arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۳۵۵
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۹ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۸

حسینیان: اگر دولت روحانی استعفا دهد، رهبر معظم انقلاب با آن موافقت نمی کنند

فعال سیاسی اصولگرا گفت: غالب اصلاح طلبان با استعفای دولت موافقت نخواهند کرد و نه مجلس و نه رهبر معظم انقلاب که تمایلی به پذیرش استعفای دولت نخواهند داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فعال سیاسی اصولگرا گفت: غالب اصلاح طلبان با استعفای دولت موافقت نخواهند کرد و نه مجلس و نه رهبر معظم انقلاب که تمایلی به پذیرش استعفای دولت نخواهند داشت.

روح الله حسینیان درباره احتمال استعفا یا برکناری دولت روحانی گفت: دولت تا 1400 می رسد و استعفا نمی دهد؛ استعفا هم دهد، پذیرفته نخواهد شد. بالاخره {دولتمردان} کاری را که شروع کردند باید به انتها برسانند. به نظرم اصولگرایان هم درست تحلیل نمی کنند که چنین درخواستی را مطرح می کنند.

وی درباره وضعیت کشور در دو سال آینده اظهار کرد: بالاخره عوامل مختلفی خوبی و بدی کشور را رقم می زند. دولت یک قسمت عمده کار دستش است. اگر دولت با همین برنامه و افراد بخواهد پیش رود، موفقیت و تغییر اساسی شکل نخواهد گرفت ولی مولفه هایی مثل قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران و ثبات امنیت از جمله مسائل مهمی هستند که می تواند به بهبودی اوضاع کمک کند.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: در همین مدتی که قاطعانه نیروهای مسلح عمل کردند به نظر می رسد یک ثبات نسبی از لحاظ روانی برای مردم ایجاد شده و مردم احساس می کنند، ابرقدرتها نمی توانند به این راحتی ثبات ایران را به هم بزنند و این خودش بسیار عامل مهمی است.

وی در تشریح دلایل خود درباره عدم استعفای دولت روحانی ادامه داد: استعفای دولت روحانی نه به نفع اصلاح طلبان است و نه به نفع اصولگرایان. در این وضعیت تحویل گرفتن دولت به هیچ عنوان به نفع اصولگرایان نیست.

حسینیان درباره توصیه سعید حجاریان به دولت برای استعفا توضیح داد: استعفای دولت به نفع اصلاح طلبان هم نیست، اینها شعار می دهند چون کاری را شروع کردند وعده ها و قول هایی را به مردم دادند که اکثریت آنها به نتیجه نرسیده است چون با اشتباه محاسباتی همه مسائل را به برجام گره زدند و اگر دولت استعفا دهد به معنای میخی است که به تابوت اصلاح طلبی زده خواهد شد.

وی افزود: اکثر اصلاح طلبان با استعفای دولت موافقت نخواهند کرد و نه مجلس و نه رهبر معظم انقلاب که تمایلی به پذیرش استعفای دولت نخواهند داشت.

عضو جبهه پایداری تأکید کرد: شاید استعفای دولت به طور مقطعی و موقت برای مردم خوب باشد ولی به مصلحت کلان نظام و انقلاب و مردم نیست که این دولت با این وضعیت استعفا دهد و فردا دلایلش را به گردن دیگران بیاندازد.

منبع: نامه نیوز

نظرات بینندگان