arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۳ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۸

وزیر صنعت: جدی هستیم که دو خودروساز بزرگ را تا سال آینده خصوصی کنیم

رضا رحمانی، وزیر صنعت گفت: من قبلاً هیچ وقت نگفته‌ام امسال ۲ خودروساز خصوصی می‌شوند، بلکه این فرآیند طی امسال و سال آینده رخ خواهد داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر صنعت گفت: من قبلاً هیچ وقت نگفته‌ام امسال 2 خودروساز خصوصی می‌شوند، بلکه این فرآیند طی امسال و سال آینده رخ خواهد داد.

به گزارش فارس، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه صبح امروز هیأت دولت، اظهار کرد: من قبلا هیچ وقت نگفته ام که امسال دو خودروساز خصوصی می‌شوند، بلکه این فرآیند طی امسال و سال آینده عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال و سال آینده جدی هستیم که 2 شرکت خودروسازی خصوصی‌ساز شوند.

رحمانی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس سازمان خصوصی‌سازی مبنی بر اینکه کار واگذاری سهام ایران و خودرو و سایپا به بخش خصوصی انجام شده اما به دلیل اینک وثیقه‌ای که دولت گذاشته فعلا این کار متوقف شده است،‌ گفت: این اتفاقات هم در نهایت نمی‌تواند مانع واگذاری این شرکت خودروسازی شود. ما کار را شروع کردیم. در خودروسازی سه باکس واگذاری داریم که یکی مربوط به اموال و املاک غیرتولیدی است و اگر در گذشته به هر دلیل املاکی را خریده‌اند گفتیم باید واگذار شود و حتی عدد پیش‌بینی شده که چقدر از نقدینگی را باید از این محل تامین کنند.

رحمانی گفت: باکس دوم واگذاری مربوط به شرکت‌های تابعه و وابسته به این‌ها است بعد هم خود شرکت‌های اصلی است و برنامه ریزی شده و این کار ان شا الله در سال 98 و 99 انجام خواهد شد.

وزیر صنعت اقتصادیون روی این مساله تحلیل دارند و نظریه چسبندگی را مطرح می کنند اما مردم و بازار خود را با شرایط جدید وفق می دهند اما زمان می برد اگر شرایط بازار ارز تثبیت شود در خریدهای بعدی مردم تاثیر خود را می‌گذارد الان که قیمت‌ها را رصد می‌کنیم می‌بینیم قیمت اکثر کالاها در یک ماه گذشته رو به کاهش بوده است که یک دلیل آن ناشی از تثبیت نرخ ارز بوده و اگر این روند ادامه داشته باشد باز هم قیمت ها با کاهش روبرو خواهد شد روند هم همین را نشان می‌دهد.

نظرات بینندگان