arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۹ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۸

اکتشاف آثار باستانی مصر در اعماق دریا

باستان‌شناسان از کشف آثار باستانی غرق شده مصری در کنار قایق‌های حاوی گنجینه‌های ارزشمند همچون سکه‌های طلا و جواهرات در آب‌های نزدیک دلتای نیل خبر دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

باستان‌شناسان از کشف آثار باستانی غرق شده مصری در کنار قایق‌های حاوی گنجینه‌های ارزشمند همچون سکه‌های طلا و جواهرات در آب‌های نزدیک دلتای نیل خبر دادند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اجیپت ایندیپندنت، این اکتشاف نتیجه پروژه دوماهه باستان‌شناسان مصری و اروپایی در نزدیکی شهر باستانی «هرقلیون» و شرق «کانوب» در نزدیکی اسکندریه مصر است.

به گفته یکی از مسئولان امور باستان‌شناسی مصر،‌ در این پروژه از آخرین تکنولوژی روز دنیا برای تصویربرداری از بقایای باستانی غرق شده، استفاده شده است.

در جریان این پروژه باستان‌شناسی، تعدادی ظروف سفالی متعلق به اواخر دوران منسوب به مصر باستان،‌ چندین سکه‌ طلا،‌ نقره و فلزی در کنار جواهرات متعلق به دوران امپراطوری بیزانس درنزدیکی ویرانه‌های شهر باستانی «کانوب» کشف شد.

بخشی از یک معبد باستانی، ظروف سفالی و ظروف غذاخوری متعلق به قرن دوم و سوم پیش از میلاد مسیح، سکه‌های برتز متعلق به دوران حکومت «بطلمیوس دوم» ‌و بخش هایی از ستون‌های باستانی نیز در عمق سه متری دریا و در نزدیکی ویرانه‌های شهر باستانی «هرقلیون» کشف شدند.

باستان شناسان برخی از قایق‌های غرق شده این منطقه را نیز مورد بررسی قرار دادند و در نهایت موفق به کشف جواهرات و سکه‌های متعلق به قرن چهارم پیش از میلاد شدند.

ویرانه‌های شهر باستانی «هرقلیون» برای سال‌های متوالی زیر آب دست نخورده باقی مانده بودند،‌ تا اینکه باستان‌شناسان پس از چهار سال تحقیق در سال 2000 موفق به کشف ویرانههای این شهر شدند.

نظرات بینندگان