arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۴۷۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۷ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۸

تماس خدمه لتونیایی نفتکش انگلیسی با خانواده خود

وزارت خارجه لتونی اعلام کرد، مقامات ایرانی به خدمه لتونیایی نفتکش توقیف شده اجازه داده‌اند خدمه لتونیایی آن با خانواده خود صحبت کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزارت خارجه لتونی اعلام کرد، مقامات ایرانی به خدمه لتونیایی نفتکش توقیف شده اجازه داده‌اند خدمه لتونیایی آن با خانواده خود صحبت کند.

به گزارش فارس، پنج روز بعد از توقیف نفتکش انگلیسی «استنا ایمپرو» در تنگه هرمز دولت لتونی در بیانیه‌ای اعلام کرد که حال یک خدمه لتونیایی این نفتکش خوب است.

در ادامه واکنش‌های بین‌المللی به توقیف نفتکش انگلیسی «استنا ایمپرو» با ۲۳ خدمه توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران، وزارت خارجه لتونی که یکی از شهروندان آن جزو خدمه کشتی است، اعلام کرده که این تبعه لتونیایی با خانواده خود تماس برقرار کرده است.

به گزارش شبکه «بنگاه عمومی لتونی»، وزارت خارجه لتونی اعلام کرد مقام‌های ایرانی به خدمه لتونیایی نفتکش توقیف شده استنا ایمپرو اجازه داده با خانواده خود تماس برقرار و با آنها صحبت کند.

این وزارتخانه همچنین خبر داده که مقام‌های لتونی نامه‌ای را به مسئولان سفارت ایران در استکهلم سوئد تحویل داده و خواستار آزادی این خدمه شده‌اند.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه جمعه ۲۸ تیر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، نفتکش انگلیسی با نام استنا ایمپرو هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

پیشتر هم مالک استنا ایمپرو و سفارت روسیه در ایران از «سلامت» ۲۳ خدمه نفتکش انگلیسی خبر داده بودند. ۱۸ هندی، سه روسی، یک لتونیایی و یک فیلیپینی خدمه استنا ایمپرو هستند.

نظرات بینندگان