arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۴ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / پیشنهاد روحانی برای حل ماجرای نفتکش ها / بنیانگذار پدیده شاندیز به حبس ابد محکوم شد / موضع وزیر خارجه جدید انگلیس در مورد ایران و ماجرای نفتکش ها / مزدک میرزایی در کیهان «م.م» شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

پیشنهاد روحانی به انگلیس برای حل ماجرای نفتکش ها --- رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال تنش و درگیری نبوده است، تصریح کرد: به دنبال ادامه تنش با برخی از کشورهای اروپایی نیسیتیم و چنانچه به چارچوب‌های بین‌المللی متعهد باشند و از اقدامات خلاف خود از جمله آنچه در جبل الطارق انجام دادند دست بردارند، پاسخ متناسبی نیز از ایران دریافت خواهند کرد.

آیت‌الله مصباح، شریعتی را از دایره اسلام خارج می‌دانست --- آیت الله محسن غرویان با اشاره به نظریات پیشین آیت الله مصباح گفت: آقای مصباح پیش‌تر معتقد بودند که نظریات دکتر شریعتی برخلاف اسلام و ضروریات دین است و حتی به قدری تند بودند که دکتر شریعتی را به عنوان یک مسلمان شیعه قبول نداشتند و او را از دایره اسلام و مسلمانی خارج می‌دانستند، اما اکنون دارند نظر می‌دهند که گروه‌های دیگر را نباید خارج از انقلاب و دین بدانیم.

نامه ایران به شورای امنیت درباره توقیف نفتکش انگلیسی --- در پی توقیف نفتکش "استینا ایمپرو" توسط ایران در تنگه هرمز، نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت این سازمان در این باره جزئیاتی ارائه کرده است.

بوریس جانسون: سی و یکم اکتبر از اتحادیه اروپا خارج می‌شویم --- بوریس جانسون، در نخستین سخنرانی خود بعنوان نخست وزیر بریتانیا بر خروج از اتحادیه اروپا تاکید کرده است. او گفته: "سی و یکم اکتبر از اتحادیه اروپا خارج می‌شویم؛ اما و اگر ندارد."

دادستان تهران: حدود ۳۰ درصد از اموال مالباختگان سکه ثامن پرداخت شده --- علی القاصی، دادستان تهران از پرداخت حدود سی درصد از اموال مالباختگان سکه ثامن خبر داده است. او گفته "تحقیقات در جهت دستگیری سایر متهمین و توقیف و شناسایی اموال مالباختگان ادامه دارد و تا یک ماه آینده پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه می‌رود."

فرمانده سپاه: هیچ پهپاد ایرانی ساقط نشده --- سردار حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران گفته است: "من ‌رسما اینجا اعلام می‌کنم که هیچ پهپادی از جمهوری اسلامی ایران ساقط نشده است." او همچنین گفته "پهپاد ایران سه ساعت و چهل دقیقه بر فراز آب‌های خلیج فارس در گردش بوده و مراقبت و نظارت خودش را انجام می‌داده است"

وزیر صنعت: سهام دولت در ایران‌خودرو و سایپا تا پایان ۹۹ واگذار می‌شود --- رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید واگذاری سهام دولت در شرکت‌های خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا (به بخش خصوصی) طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ انجام می‌شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور: اعضای دولت پاک هستند و دوتابعیتی نداریم --- در پی انتشار فهرستی که جواد کریمی قدوسی، نماینده مجلس منتشر کرده، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری اعضای دولت را پاک خوانده و گفته "دو تابعیتی نداریم."  او گفته: "خوشحال شدیم که بالاخره منتشر کرد. جلو هر کدام از اسامی نوشته بود احتمالا. معلوم می‌شود حرف‌های آقایان بی‌پایه و اساس است. ریشه خودشان معلوم نیست و این حرف‌ها را می‌زنند که کسی درباره خودشان چیزی نگوید. اعضای دولت پاک هستند و دو‌تابعیتی نداریم."

بنیانگذار پدیده شاندیز به حبس ابد محکوم شد --- بر اساس گزارش فارس، محسن پهلوان مقدم، مدیرعامل پیشین شرکت پدیده شاندیز به حبس ابد محکوم شده است. پرونده پدیده شاندیز ۲۲ متهم دارد؛ از سال ۱۳۸۸ که شرکت پدیده شاندیز سهام خود را به مشتریان عرضه کرد، بهای هر سهم آن در مدت کوتاهی از ۲۰۰ تومان به بالای ۱۰ هزار تومان رسید، اما پس از مدتی سقوط کرد و هزاران سهامدار آن متضرر شدند.

وزیر خارجه جدید بریتانیا: درباره ایران شتابزده تصمیم نمی‌گیرم --- دومینیک راب، وزیر خارجه جدید بریتانیا، در اولین اظهارنظر خود پس از عهده‌دار شدن مقام وزارت خارجه، گفته است که درباره موضوع ایران شتابزده تصمیم نخواهد گرفت.او گفت سال‌ها قبل به عنوان مشاور حقوقی وزارت خارجه روی مسایل مرتبط با ایران کار کرده است و به آنها آگاه است. راب گفت: "این موضوع بسیار حساسی است و من به سرعت درباره آن مشورت کاملی خواهم گرفت."

مزدک میرزایی در کیهان «م.م» شد --- کیهان نوشت:«گفته می‌شود که(م.م) که 14 تیر تهران را‌ ترک کرده، هم اینک در لندن مقیم شده است و قرار است در تلویزیون ایران اینترنشنال که شبکه‌ای وابسته به دولت وهابی سعودی است مشغول به کار شود.حضور برخی مجریان رسانه ملی در رسانه‌های بیگانگان و ضد انقلاب، ثابت می‌کند که متأسفانه در گزینش مجریان و گویندگان رسانه ملی دقت کافی نمی‌شود. برخی مدیران نیز با مرعوب‌شدن در قبال چهره‌ها ، از این افراد ستاره و غول می‌سازند که همین اتفاق هزینه برخورد قانونی با عملکردهای غیرقانونی مجریان را افزایش می‌دهد».

نظرات بینندگان