arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۵۵۶
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۹ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۸

پلوسی: برخی مسائل گزارش مولر را از دادگاه پیگیری می‌کنیم

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نشست رابرت مولر با اعضای این مجلس را برای آگاهی مردم آمریکا مفید دانست و گفت: برخی مسائل این گزارش را از دادگاه پیگیری می‌کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نشست رابرت مولر با اعضای این مجلس را برای آگاهی مردم آمریکا مفید دانست و گفت: برخی مسائل این گزارش را از دادگاه پیگیری می‌کنیم.

"نانسی پلوسی" عصر چهارشنبه به همراه جری ندلر رئیس کمیته قضائی و آدام شف رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا درباره نشست ادای توضیحات رابرت مولر مسئول کمیته تحقیقات انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا در جمع خبرنگاران حاضر شد و این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: اکنون مردم آمریکا به طور کامل جرمی را که علیه قانون اساسی ما رخ داده است، به طور کامل درک می‌کنند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: نشست امروز درگاهی برای آگاهی افکار عمومی بود از آنچه که اتفاق افتاده است.

اگرچه ندلر رئیس کمیته قضائی و شف رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا بارها بر لزوم استیضاح ترامپ سخن رانده اند، اما پلوسی تا کنون از این مساله حمایت نکرده و آن را مفید نمی‌داند.

به نظر می‌رسد دلیل مخالفت پلوسی، اکثریت جمهوریخواهان در سنای آمریکا است که رأی لازم را به این استیضاح نخواهند داد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اظهار کرد: موضع همیشگی من این بوده است که اقدامات ما باید دستاورد قوی به همراه داشته باشد، از این رو ما همچنان برخی موضوعات را از طریق دادگاه پیگیری می‌کنیم.

پلوسی با اشاره به استیضاح و برکناری ریچارد نیکسون رئیس جمهوری سال‌های ۱۹۷۲ تا ۱۹۷۵ آمریکا که در جریان موسوم به "واترگیت" اتفاق افتاد، گفت: واتر گیت در زمانی روی داد که اطلاعات لازم در این باره بر روی نوارها ضبط شده بود.

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد در این مسیر حرکت کنیم، باید در قوی‌ترین شکل ممکن باشد.

ندلر هم اظهار کرد کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج شنبه به دادگاه خواهد رفت تا به اطلاعات مربوط به گزارش بازرس مولر را دریافت کند و احضاریه علیه "دان مک گان" مسئول پیشین امور حقوقی کاخ سفید را اجرایی و تلاش کند تا او را برای ادای توضیح فرابخواند.

وی تاکید کرد امروز نقطه عطفی برای بیان واقعیت‌ها به مردم آمریکا است. با این واقعیت‌ها می‌توانیم (استیضاح) را ادامه دهیم.

تیم مولر به مدت ۲ سال گزارش‌های مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بررسی کرد.

گزارش منتشر شده از جمع بندی این کمیته که از سوی وزارت دادگستری آمریکا اعتراضات زیادی را به همراه داشت و همین مساله باعث شد تا نمایندگان دموکرات خواستار ادای توضیح مولر در کمیته قضائی شوند.

دو مساله دخالت روسیه در انتخابات و همچنین دخالت ترامپ در روند تحقیقات و فرایند قضائی مورد سوال از مولر بود که وی دخالت روسیه را رد نکرد و تاکید کرد ترامپ در جریان تحقیقات قصد داشته است که او را برکنار کند.

وی تنها دلیل تعقیب قضائی نکردن ترامپ را رویه وزارت دادگستری دانست که رئیس جمهوری مستقر را تحت تعقیب قرار نمی‌دهد اما گفت پس از کنار رفتن از قدرت، امکان تحت تعقیب قرار دادن وی وجود دارد.

ترامپ پس از این نشست در جمع خبرنگاران گفت که امروز یک روز ویرانگر برای دموکرات‌ها بوده است.

وی همچنین عملکرد کمیته تحقیقات مولر را بدترین اقدام در تاریخ آمریکا خواند.

نشست امروز کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا با حضور بازرس مولر صحنه مبارزه‌ای میان دموکرات‌ها و جمهوریخواهان شده بود به گونه‌ای که دموکرات‌ها تلاش داشتند تا اطلاعاتی را از مولر بیرون بکشند در حالی جمهوریخواهان با حمله به وی، تاکید می‌کردند نه تبانی با روسیه و نه دخالت در اجرای عدالت رخ نداده است.

نظرات بینندگان