arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۸

برنامه مدون سايپاديزل براي كاهش وابستگي به شركت هاي خارجي

يكي از نكات قابل بهبود در زمينه همكاري با قطعه سازان داخلي در حوزه توليد خودروهاي تجاري، پيش بيني تيراژ توليد در بلند مدت است كه چنانچه اين موضوع بر اساس نياز بازار محقق شود و به تعداد قابل توجه و مناسبي برسد، توليد قطعه ارزش اقتصادي يافته و مورد استقبال قطعه سازان واقع خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مديرعامل شركت سايپاديزل از تدوين برنامه اي جامع و هدفمند براي افزايش داخلي سازي محصولات تجاري و كاهش وابستگي به شركت هاي خارجي خبر داد.

به گزارش سایپانیوز، محمد حسن محمدزاده مديرعامل شرکت سایپادیزل با بيان مطلب فوق افزود: بر اساس منويات مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) و در راستاي تحقق سياست هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت و گروه خودروسازي سايپا به منظور داخلي سازي محصولات، برنامه هاي گسترده اي دراين زمينه تدارك ديده شده كه با تكيه بر توانمندي هاي داخلي، افزايش اشتغال و شكوفايي صنعت كشور را در پي خواهد داشت.

وي تصريح كرد: سايپاديزل بر همين اساس با حضوري پر رنگ و فعال در نمايشگاه فرصت هاي داخلي سازي كه به دستور وزير محترم صنعت برگزار شده، ميزبان قطعه سازان، دانشگاهيان و فعالان حوزه صنعت خودرو بوده تا با همفكري و مشاركت ايشان بتواند، عمق ساخت محصولات خود را افزايش دهد.

محمدزاده يادآور شد: يكي از نكات قابل بهبود در زمينه همكاري با قطعه سازان داخلي در حوزه توليد خودروهاي تجاري، پيش بيني تيراژ توليد در بلند مدت است كه چنانچه اين موضوع بر اساس نياز بازار محقق شود و به تعداد قابل توجه و مناسبي برسد، توليد قطعه ارزش اقتصادي يافته و مورد استقبال قطعه سازان واقع خواهد شد.

مديرعامل شركت سايپاديزل در پايان با بيان اينكه ظرفيت هاي توليد قطعاتي نظير گيربكس خودروهاي تجاري در داخل وجود دارد كه پيش از اين به كشور وارد مي شده، خاطرنشان كرد: در همين راستا، اكنون مذاكرات متعددي با شركت هاي تأمين كننده گيربكس در حال انجام است. همچنين در خصوص داخلي سازي بدنه نيز، اقداماتي آغاز شده كه اميد است منتج به تأمين اين قطعات از شركت هاي گروه خودروسازي سايپا شود.
نظرات بینندگان