arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۸

درخواست پمپئو از ترکیه: سامانه‌های روسی را عملیاتی نکنید

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در یک مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ گفت: می‌توان تحریم‌های بیشتری را علیه ترکیه اعمال کرد اما صادقانه بگویم، آنچه که به انجام آن مایل هستیم، این است که سامانه‌های دفاعی اس-400 علمیاتی نشوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه آمریکا از ترکیه خواست تا سامانه‌های دفاعی اس-400 روسی را عملیاتی نکند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در یک مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ گفت: می‌توان تحریم‌های بیشتری را علیه ترکیه اعمال کرد اما صادقانه بگویم، آنچه که به انجام آن مایل هستیم، این است که سامانه‌های دفاعی اس-400 علمیاتی نشوند.

اوایل روز پنجشنبه، روسیه نخستین بخش از محموله این سامانه‌ها را تکمیل کرد؛ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفته که این سیستم‌ها تا آوریل 2020 برای ارتش ترکیه کاملا عملیاتی می‌شوند.

وزارت خارجه ترکیه، اقدام دولت آمریکا را در حدف آنکارا از برنامه جنگنده‌های اف-35، یک جانبه خواند و اعلام کرد، این اقدام می‌تواند بر روابط دو کشور اثری مخرب بگذارد.

روسیه و ترکیه در دسامبر 2017، توافق تحویل چهار فروند سامانه دفاع موشکی اس-400 را امضا کردند؛ دولت آمریکا و کشورهای عضو ناتو به شدت از این توافق انتقاد کرده و نگرانی خود را بابت مغایرت آن با سامانه‌های دفاع موشکی و هوایی ناتو ابراز کردند.

نظرات بینندگان