arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۹ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
ژاپن و کره جنوبی اعلام کردند؛

کره شمالی دو موشک بالستیک شلیک کرده

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بامداد پنجشنبه اعلام کرد که کره شمالی دو پرتابه ناشناس را از نزدیکی شهر وونسان در ساحل شرقی این کشور شلیک کرده است. دولت ژاپن اعلام کرد که پرتابه های شلیک شده توسط کره شمالی موشک بالستیک کوتاه برد بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت ژاپن اعلام کرد که پرتابه های شلیک شده توسط کره شمالی موشک بالستیک کوتاه برد بوده است.

یک مقام دولتی ژاپن بامداد پنجشنبه اعلام کرد: پرتابه ای که ساعاتی پیش توسط کره شمالی شلیک شد، موشک بالستیک کوتاه برد بوده است که نتوانست به منطقه ویژه اقتصادی این کشور برسد و تاثیری بر امنیت ملی ژاپن نداشت.

همچنین «تاکشی ایوایا» وزیر دفاع ژاپن این اقدام کره شمالی را «بسیار تاسف آور» دانست.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بامداد پنجشنبه اعلام کرد که کره شمالی دو پرتابه ناشناس را از نزدیکی شهر وونسان در ساحل شرقی این کشور شلیک کرده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی همچنین اعلام کرد که پرتاب های احتمالی دیگر را رصد کرده و در وضعیت آماده باش به سر می برد.

کره شمالی که از چند ماه پیش از آغاز مذاکرات خلع سلاح هسته ای با آمریکا آزمایش های هسته ای و موشکی خود را متوقف کرده بود، پس از این توقف چند ماهه برای اولین بار در خردادماه سال جاری یک آزمایش موشکی انجام داد.

مذاکرات آمریکا و کره شمالی پس از دومین دیدار سران دو کشور در هانوی پایتخت ویتنام به دلیل عدم تفاهم درباره مفاهیمی همچون خلع سلاح هسته ای و سطح درخواست های دو طرف به بن بست کشیده شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برای اولین بار سال گذشته در پایتخت سنگاپور دیدار کرده و توافقی کلی و دو صفحه ای را امضا کردند.

دیدار دوم آنها در میان ضیافت ناهار نیمه کاره رها شد و هر دو طرف یک دیگر را مقصر آن می بینند.

کره شمالی گفته است که ترامپ خواستار تحویل همه تاسیسات هسته ای این کشور شده و مذاکرات را به بن بست کشانده است. این در حالی است که آمریکا مدعی است پیونگ یانگ رفع همه تحریم ها را به عنوان پیش شرط خلع سلاح هسته ای مطرح کرده است.

پیونگ یانگ ادعای آمریکا را رد کرده و اعلام کرد که کیم در دیدار دوم با ترامپ خواستار رفع برخی از تحریم ها شده بود.

ترامپ و کیم پس از کش و قوس فراوان اوایل تیرماه در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره با یکدیگر دیدار کردند.

ترامپ که به کره جنوبی رفته بود، با حضور در این منطقه با کیم دست داد و سپس به دعوت او به عنوان اولین رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا از مرز کره شمالی عبور کرده و پا در خاک این کشور نهاد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان