اقتصادی بر ملت ایران افزایش داده‌اند و مردم ایران در سال های اخیر متحمل فشارهای فراوانی شده که ما شرمنده آنها هستیم.

جهانگیریبا بیان اینکه این نوید را می‌دهم که ‌از شوک‌های مهمی عبور کرده‌ایم و در شرایط باثبات قرار گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: ‌امیدوارم شرایط پیش‌رو از نظر اقتصادی بهبود یافته و بتوانیم موانع را پشت سر گذاشته و در زمینه اشتغال، معیشت مردم و توسعه کشور گام های بلندتری برداریم.

مرخصی بقایی تا روز جمعه تمدید شد
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۱:۵۳

مرخصی حمید بقایی معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در دولت محمود احمدی‌نژاد، تا روز جمعه تمدید شد.

روز شنبه ۲۹ تیر بود که وکیل حمید بقایی از سکته مغزی موکلش خبر داد، اما اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی گفت که بقایی از هشت روز قبل به مرخصی رفته و در زندان نیست و اگر هم برای او اتفاقی افتاده باشد، سازمان زندان‌ها از آن بی‌اطلاع است.

البته مهران عبداله پور وکیل بقایی گفته که موکلش ۲۰ روز قبل در زندان سکته کرده و ۱۵ روز بعد تا تایید پزشکان زندان و دریافت مرخصی استعلاجی برای انجام درمان از زندان خارج شده است.

برادر میترا استاد: تصمیم نهایی به من واگذار شده
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۱:۴۶

لایو خبر - ۱ مرداد ۹۸

مسعود استاد، برادر میترا استاد، با گذشت حدود یک ماه از قتل خواهرش و پایان جلسات محاکمه، گفنت: برخی از افراد مطرح جامعه برای گرفتن رضایت اقدام کرده‌اند، اما نمی‌توانم نامی از آن‌ها ببرم. فقط می‌توانم بگویم که خیلی از دوستان که در رأس هستند برای گرفتن رضایت اقدام کردند، ولی موافقتی با آن‌ها نشد. بار‌ها شنیده‌ام که می‌گویند مسعود استاد اولیای دم نیست. ولی خانواده من لطف کرده و هر سه نفرشان تصمیم نهایی را به من سپرده‌اند.

ژاپن: به ائتلاف دریایی آمریکا در تنگه هرمز نمی‌پیوندیم
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۱:۴۲

در حالیکه برخی اخبار حاکی از آن بود که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید با هدف جلب حمایت ژاپن برای تشکیل ائتلاف نظامی دریایی در تنگه هرمز به «توکیو» سفر کرده، سخنگوی ارشد دولت ژاپن امروز (سه‌شنبه) تصریح کرد که هیچ تغییری در موضع پیشین این کشور به وجود نیامده است و بنابراین توکیو اعزام نیرو برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا را بررسی نمی‌کند.

موسوی: نیجریه زکزاکی را برای درمان به خارج از بازداشتگاه منتقل کند
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۱:۴۰

موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به وخامت حال شیخ زکزاکی و گذشت بیش از دوماه از انتشار گزارش تیم پزشکی مبنی بر نیاز فوری وی و همسرش به درمان در خارج از کشور اظهار داشت: از مسئولین نیجریه انتظار می‌رود در اسرع وقت نسبت به انتقال شیخ ابراهیم زکزاکی به خارج از بازداشتگاه برای دسترسی ایشان به خدمات درمانی مناسب و فوری اقدام نمایند.

جانسون به‌زودی نخست وزیر انگلیس می‌شود
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۱:۳۷

رویترز نوشت: محافل رسانه‌ای اعلام کردند که بوریس جانسون امروز سه شنبه به عنوان رهبر حزب محافظه کار و نخست وزیر جدید انگلیس معرفی می شود. مهمترین ماموریت جانسون خارج کردن بریتانیا از اتحادیه اروپا خواهد بود.

ترامپ: آمریکا می‌توانست افغانستان را از صحنه زمین محو کند
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۱:۳۵

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران در دفتر بیضی کاخ سفید بعد از دیدارش با عمران خان نخست وزیر پاکستان، درباره جنگ افغانستان گفت: اگر ما می خواستیم که در جنگ در افغانستان بجنگیم و پیروز شویم، کاری می‌کردم که تنها در عرض یک هفته در این جنگ پیروز شویم و افغانستان را از صحنه زمین محو کنیم. من اما قدم به این مسیر نگذاشتم چون نخواستم ۱۰ میلیون نفر را به کشتن دهم.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۱:۰۱

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان