arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۷ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۸

استفاده فیسبوک از هوش مصنوعی برای نقشه‌برداری بهتر جاده‌ها

همه ما می‌دانیم که تمامی نقشه‌ها به مرور زمان دستخوش تغییرات می‌شوند. زیرا بلایای طبیعی،زمان و زیرساخت‌های جدید اکوسیستم طبیعی را تغییر می‌دهند.به همین خاطر فیسبوک به حل این مشکل در نقشه‌برداری کمک کرده و یک سیستم هوش مصنوعی ساخته که فرآیند نقشه برداری جاده‌ای در سراسر جهان را تسهیل می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

فیسبوک با استفاده از هوش مصنوعی، به نقشه‌برداری راحت‌تر و بهتر از جاده ها می‌پردازد.

به گزارش ایسنا و به نقل از فیسبوک، همه ما می‌دانیم که تمامی نقشه‌ها به مرور زمان دستخوش تغییرات می‌شوند. زیرا بلایای طبیعی،زمان و زیرساخت‌های جدید اکوسیستم طبیعی را تغییر می‌دهند.

به همین خاطر فیسبوک به حل این مشکل در نقشه‌برداری کمک کرده و یک سیستم هوش مصنوعی ساخته که فرآیند نقشه برداری جاده‌ای در سراسر جهان را تسهیل می‌کند.

اصولا اکثر نقشه‌ها برای مناطق بسیار توسعه یافته طراحی شده‌اند و بسیاری از مناطق جهان از قبیل جاده‌های خاکی را دربر نمی‌گیرند.

شرکت‌های گوگل و اپل هم تلاش خود را کرده‌اند تا نقشه‌های جاده‌ای تهیه کنند. ولی تمرکز اصلی آن‌ها روی شهرهای بزرگ ، کسب و کارهای شناخته شده، آدرس‌های معروف و وسایل نقلیه عمومی بوده است.

حال فیسبوک نقشه‌ای طراحی می‌کند که مناطقی که کمتر به آن‌ها سفر می‌شود را نقشه برداری کند و در این راستا با پروژه‌های " اوپن‌استریت‌مپ"( OpenStreetMap ) همکاری کرده و با کمک هوش مصنوعی نقشه خیابان‌ها را بروزرسانی کرده است.

در این پروژه هزاران مایل از جاده‌های نقشه برداری نشده تایلند و دیگر کشورها نقشه‌برداری شد. طی یک سال و نیم اخیر بیش از ۳۰۰ هزار مایل از جاده‌های تایلند نقشه برداری شد.

 

نظرات بینندگان