arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۶ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۸

بلومبرگ: چین با وجود تحریم آمریکا همچنان در حال واردات نفت ایران است

آمار گمرک چین نشان می‌دهد، علی‌رغم تشدید تحریم‌های آمریکا و عدم تمدید معافیت از تحریم‌های نفتی برای چین، اما این کشور همچنان به واردات نفت از چین ادامه داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمار گمرک چین نشان می‌دهد، علی‌رغم تشدید تحریم‌های آمریکا و عدم تمدید معافیت از تحریم‌های نفتی برای چین، اما این کشور همچنان به واردات نفت از چین ادامه داده است.

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، علی‌رغم آنکه هفته‌ها از پایان معافیت‌های ارائه‌شده برای ادامه واردات نفت از ایران برای کشور‌هایی نظیر چین می‌گذرد، اما آمار‌های گمرک چین نشان می‌دهد، این کشور همچنان مشغول واردات نفت از ایران است.

بر اساس آمار رسمی ارائه‌شده توسط گمرک چین که امروز منتشر شد، این کشور در ماه ژوئن ۸۵۵ هزار تن نفت از ایران وارد کرده است که معادل روزانه ۲۰۹ هزار بشکه بوده است.

اگرچه این آمار‌ها از کاهش واردات نفت ایران توسط چین حکایت دارند، اما همین ادامه واردات نفت ایران برای پکن نشانه نادیده گرفتن تحریم‌های آمریکا توسط این کشور است.

در واقع در قالب تلاش آمریکا برای پایین آوردن صادرات نفت ایران و اعمال کارزار حداکثری تحریم‌ها علیه کشورمان، هم اکنون تمام نگاه‌ها به واردات نفت ایران توسط چین دوخته شده است.

علی‌رغم آنکه کشور‌هایی نظیر کره و ژاپن که از قضا واردات کمی از ایران داشته‌اند، خرید نفت کشورمان را متوقف کرده‌اند، اما چین همچنان یکی از خریداران عمده نفت از ایران در بازار‌های آسیایی باقی مانده است.

البته آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند که این نادیده گرفتن تحریم‌ها را به نوعی قانونی و عادی جلوه دهند و آن را اقدامی کاملا عادی از سوی چین نشان دهند.

آمریکایی‌ها در تلاش هستند تا نشان دهند این محموله‌های نفتی پیش از تاریخ دوم می‌و لغو معافیت چین برای واردات نفت ایران بارگیری و ارسال شده است.

از طرف دیگر بررسی رهگیری خطوط کشتیرانی نشان می‌دهد چندین نفتکش دیگر نیز از ایران بارگیری می‌شود و با مجموع ظرفیت ۲۰ میلیون بشکه در مسیر رسیدن به چین قرار دارند.

آمار‌ها نشان می‌دهد، چین در ۵ ماه نخست سال جاری به طور متوسط روزانه ۴۹۴ هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده که نسبت به ۶۶۰ هزار بشکه روزانه در مدت مشابه سال گذشته کاهش حدود ۱۵ درصدی را داشته است.

نظرات بینندگان