arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۶۳۷
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۴ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۸

سئول: یکی از موشک‌های پرتابی کره شمالی، جدید بود

یک مقام نظامی کره جنوبی گفت: موشک دومی که کره شمالی امروز پرتاب و حدود ۷۰۰ کیلومتر نیز طی کرد، از نوع جدید بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک مقام نظامی کره جنوبی گفت موشک دومی که کره شمالی امروز پرتاب و حدود 700 کیلومتر نیز طی کرد، از نوع جدید بود.

به گزارش فارس، ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی اعلام کرد یکی از موشک‌های کوتاه‌بُردی که کره شمالی بامداد امروز (پنجشنبه) شلیک کرد، از فناوری جدیدی برخوردار است.

خبرگزاری «یونهاپ» به نقل از یک مقام در ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گزارش داد: «ما ویژگی‌هایی را تشخیص دادیم که نشان می‌دهد موشک دوم (که 690 کیلومتر پرواز کرد) می‌تواند نوع جدیدی [از تسلیحات کره شمالی] باشد که به تحلیل و ارزیابی بیشتری نیاز دارد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» ستاد مشترک کره جنوبی همچنین گفت هنوز مشخص نیست موشک‌های شلیک شده از نوع بالستیک بوده یا خیر. مقامات کره شمالی نیز هنوز در این باره اظهار نظری نکرده‌اند.

بامداد امروز بود که منابع محلی از از شلیک دو موشک بالیستیک کوتاه‌برد توسط کره شمالی خبر داده و به نقل از یک مقام آمریکایی نوشتند که به نظر می‌رسد موشک‌های پرتاب‌شده مشابه موشک‌های کوتاه‌بردی است که کره شمالی ماه می ۲۰۱۹ (اردیبهشت‌ماه) شلیک کرده بود.

خبرگزاری رویترز ساعتی بعد به نقل از یک منبع در دولت ژاپن نوشت اجسام شلیک‌شده توسط کره شمالی موشک‌های بالیستیک کوتاه‌برد بودند که پس از طی بُرد موثر خود، در دریای ژاپن سقوط کردند.

آزمایش موشکی کره شمالی در حالی انجام گرفته است که مقامات این کشور پیش از این در خصوص برگزاری رزمایش ماه آینده میلادی کره جنوبی و آمریکا هشدار داده بودند.

همچنین چند روز پیش نیز «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی از یک فروند زیردریایی غول‌پیکر بومی بازدید کرد که کارشناسان احتمال می‌دهند با توجه ابعاد عظیم‌الجثه آن، قادر به حمل و پرتاب موشک‌های بالستیک باشد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که سه دیدار «دونالد ترامپ» و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در سنگاپور (۲۲ خرداد ۱۳۹۷)، ویتنام (۹ اسفند ۱۳۹۷) و منطقه غیرنظامی دو کره (۹ تیر ۱۳۹۸) نتوانسته اختلافات پیونگ یانگ و واشنگتن برای پیش بردن مذاکرات خلع سلاح اتمی کره شمالی را رفع کند.

نظرات بینندگان