arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۰ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۸

کره شمالی از پذیرش کمک غذایی سئول خودداری کرد

کره شمالی اعلام کرد در اعتراض به برنامه آمریکا و کره جنوبی برای برگزاری رزمایش مشترک در منطقه شبه جزیره کره از پذیرش کمک غذایی کره جنوبی خودداری کرده است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کره شمالی از پذیرش کمک غذایی سئول خودداری کردخبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی روز چهارشنبه گزارش کرد این کشور قصد داشته است از طریق برنامه غذای سازمان ملل ۵۰ هزار تن برنج در اختیار کره شمالی قرار دهد.

با این وصف گزارش از قول مسئولان وزارت وحدت کره جنوبی حاکی است در جریان برگزاری نشست کاری دو کشور، کره شمالی به همسایه جنوبی اطلاع داده است از قبول این کمک به دلیل برگزاری این رزمایش خودداری می کند.

با وجود این اعلام شده است کره شمالی و برنامه غذای سازمان ملل هنوز در حال رایزنی درباره ارسال این کمک غذایی برای این کشور هستند که بشدت به کمک های غذایی به دلیل تحریم ها و خشکسالی طولانی مدت نیاز دارد.

هدف کره جنوبی این بوده است که از ماه جاری میلادی با نظرداشت کمبود مواد غذایی در کره شمالی ارسال این ماده غذایی را آغاز کند و تا ماه سپتامبر این فرایند کمک رسانی را تکمیل نماید.

بندرت دیده شده است که کره شمالی پیشنهاد کمک غذایی از سوی کره جنوبی را رد کند اما این کشور با توجه به اینکه خواستار تغییر شرایط موجود و لغو فشارهای اقتصادی آمریکا است و با این رزمایش مخالفت کرده است، نمی خواهد این بار چنین کمکی دریافت کند.

کره جنوبی می گوید بسیار امیدوار است کره شمالی این کمک را قبول کند اما رسانه های گروهی گزارش کرده اند کره شمالی حتی به برنامه غذای سازمان ملل هم اعلام کرده است از چنین کمکی استقبال نخواهد کرد.

کره شمالی کمترین تولید محصولات از سال ۲۰۰۸ میلادی را تجربه کرده است و گفته می شود ۱۰ میلیون نفر معادل ۴۰ درصد از جمعیت کشور به کمک های فوری غذایی نیاز دارند و میزان کمبود نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن است.

تولید برنج در کره شمالی امسال نزدیک به یک میلیون و ۳۶۰ هزار تن خواهد بود که کمترین میزان در یک دهه گذشته است و در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۱۷ درصد کاهش می یابد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان