arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۱ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۸

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا شد

مجلس سنای آمریکا سه‌شنبه صلاحیت «مارک اسپر» را برای تصدی سمت ریاست پنتاگون تأیید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا شدمجلس سنای آمریکا امروز سه‌شنبه (1 مرداد) صلاحیت «مارک اسپر» را برای تصدی سمت ریاست وزارت دفاع آمریکا تأیید کرد.  

تأیید صلاحیت اسپر پس از آن صورت می‌گیرد که «پاتریک شاناهان»، سرپرست سابق وزارت دفاع آمریکا انصراف خود را از تصدی این سمت اعلام کرد. شاناهان، خود بعد از استعفای «جیمز متیس» به عنوان سرپرست وزارت دفاع آمریکا معرفی شده بود.

 او قبل از این سمت، دبیر ارتش آمریکا بود که عالی‌ترین مقام غیرنظامی در ارتش ایالات متحده به شمار می‌رود. او در نشست اخیر وزرای دفاع پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که کشورش به دنبال جنگ با ایران نیست. 

اسپر در مدتی که به عنوان سرپرست موقت پنتاگون مشغول فعالیت بود به دنبال جلب حمایت از طرحی برای ایجاد یک ائتلاف ضد ایرانی جهت «حراست از آزادی تردد» در خلیج فارس و تنگه هرمز بود. 

او علی‌رغم این، 6 تیرماه بعد از شرکت در نشست وزرای دفاع «ناتو» اعتراف کرد که اعضای این ائتلاف حمایت چندانی از طرح واشنگتن برای تشکیل چنین ائتلافی به عمل نیاورده‌اند. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس 6 تیرماه به نقل از «مارک اسپر»، سرپرست وزارت دفاع آمریکا نوشت متحدان ناتو تعهد قاطع خود را برای شرکت در این ائتلاف جهت مقابله با «تهدیدهای ایران» ابراز نکرده‌اند.

اسپر در مدتی که بعد از استعفای شاناهان در این سمت حضور داشت علی‌رغم تکرار اتهامات همیشگی علیه ایران گفته که به دنبال جنگ با ایران نیست. او همچنین گفته که در نشست ناتو اعلام کرده که به دنبال جنگ با ایران نیست. 

منبع: فارس
نظرات بینندگان