arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۹ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۸

مبادلات چین و کره شمالی ۱۴ درصد افزایش یافت

به رغم تحریم های یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل، حجم مبادلات تجاری چین و کره شمالی بیش از ۱۴ درصد افزایش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به رغم تحریم های یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل، حجم مبادلات تجاری چین و کره شمالی بیش از ۱۴ درصد افزایش یافته است.

وزارت بازرگانی چین روز جمعه گزارش کرد ارزش مبادلات تجاری دو کشور در نیمه اول سال جاری میلادی ۳.‏۱۴‬ درصد افزایش یافته و به یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار رسیده است.

گزارش حاکی است افزایش تبادلات تجاری دو کشور نشان می دهد که روابط اقتصادی چین و کره شمالی با نظرداشت ارتباطات گسترده دو کشور و همچنین ملاقات های متعدد مقام های دو طرف در یک سال گذشته گرمتر شده است.

پس از شروع تحریم‌ها علیه کره شمالی و به دنبال فشارهای فزاینده آمریکا بر دیگر کشورهای دنیا از جمله چین، تبادلات تجاری پکن و پیونگ یانگ در سال ۲۰۱۸ میلادی بشدت کاهش یافت اما آمارهای جدید نشان از بازگشت مناسبات به مدار سالم دارد.

این آمار پس از آن منتشر می‌شود که «شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین ماه گذشته میلادی از کره شمالی دیدار و با «کیم جونگ اون» رهبر این کشور ملاقات و گفت و گو کرد.

همچنین واردات چین از کره شمالی با رشد ۲.‏۳‬ درصدی به ۱۱۰ میلیون دلار رسیده است.

آژانس سرمایه گذاری تجاری کره جنوبی گزارش کرده است که در سال ۲۰۱۸ میلادی حجم مبادلات تجاری چین و کره شمالی نزدیک به ۴۸ درصد در مقایسه با یک سال قبل از آن کاهش یافته و به ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار رسیده است.

چین سال ۲۰۱۷ میلادی اعلام کرد که تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی را اجرا می‌کند و از آن زمان واردات محصولات آبزی، آهن و سنگ آهن از کره شمالی را ممنوع کرده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان